همراهی هنرمندان 88 کشور برای مقابله با کرونا

مسابقه بین‌المللی کارتون با عنوان «ما کرونا را شکست می‌دهیم» رویدادی است که با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی برگزار می‌شود تا از هنر این ابزار تاثیرگذار در کنار فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری برای مقابله با کرونا بهره برده شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، مسابقه بین‌المللی کارتون با عنوان «ما کرونا را شکست می‌دهیم» رویدادی است که فراخوان آن از همان روزهای نخست شیوع بیماری در کشور منتشر شد. رویدادی که کاریکاتوریست‌ها را به میدان مقابله با کرونا با خلق آثار دعوت کرد.

به گفته مسعود شجاعی طباطبایی دبیر این رویداد، در مدت زمان کمتر از 1 ماه هنرمندانی از 80 کشور برای حضور در این مسابقه آثار خود را ارسال کردند. با توجه به اینکه هر فرد امکان ارسال 5 اثر را داشت با توجه به درخواست ها زمان ارسال تمدید شد. پس پایان مهلت ارسال آثار در 40 روز بیش از 4 هزار و 200 اثر از هنرمندان 88 کشور به دبیرخانه رویداد ارسال شد.

آثار هنرمندان در 4 بخش روحیه بخشی، مدافعان سلامت، توصیه‌های بهداشتی و تولید محتوا در مبارزه با کرونا دسته بندی شده بود. کاریکاتوریست‌ها در هریک از این بخش‌ها با خلق آثاری ارزشمند در کنار مردم قرار گرفتند. شیوع کرونا فضای کشور را به سوی اضطراب و نگرانی سوق می‌داد. پس هنر هنرمندان در بخش روحیه بخشی اینجا به کمک آمد.

شجاعی طباطبایی با بیان اینکه در این رویداد با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی در هر یک از این 4 بخش هنرمندان خوش درخشیدند و آثار فاخر و درخور توجه‌ای را ارسال کردند، گفت: این آثار با توجه فرهنگ هر هنرمند در کشورش خلق شد و از آنجا که این آثار موضوع روز در جامعه را به تصویر کشیدند، پس گذشت زمان از اثر بخشی آنها می‌کاست بنابراین بخشی از این آثار از همان روزهای نخست پس از داوری در سایت ایران کارتون نمایش داده شد. در حال حاضر بیش از 2 هزار و 200 اثر در این سایت در معرض نمایش قرار دارد. این آثار تاکنون بیش از دو میلیون بازدیدکننده داشته‌ است.

وی همچنین درباره بیشترین شرکت‌کنندگان این رویداد نیز افزود: پس از ایران بیشترین تعداد شرکت کننده به ترتیب مربوط به چین و ترکیه است. داوری آثار توسط هیاتی متشکل از داوران ایرانی و خارجی اواخر هفته جاری انجام می‌شود و برگزاری مراسم اختتامیه نیز به صورت آنلاین است.

مدیر مرکز تجسمی حوزه هنری هچنین از نمایش این آثار در فضاهای عمومی علاوه بر سایت ایران کارتون خبر داد و گفت: علاوه بر فضای مجازی این آثار پس از رای زنی با سازمان زیباسازی شهری و مترو به نمایش در می‌آید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069026

وب گردی

وب گردی