جزئیات مرگ ناگهانی بدنساز مطرح در ۳۰ سالگی/ لغو لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۰/ کف حقوق والیبالیست ها مطابق با وزارت کار!

با بسته خبری اخبار سایر ورزش ها با ما همراه باشید.

ایسکانیوز – هادی شاه مرادی/ حجم اخبار سایر ورزش ها بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار سایر ورزش ها، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

کف حقوق والیبالیست ها مطابق با وزارت کار!

نشست تعیین تکلیف لیگ دسته یک والیبال سال 98 امروز به ریاست محمدرضا داورزنی برگزار و مقرر شد با توجه به پیشنهادات ارائه شده، کمیته رویدادها و مسابقات به زودی تیم‌های صعودکننده به لیگ برتر سال 99 را تعیین و اعلام کند.

در این نشست همچنین درباره کف قرارداد بازیکنان والیبال در لیگ دسته اول تصمیم گیری شد. شهرام عظیمی، سرپرست سازمان لیگ والیبال با بیان این که یکی از دغدغه‌های کمیته رویدادها و مسابقات حمایت از بازیکنان در لیگ‌های پیش رو است، گفت: برای بازیکنان لیگ دسته یک کف پرداختی تعیین شده است که بر اساس آئین‌نامه جدید، کف قرارداد برابر با شش‌ماه حقوق تعیین شده از سوی شورای عالی کار است.

همچنین درباره میزان پرداختی به بازیکنان دبیر فدراسیون والیبال اینگونه توضیح داد: بحث حداقل قراردادها امسال مطرح است و موضوع 10 درصد پرداخت بازیکنان نیز باید قبل از قرعه‌کشی لیگ‌ها حل شود.

با توجه به تعیین مبلغ یک میلیون و ۸۳۵ هزار تومان به عنوان حداقل دستمزد از سوی شورای عالی کار و مدت زمان 6 ماهه لیگ دسته اول والیبال، حداقل قرارداد یک بازیکن در این لیگ از سوی فدراسیون حدود 11 میلیون تعیین شده! به نظر می رسد بازیکنی حتی در لیگ دسته یک هم قراردادی پایین تر از این مبلغ امضا کند؛ حتی اگر کف قراردادها تعیین نمی شد.

مدارک سه نامزد انتخابات فدراسیون ووشو تایید نشد

جلسه کمیته تجدیدنظر سوابق داوطلبین احراز پست ریاست فدراسیون ووشو امروز یکشنبه در محل وزارت ورزش برگزار شد. در این جلسه سوابق آقایان جعفر عرفانیان خواه، علی اسفندیاری و مجتبی میردریکوندی مورد بررسی مجدد اعضای کمیته مذکور قرار گرفت‌. نتیجه بررسی بدین شرح است:

مدارک آقای عرفانیان خواه به استناد ردیف ۴ ماده ۶ آیین نامه شرایط احراز داوطلبین ریاست فدراسیون (مدرک تحصیلی) و آقایان اسفندیاری و میردریکوندی به استناد تبصره ۲ ماده ۶ آیین نامه شرایط احراز داوطلبین ریاست فدراسیون(سوابق مدیریتی) مورد قبول کمیته تجدید نظر واقع نگردید.

پیش از این مدارک و سوابق امیرعباس لشگری، امیر صدیقی، حسین اوجاقی، محمود رشیدی، علی اصغر شعبانی و محمود متدین، تایید شده بود.

تاریخ برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون ووشو توسط وزارت ورزش و جوانان تعیین و متعاقبا اعلام می گردد.

خداحافظی داور والیبال ایران یک سال عقب افتاد

فرهاد شاهمیری، داور بین المللی و مطرح والیبال ایران که در سال های اخیر در بزرگترین تورنمنت ها قضاوت کرده پیش از این قراربود در المپیک 2020 از دنیای داوری خداحافظی کند، اما باشیوع ویروس کرونا به نظر می رسد در تصمیم خود تجدید نظر کرده و تصمیم دارد این فصل برای حفظ آمادگی خود در لیگ برتر نیز قضاوت کند.

فرهاد شاهمیری 56 ساله است وطبق قانون FIVB به عنوان داور سطح A می تواند تا 60 سالگی هم قضاوت کند.
با این حال داور المپیکی والیبال ایران تصمیم دارد بعد از المپیک توکیو قضاوت را کنار بگذارد و احتمالا در بخش های مدیریتی فعالیت بیشتری کند.

