ارتباط سختی دوران کودکی  و بیماری قلبی

دانشمندان اعلام کردند که رشد در یک محیط خانوادگی چالش‌برانگیز با میزان بالاتر بیماری های قلبی عروقی و مرگ و میر در میانسالی همراه است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تجربیات آسیب زا در دوران کودکی می تواند توانایی فرد را در برخورد با وقایع استرس زای زندگی مختل کند و آنها را به عنوان یک بزرگسال به استراتژی های مقابله ای ناسالم، مانند سیگار کشیدن و پرخوری سوق دهد.

تحقیقات نشان می دهد افرادی که در کودکی سوءاستفاده و سختی داشته اند، در پاسخ به استرس، به احتمال زیاد به دیابت، فشار خون بالا، التهاب و سطح بالاتر هورمون کورتیزول مبتلا هستند.

با این حال، مطالعات معدودی انجام شده که افراد را در سنین میانسالی نشان‌داد که آیا سختی کودکی ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی (CVD) و مرگ و میر را تحت تأثیر قرار دهد یا خیر.

بزرگترین مطالعه از این نوع نشان می دهد افرادی که در کودکی دچار تروما، بی توجهی و اختلال عملکرد خانوادگی هستند، احتمالاً در سنین میانسالی با احتمال وقوع بیماری های قلبی عروقی مانند حمله قلبی یا سکته مغزی مواجه هستند. همچنین ممکن است میزان مرگ و میر بالاتری داشته باشند. این مطالعه در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شده است.

محققان گمان می کنند که سختی شدید در دوران کودکی باعث می‌شود که افراد خطرات زیادی در مورد سلامتی خود داشته باشند.

در این تحقیق از داده های توسعه خطر عروق کرونر در بزرگسالان جوان (CARDIA) استفاده شده است. دانشمندان گروهی متنوع (از نظر نژادی و اقتصادی و اجتماعی) از افراد در سنین 18 تا 30 سال را در سالهای 1985-1986 مطالعه کرده اند.

محققان طی سه دهه از مطالعه CARDIA تا سال 2018، مرتباً سلامت جسمی و روحی شرکت کنندگان را بررسی کردند.

در 2000-2001 ، بیش از 3600 شرکت کننده پرسشنامه ای را برای ارزیابی تجربه خود در رابطه با هفت ویژگی زیر در محیط خانوادگی کودکی خود تهیه کردند:

عشق و پشتیبانی والدین

سوء استفاده کلامی

محبت جسمی

سوء استفاده جسمی

حضور یک مصرف کننده الکل یا مواد مخدر در خانه

سازمان و مدیریت خانواده

والدین تا چه اندازه از شرایط آن ها باخبرند

پاسخ شرکت کنندگان به نویسندگان مطالعه جدید این امکان را داد که آنها را در گروه های کم خطر، متوسط ​​و بالا جدا کنند.

آنها دریافتند که طی بیش از 30 سال پیگیری، افرادی که در معرض آسیب زیاد دوران کودکی قرار گرفته اند بیش از 50درصد احتمال وقوع CVD را در مقایسه با گروه های دیگر دارند.

دانشمندان معتقدند که عوامل اجتماعی، اقتصادی، بالینی، جمعیتی و روانی متعدد ممکن است واسطه پیوند بین سختی دوران کودکی و CVD در میانسالی باشد.

علاوه بر تغییرات فیزیولوژیکی، از جمله فشار خون بالاتر، کورتیزول بالاتر، التهاب بیشتر و تروما در دوران کودکی می تواند به روشهای ناسالم برای مقابله با استرس منجر شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068871

وب گردی

وب گردی