سنگ بزرگ بر سر راه آغاز لیگ برتر/ پالس مثبت دیاباته برای استقلالی‌ها/ منابع پایدار سه ساله برای پرسپولیس

با بسته خبری اخبار فوتبال ایران با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی؛ حجم اخبار فوتبال کشورمان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال ایران، به شما این فرصت را بدهیم که در وقت خود صرفه جویی کنید.

پروتکل‌ها، سنگ بزرگ بر سر راه آغاز لیگ برتر

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه فوتبال برتر درباره از سرگیری مسابقات فوتبال حرف هایی زد که بررسی آنها نشان می دهد آغاز دوباره فوتبال در ایران به این زودی ممکن نیست او گفت: «اگر بازی‌های لیگ برتر ادامه پیدا کند، در نظر گرفتن اتاق‌های دو نفره در هتل‌ها و شرایط پیشین برای نشستن در اتوبوس‌ها ممکن نخواهد بود ولی برای مسائل پیشگیرانه در داخل زمین هم پیش‌بینی‌هایی داشتیم و بررسی‌هایی کردیم. در تمرینات تماس نزدیک بازیکنان خیلی محتمل نیست، اما در مسابقات به این شکل نخواهد بود و اگر تصمیم به ادامه بازی‌ها بگیریم، به معنای واقعی کلمه خواهد بود. مثلا در زمان زدن کرنر و ضربات آزاد نباید برخوردهای نزدیک اتفاق بیفتد و یک اصولی باید رعایت شود.»

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه مسائل پیشگیرانه در زمان شادی گل و ... باید رعایت شود گفت: «باید در نظر داشته باشیم که شرایط ما مثل کره جنوبی نیست و اگر می‌خواهیم استناد کنیم، باید شرایط برگزاری سری آ ایتالیا یا لالیگا و تا حدودی بوندس لیگا را بگوییم و آنها را در نظر بگیریم. پروتکل‌های لازم برای برگزاری لیگ برتر نوشته شده و مبنای ما روی لیگ‌های معتبر است؛ تغییراتی را با توجه به شرایط داخل کشور و فواصلی که وجود دارد، بومی می‌کنیم، اما از نظر ما هیچ چیز قطعی نیست. موضوع را هم در نظر بگیرید که بازیکنان و باشگاه‌های مختلف نیز با ما تماس می‌گیرند و نظرات مختلفی دارند. پس از اینکه ما و وزارت ورزش نظرمان را به فدراسیون فوتبال اعلام کردیم، آنها تصمیم‌گیری می‌کنند چون ارگان مستقلی هستند؛ ما می‌گوییم تنها با این شرایط می‌توانند مسابقات را برگزار کنند و فدراسیون نیز که تعهدات بین‌المللی هم دارد، با در نظر گرفتن همه جوانب تصمیم‌گیری می‌کند.»

معاون کل وزارت بهداشت در خصوص شرایط ویژه برای شروع بازی‌ها گفت: «یکی از پیشنهادهایی که برای برگزاری مسابقات داریم، این است که تیم‌ها باید ۹ هفته در اردو باشند و تماس با بیرون پیدا نکنند که ظاهرا این موضوع ممکن نیست! با توجه به اینکه بازیکنان به خانه می‌روند و با هواپیما جابه‌جا می‌شوند، ممکن است از افراد حاضر در جامعه مبتلا به کرونا شوند و اینکه در یک مسابقه یک یا دو بازیکن، نزدیک او شوند، تماس نزدیک تلقی خواهد شد و وضعیت آن تیم پیچیدگی پیدا می‌کند.»

فتح‌الله‌زاده: پرسپولیس تیم دوم من است!

با جنجال هایی که طی سال های اخیر در فوتبال ایران رخ داد، هواداران پرسپولیس می گفتند که اتحادی علیه پرسپولیس به وجود آمده است. اتحاد هواداران تراکتور، استقلال و سپاهان علیه پرسپولیس که حروف اول نام این تیم ها را مورد استفاده قرار دادند و اسمش را گذاشتند: «اتحاد تاس» و می گویند که علی فتح الله زاده با کارهایی که در روزنامه استقلال جوان انجام داده، این اتحاد تاس را به وجود آورده است. صددرصد غلط است، برای اینکه من شش سال است که در فوتبال حضور ندارم که این اتحاد را به وجود بیاورم. ضمن اینکه تیم دوم من پرسپولیس است. من آدمی هستم که به هوادارانمون همیشه گفته ام که ما در زمین با پرسپولیس رقابت می کنیم، ولی خارج از زمین رفاقت می کنیم. این دو تیم مظلوم هستند. چطور می توانیم چنین اتحادی ایجاد کنیم. اگر روزنامه استقلال جوان است، روزنامه پیروزی هم وجود دارد و سردبیر اونجا هم می توان تاس علیه استقلال نام بگیرد. شما نمی توانید از من مصاحبه ای بگیرید که اسم استقلال را بیاورم و اسم پرسپولیس را نیاورم، چون من یقین دارم که این دو تیم مظلوم واقع شده اند. البته طی چند سال اخیر با نگرشی که وزارت ورزش داشته این تفکر خود به خود به وجود آمده است و شما می دانید تیمی مثل سپاهان و تیمی مثل تراکتور نمی آیند از من تبعیت کنند. آنها برای خودشان ادعایی دارند و اصلا هیچ وقت دوست ندارم که پرسپولیس کوبیده شود.»

