اختصاص بودجه 100میلیاردی برای تهیه مواد ضدعفونی کننده

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از اختصاص بودجه 100میلیاردی برای تهیه مواد ضدعفونی کننده خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط‌عمومی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت، در نشست تخصصی دفتر سلامت با مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت، محمد محسن‌بیگی مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی و جمعی از پرسنل این دفتر در سالن جلسات معاونت تربیت‌بدنی و سلامت حضور یافتند.

در این نشست محسن‌بیگی ضمن بیان رسالت و عملکرد دفتر سلامت در شرایط خاص کووید 19 اشاره به اقدامات و برنامه‌های خاص این حوزه در تعامل با دستگاه‌های مختلف کرده و برنامه‌های سازمانی به ویژه برای تهیه محتواهای آموزشی با مشارکت استان‌ها و تقویت فعالیت سفیران سلامت در پویش خانه سالم بمانیم و آموزش مجازی دوره ضمن خدمت فرهنگیان بمانیم را از فعالیت‌های آموزشی اخیر این حوزه برشمرد.

مهرزاد حمیدی نیز با اشاره‌ای به عملکرد دبیرخانه کمیته آموزش و پرورش در مدیریت کرونا و در راستای سلامت دانش‌آموزان، نقش آموزش سلامت در پلت فرم شبکه شاد، پیگیری سلامت کارکنان، پویش‌های بهداشتی سفیران سلامت در ایام عید و هفته سلامت، رصد و هدایت استان‌ها در سامانه نظارت و اختصاص بودجه 100میلیاردی برای تهیه مواد ضدعفونی کننده، شوینده‌ها و صابون مایع را از اقدامات مهم نام برد.

وی تاکید کرد که این ظرفیت نشان داد در تهدید کرونا می‌توان فرصتی برای تحول آموزش سلامت دانش‌آموزان و به دست آوردن مطالبات حوزه آموزش سلامت دانش‌آموزان و پیگیری در مراجع تخصصی باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش خواست تا ظرفیت مدیریتی و اجرایی دفتر سلامت در این بستر، به مطالعات و مطالبات کارشناسی بپردازد تا پیگیری‌های قانونی و حقوقی موثر و اثربخشی را منتج شود.

در ادامه کارشناسان حوزه سلامت نیز به ارائه نظرات پرداختند و مواضع موجود و دغدغه‌های حوزه برنامه‌های سلامت مدارس و نیروهای تخصصی بهداشت را مطرح کردند.

در پایان از زحمات این گروه تخصصی در هفته سلامت و مدیریت بیماری کرونا از سوی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت و دبیر کمیته آموزش و پرورش در مدیریت کرونا تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام

کد خبر: 1068879

وب گردی

وب گردی