انجام پژوهش‌های مرتبط با کرونا در 150 مرکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد

مدیرکل پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در دوران کرونا ۱۵۰ مرکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی حضوری فعال داشتند، گفت: بسیاری از واحدها در ۲۵ استان کشور اقدامات ارزشمندی در زمینه تولید ماسک، گان و شیلد محافظی کرده‌اند و نشان می‌دهد که دانشگاه آزاد در مبارزه با کرونا موفق عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آیین رونمایی از دستگاه اندازه‌گیری تب و اکسیژن خون، ساختِ مرکز تحقیقات بهینه‌سازی انرژی و توسعه پایدار دانشگاه آزاد سمنان صبح امروز با حضور مدیران پژوهشگاه و شبکه‌های آزمایشگاهی و واحد سمنان برگزار شد.

بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه‌های آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم اظهار کرد: قابلیت فروش و تجاری‌سازی دستگاه اندازه‌گیری تب و اکسیژن خون به ارگان های مختلف وجود دارد، شبکه پژوهشگاه دانشگاه آزاد اسلامی در بهینه‌سازی و اخذ مجوزهای این دستگاه مساعدت‌های لازم را انجام می‌دهد.

هادی کارگر شریف آباد رئیس مرکز تحقیقات بهینه‌سازی انرژی و توسعه پایدار دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان اظهار کرد: امکان گرفتن خروجی در فرمت‌های مختلف وجود دارد. ویژگی اصلی این دستگاه در ثابت بودن آن است و کاربر آن هیچ تماسی با دستگاه نخواهد داشت. برخلاف روش‌های سنتی تست به‌صورت تک مرحله‌ای انجام می‌شود و درصد خطای پزشک را کم می‌کند.

در ادامه عبدالله محمدی اظهار کرد: تحقیقات تعطیل‌پذیر نیست و در ایام کرونایی پژوهشگران و محققان دانشگاهی تحقیقات خوبی در حل معضل کرونا انجام داده‌اند که قابل تقدیر است.

وی افزود: قبل از اینکه مسئله کرونا در ایران مطرح شود، دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای مشهد و شیراز با ساخت دستگاه حرارت‌سنج و تب‌سنج اقدامات خوبی انجام دادند که پس از کرونا این حرکت‌ها اوج گرفت.

مدیرکل پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در دوران کرونا ۱۵۰ مرکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی حضوری فعال داشتند، گفت: بسیاری از واحدها در ۲۵ استان کشور اقدامات ارزشمندی در زمینه تولید ماسک، گان و شیلد محافظی کرده‌اند و نشان می‌دهد که دانشگاه آزاد در مبارزه با کرونا موفق عمل کرد.

محمدی خاطرنشان کرد: ساخت کیت تشخیص توسط واحد همدان، ساخت ونتیلاتور توسط واحد زنجان و ساخت تب‌سنج و اکسیژن خون توسط واحد سمنان نمونه‌ای از کارهای خوب و فراوان مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068903

وب گردی

وب گردی