پالس مثبت دیاباته برای بازگشت به ایران

بخش سوم از مطالبات شیخ دیاباته مهاجم تیم استقلال امروز به حساب وی واریز شد. این بخش از مبلغ واریزی به حساب دیاباته پس از طی تشریفات بانکی فردا قابل وصول می‌باشد.

شیخ دیاباته بازیکنی است که چند وقت پیش مدیران باشگاه استقلال را تهدید به فسخ قرارداد کرده بود اما سعادتمند برای جلوگیری از فسخ قرارداد داد این بازیکن در سه روز گذشته بخشی از مطالبات این بازیکن را پرداخت کرده است.

نکته مهم اینکه بعد از واریز بخشی از قرار داد دیاباته این بازیکن در تماسی که با برخی از مدیران باشگاه داشته پالس های مثبتی برای بازگشت به ایران داده است.

دیاباته آماده است تا با شروع تمرینات استقلال به ایران برگردد و کار خود را در این تیم ادامه بدهد.

منابع پایدار سه ساله برای پرسپولیس

مهدی رسول‌پناه سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره امضای الحاقیه قرارداد با شرکت آتیه داده پرداز گفت: با گفتگو‌هایی که هیئت مدیره با این شرکت داشت، توانستیم به توافقات خوبی برسیم تا انشاالله یک منابع پایدار سه ساله برای باشگاه تامین شود.

همچنین امیر جلیلوند مدیر عامل شرکت آتیه داده پرداز هم پس از امضای الحاقیه قرارداد با باشگاه پرسپولیس گفت: طبیعتا منافع اقتصادی این الحاقیه مستقیما به خود باشگاه پرسپولیس برمی‌گردد و قاعدتا با باز شدن مسیر‌های جدید کمک می‌کند منافع اقتصادی پرسپولیس مستمر ادامه پیدا کند و تیم همچون گذشته مسیر موفقیت را به خوبی طی کند.

اعتراف داوران کار غلطی است

محسن ترکی درباره اعتراف برخی از داوران به اشتباهات خود، به خصوص محمدرضا اکبریان داور دیدار فصل گذشته صنعت نفت آبادان - استقلال، اظهار داشت: مخالف این کار هستم، چون نه در عرف و نه در قانون مطرح کردن چنین صحبت‌هایی غلط است. خودم در دوران داوری‌ام یکبار هم صحبت نکردم.

وی افزود: اعتراف به اشتباه داوری در ابتدا خلاف اصول حرفه‌ای است و دوم اینکه فیفا و AFC با آن برخورد می‌کنند. در تورنمنت‌هایی که شرکت می‌کردیم، شدیداً به ما تذکر می‌دادند که هیچ مصاحبه‌ای درباره قضاوت‌مان انجام ندهیم. وقتی فدراسیون فوتبال زیر نظر فیفا و AFC قرار دارد، مقررات آنها برای داخل کشور نیز لحاظ می‌شود.

وی در واکنش به این مسئله که شاید داوران دچار عذاب وجدان شده‌اند که اعتراف می‌کنند، گفت: زمانی داور دچار عذاب وجدان می‌شود که با قصد و نیت قبلی کاری کرده باشد. وقتی عمدی در کار نبوده است، داور چه عذابی می‌تواند داشته باشد؟! من که هیچ، داوران بزرگ هم در قضاوت‌های‌شان اشتباه کرده‌اند.

بیراوند چه زمانی به بلژیک می‌رود؟

مصطفی سلیمانی، وکیل رسمی علیرضا بیرانوند در مورد آخرین وضعیت این دروازه‌بان برای سفر به بلژیک گفت: قرارداد با تیم آنتورپ بسته شده است و طبق تعهدی که داده بودند، در زمان انتقال و در لحظه، ۱۵۰ هزار دلار به پرسپولیس پرداخت شد. مقرر شد ۲۵۰ هزار دلار پس از تست پزشکی و مابقی هم پس از صدور ITC پرداخت شود که متأسفانه مسئله کرونا به وجود آمد و نتوانستیم با بیرانوند به بلژیک برویم. من نامه‌ای به باشگاه بلژیکی زدم تا به محض مهیا شدن شرایط کشور و باز شدن مرزها، ما به بلژیک برویم و تست پزشکی را انجام دهیم.