همیلتون: فرمول یک بدون تماشاگر بهتر از هیچ است

لوئیس همیلتون، راننده انگلیسی تیم مرسدس آلمان گفت: برگزاری فرمول یک بدون حضور تماشاگران با توجه به شیوع ویروس کرونا بهتر از هیچ است. البته نمی‌دانم تماشای تلویزیونی این رقابت‌ها با سکوهای خالی از تماشاگر جذابیتی دارد. پیام‌های زیادی از هواداران فرمول یک در سراسر جهان می‌آید که دلتنگ تماشای این رقابت‌ها هستند و علاقه زیادی دارند. این نشان می‌دهد که ورزش ما نقش مهمی در زندگی آنها دارد.

لوئیس همیلتون درباره رابطه‌اش با شبیه‌ساز مسابقه‌ای فرمول یک خاطرنشان کرد: کمی بازی می‌کنم، اما علاقه‌ای به شبیه‌ساز مسابقه‌ای فرمول یک 2019 ندارم. البته رانندگان دیگر بازی می‌کنند. اگر طرفدار شبیه‌ساز مسابقه‌ای نیستم بدین‌ معنا نیست که آن را بازی نمی‌کنم. اغلب در این شرایط با افراد صحبت می‌کنم. با افراد زیادی که مدت زمان طولانی صحبت نکردم، تماس می‌گیرم. در این روزها باید به دنبال راه‌های دیگر تعامل باشید.

محمد بنا در روزهای آینده به فدراسیون می‌رود

محمدابراهیم امامی در گفت‌و‌گو با برنامه دایره طلایی در رابطه با اختلاف نظرها درباره چرخه انتخابی تیم ملی و شایعه قهر محمد بنا گفت: محمد بنا قطعا در جلسات بعدی حضور خواهد داشت. ما درصدد این هستیم با خرد جمعی این طرح را نهایی کنیم.

وی با اشاره به جلسه امروز عباس جدیدی و علیرضا رضایی با رییس فدراسیون کشتی عنوان کرد: هم از فرنگی کاران و هم از آزادکاران قهرمان و پیشکسوت نظرخواهی شده. بازهم در نظر داریم از همه اساتید در هر 2 رشته نظرخواهی کنیم.
سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: این طرح قبل از آمدن علیرضا دبیر به فدراسیون در ذهن او بود و الان بعد از مدت ها تحقیق و بررسی می خواهد اجرایی شود. فدراسیون می خواهد همه نقطه نظرات را بشنود تا چرخه انتخابی عادلانه اجرا شود.
امامی در پایان بار دیگر با تکذیب قهر محمد بنا افزود: امیدوارم بحث درباره کشتی فرنگی هم طی روزهای آینده با حضور محمد بنا پیگیری شود.

لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۰ لغو شد

ویروس کرونا بر توانایی شهر‌های میزبان در خصوص برگزاری ایمن و با کیفیت رقابت‌ها، تاثیرگذار خواهد بود. این رقابت‌ها در بخش بانوان از ۱۹ ماه مِی (۳۰ اردیبهشت) و در بخش مردان ۲۲ مِی (دوم خرداد) زمانبندی شده بود.

نظر به تعهد سلامت شرکت‌کنندگان و با توجه به تکامل طبیعی این ویروس، مسئولان برگزاری این مسابقات تصمیم به لغو این دوره از رقابت‌ها گرفته‌اند.

آری گراسا، رئیس فدراسیون جهانی والیبال، در این خصوص اظهار داشت: در رایزنی با شرکای خود، همه گزینه‌های میزبانی این رقابت‌ها در سال ۲۰۲۰ را در نظر گرفته بودیم. بخشی از آنچه لیگ ملت‌ها را ویژه می‌کند، این است که این رقابتی جهانی است که با حضور بازیکنان و به ویژه تماشاگران در سراسر دنیا لذت‌بخش می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: اما این موضوع خطر افزایش بیماری را به همراه خواهد داشت. بنابراین، نابخردانه و حتی وظیفه‌نشناسی خواهد بود اگر چنانچه بخواهیم این مسابقات را پیش ببریم، در حالی که نمی‌توانیم ایمنی بازیکنان و سهامداران را تامین کنیم. ضمن این که رقابت‌ها نمی‌تواند برای همه در سطحی بالا در دسترس باشد.

