سرقت اطلاعات 73 میلیون کاربر فضای مجازی

هکرها بیش از 73 میلیون اطلاعات سرقت شده کاربران را در وب تاریک به فروش می رسانند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، هکرها اطلاعات بیش از 73 میلیون نفر از جمله داده های مربوط به30 میلیون فرد از سایت دوست یابی Zoosk را در قسمت تاریک وب به فروش رساندند.

برخی موارد نقض داده باعث ایجاد دردسر برای کاربران اینترنت می‌شود. گروه هکر ShinyHunters حدود 73.2 میلیون پرونده کاربر را که از سایتهای متعدد به سرقت رفته، می فروشند. این اطلاعات متعلق به حدود 30 میلیون نفر از برنامه دوستیابی Zoosk ، 15 میلیون نفر از خدمات سایت Chatbooks هستند. مابقی از سایتهای مختلفی شامل روزنامه Star Tribune (1میلیون)، سایت های مد و مبلمان کره جنوبی (8 میلیون) و وبسایت Chronicle of Higher Education (3 میلیون) تهیه شده اند.

به گزارش ZDNet در حالی که مشروعیت برخی از بانکهای اطلاعاتی قابل تأیید نیست، دریافت که نمونه این نقض با سوابق واقعی مطابقت دارد.

به نظر می رسد این گروه بخشی از یک کمپین بزرگتر است. این گروه همچنین ادعا کرد که 500 گیگابایت را از مخازن خصوصی مایکروسافت GitHub سرقت کرده و در اوایل ماه مه به فروشگاه اینترنتی توکوپدیای اندونزی وارد شده است. نقض GitHub شامل هیچ اطلاعات حساس شناخته شده ای نیست اما این گروه هکری پایگاه داده توکوپدیا را با قیمت 5000 دلار در بازار قرار داد‌.

دارک وب (Dark Web) یا وب تاریک به شبکه‌ای گفته می‌شود که در دسترس عموم نبوده و بیشتر برای مقاصد غیرقانونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ردیابی فعالیت‌های آن و شناسایی افراد در آن دشوار یا غیرممکن است. در این شبکه اطلاعات جامعی نهفته شده که افراد ناشناس آن‌ها را مدیریت می‌کنند. فروشندگان مواد مخدر، هکرها، تروریست‌ها‌، قاتل ها و افراد سودجو غالباً این دسته از افراد را تشکیل می‌دهند. دارک وب بخش کوچکی از وب پنهان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068973

وب گردی

وب گردی