وی در مورد اینکه سهم پرسپولیس از این انتقال دقیقاً چقدر خواهد بود، گفت: طبق شرطی که در قرارداد بیرانوند بود، ۷۰۰ هزار دلار به‌طور کامل و بدون کم و زیاد به پرسپولیس می‌رسد.

بهاروند پیشنهاد پرداخت دلاری به اسکوچیچ را قبول نکرد

مهدی محمدنبی در خصوص جلسه اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: در اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال یک نهاد عمومی غیردولتی محسوب می‌شود. در بخش تعداد اعضای مجمع یک شیب ملایمی با رعایت مشارکت اعضا خواهیم داشت که رو به افزایش خواهد بود. از سوی دیگر سهم حضور بانوان در این بخش بیشتر شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که در خصوص ارکان فدراسیون فوتبال و کمیته‌ها چه تصمیماتی اتخاذ می‌شود، گفت: با توجه به رفرنس‌های بین المللی ارکان کمیته‌های قضایی، حسابرسی و ... باید فرایند قانونی را طی کند و در مجمع آینده فدراسیون انتخاب شوند. این افراد انتصابی نخواهند بود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در خصوص اظهار نظر شکوری مبنی بر اینکه قرارداد اسکوچیچ ریالی است ولی پیشنهاد شده بود این قرارداد به صورت دلار از سهم مطالبات ایران در فیفا به این مربی پرداخت شود، عنوان کرد: در بهمن ماه سال گذشته پیشنهادی از طرف برخی‌ها به رئیس فدراسیون فوتبال ارائه شد که مطالبات اسکوچیچ به این شکل پرداخت شود اما در همان زمان آقای بهاروند با این پیشنهاد مخالفت کرد و دیگر بحثی در این زمینه وجود ندارد. قرارداد آقای اسکوچیج ریالی است و به همین شکل هم پرداخت خواهد شد.

صحبت های زنوزی، خطیر را به کمیته اخلاق کشاند!

محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور چند روز قبل مصاحبه تندی علیه علی خطیر معاون سابق باشگاه استقلال انجام داد. او در صحبت هایش اعلام کرده بود که خطیر با معرفی وکلای سوییسی به باشگاه های ایرانی آنها را در پرونده های شکایت فیفایی به دردسر می اندازد و این مسابقه بازتاب های تندی داشت.

خطیر که در آن زمان سریعا اعلام کرد از زنوزی بابت حرف هایش شکایت خواهد کرد، با حساسیت کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال رو به رو شده بود. از این رو او امروز به کمیته اخلاق رفت تا درباره اتهام هایی که زنوزی به خودش وارد آورده توضیحاتش را ارائه کند.

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال قصد دارد ماجرای وکلای سوییسی ایرانی ها در پرونده های فیفا که اکثرا بازنده بودند را بررسی کند و دعوت از خطیر نیز به همین دلیل صورت گرفت.

ماموریت‌ویژه مدیر تراکتور؛ تمدید با 3 کاپیتان تیم‌ملی

تراکتور تبریز یکی از باشگاه هایی است که در ایام تعطیلی مسابقات فوتبال به خاطر شیوع ویروس کرونا فعالیت های خود برای فصل آینده را کلید زده است. این باشگاه بعد از تمدید قرارداد ساکت الهامی سرمربی سرخپوشان برای لیگ بستم که چند هفته پیش رقم خورد، امروز میرمعصوم سهرابی سرپرست باشگاه را نیز به عنوان مدیرعامل معرفی کرد.

از آنجایی که تراکتوری ها قصد دارند برای فصل آینده تیم قدرتمندی را ببندند و روانه مسابقات کنند، از حالا فعالیت های مدیران باشگاه برای تمدید قرارداد با ستاره ها آغاز شده است. تمدید قرارداد مسعود شجاعی، احسان حاج صفی و اشکان دژاگه در اولویت امور مدیرعامل تراکتور قرار گرفته است.
سهرابی مذاکرات با این 3 کاپیتان تیم ملی و تراکتور را آغاز کرده تا در صورت جلب رضایت آنها بتواند قرارداد آنها را نیز برای لیگ بیستم تمدید و حضورشان در فصل آینده را نیز تثبیت کند. اتفاقی که می تواند کاملا به سود تراکتور باشد و از حالا تیم قدرتمندی برای لیگ آینده بسته شود.

کد خبر: 1069004

وب گردی

وب گردی