۲ پیروزی فیروزجا در مسابقات جام ملت‌های شطرنج

با توجه به شیوع کرونا و لغو مسابقات ورزشی، فدراسیون جهانی شطرنج تصمیم گرفت که مسابقات آنلاین تیمی جام ملل فیده را با همکاری سایت شطرنج chess.com برگزار کند. در این مسابقه اکثر ستاره‌های شطرنج جهان در قالب شش تیم‌ آمریکا، روسیه، اروپا، چین، هند و تیم منتخب جهان حضور دارند. حضور فیروزجا و غیبت مگنوس کارلسن قهرمان جهان در بخش کلاسیک از مهم‌ترین اتفاقات این مسابقات به شمار می‌رود.

روز پنجم و پایانی این مسابقات در مرحله مقدماتی دیروز (شنبه) پیگیری شد که در آن فیروزجا با ریتینگ ۲۷۰۳ در اولین دیدار خود مقابل حریفی با ریتینگ ۲۷۰۹ قرار گرفت. فیروزجا که برای تیم منتخب جهان دست به مهره شده است در مقابل این حریف روسی با مهره سیاه به پیروزی رسید همچنین تیم او در مقابل روسیه به مساوی ۲ بر ۲ رضایت داد.

دور بعد در حالی آغاز شد که تیم منتخب جهان در مقابل تیم اروپا قرار گرفت. چین که دو دور قبل صعود خودش را به فینال قطعی کرده بود در مقابل آمریکا قرار گرفت. دو تیم اروپا و آمریکا برای فینالیست شدن در این دور با یکدیگر در رقابت بودند. فیروجا در دور آخر هم پیروز شد اما تیم او به تساوی ۲ بر ۲ مقابل تیم اروپا رسید. از دیگر شگفتی‌های این مسابقه پیروزی آمریکا بر چین بود و چینی‌ها اولین شکست خود را تجربه کردند.

با این نتایج دو تیم آمریکا و چین به فینال این مسابقات راه یافته و برای کسب مقام اولی با یک دیگر به رقابت می‌پردازند. تیم منتخب جهان در این مسابقات در رده آخر ایستاد.

جزئیات مرگ ناگهانی بدنساز مطرح انگلیسی در ۳۰ سالگی

صبح پنج‌شنبه در منطقه بورنموث انگلیس اتفاق عجیبی افتاد. جسد بی‌تحریک یک ورزشکار مطرح پرورش اندام در خانه افتاده بود و پای پلیس را به ماجرا باز کرد. لوک ساندو، بدنساز مطرح انگلیسی در ۳۰ سالگی به کام مرگ فرو رفت. مرگی که اگرچه ناگهانی و تلخ بود اما تلخی آن با تحقیقات پلیس بیشتر هم شد.

درست چند ساعت از مرگ لوک ساندو نگذشته بود که شایعات کاربران فضای مجازی به طور گسترده پخش شد. طبق رسم غلط همیشگی که وقتی یک بدنساز می‌میرد همه علت آن را مصرف داروهای استروئیدی عنوان می‌کنند، ساندو هم از این پیش‌داوری در امان نماند. اکثر کامنت‌های زیر آخرین پست اینستاگرامی او یا صفحات خبری به این موضوع اشاره داشت. همه ادعا می‌کردند ساندو به خاطر مصرف بیش از حد استروئید به مرگ ناگهانی دچار شده است. این قضاوت نابه‌جا در شرایطی صورت گرفت که هیچ‌کس نمی‌دانست اصل موضوع چیزی وحشتناک‌تر از عوارض دارو است.
در روزهای گذشته شایعات بسیاری در مورد مرگ لوک ساندو انگلیسی منتشر شده است. عده‌ای از کاربران فضای مجازی این مرگ ناگهانی را بی‌ارتباط با سلامتی وی، استروئیدها و... نمی‌دانند اما بن‌چو، دوست صمیمی ساندو در پست اینستاگرامی خود با ارائه جزئیات بیشتر این وضعیت را مورد بررسی قرار داد. مسئله‌ای که نشان می‌دهد ظاهراً علت این مرگ خودکشی بوده است نه عوارض جانبی استروئیدها! خبری که تکان دهنده و دلهره‌آور بود. چو با انتشار ویدئویی در اینستاگرام نسبت به اتفاق تلخی که برای دوستش افتاد واکنش نشان داد و سعی کرد سربسته ماجرای خودکشی لوک را مطرح کند: «آنچه که در مورد لوک اتفاق افتاد انتخاب او بود. لوک تصمیم گرفت که مرگ تنها گزینه او است. ما هرگز نفهمیدیم که او دقیقاً با چه چیزی مبارزه می‌کرد.»

کد خبر: 1068873

وب گردی

وب گردی