تولید دستگاه الکتروکاردیوگراف ایرانی مطابق با استانداردهای جهانی/ صادرات به 15 کشور دنیا

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از نصب 10 هزار دستگاه الکتروکاردیوگراف در سراسر کشور خبر داد و گفت: قیمت محصولات تولیدی تقریبا یک چهارم دستگاه ژاپنی، اروپایی و آمریکایی حتی پایین تر از شرکت‌های چینی است.

سعید باغبانی جاوید مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، درباره فعالیت این شرکت اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده حرفه‌ای دستگاه‌های پزشکی در زمینه الکتروکاردیوگراف است که از سال 89 فعالیت خود را شروع کرده است.

وی تصریح کرد: دستگاه الکتروکاردیوگراف دستگاه نوار قلب است که وضعیت قلب بیمار را نشان می‌دهد. این شرکت دانش‌بنیان توانسته این دستگاه را مطابق با استاندارهای جهانی تولید و وارد بازار کند.

باغبانی‌جاوید، دستگاه الکتروکاردیوگراف یاشام 635، دستگاه الکتروکاردیوگراف تک کاناله یاشام 110 و دستگاه الکتروکاردیوگراف یاشام 310 را از جمله دستگاه‌های تولید این شرکت دانش‌بنیان عنوان کرد و گفت: به دلیل تقاضای دانشگاه‌های علوم پزشکی، مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و مطب‌های پزشکان داخلی، جلوگیری از خروج ارز از کشور و کاهش وابستگی به کشورهای بیگانه در زمینه پزشکی دهانی یکبارمصرف آندوسکوپی با تکنولوژی ایرانی، طبق آخرین استانداردها و قابل رقابت با دهانی‌های روز دنیا، طراحی کردیم.

وی افزود: از جمله مهم‌ترین اهداف شرکت، افزایش تولیدات قابل اعتماد براساس تکنولوژی‌های روز دنیا با بهره‌گیری از مهندسان شیمی مجرب و متخصص ایرانی و افزایش مشتری مداری است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تولید دستگاه هولتر دستگاه الکتروشوک اتوماتیک ( AED) را از جمله دستگاه‌هایی مطرح کرد و گفت: این دستگاه‌ها در صورت اخذ مجوز امسال تولید خواهد شد.

وی افزود: هولتر دستگاهی است که برای تشخیص بی‌نظمی‌های تپش قلب به کار می‌رود. این پایشگر شامل یک دستگاه تقریبا به اندازه مدل‌های بزرگ تلفن همراه است که توسط تعدادی سیم به چسب‌هایی که روی تنه بیمار چسبانده شده اند، وصل می‌شود. این دستگاه نوار قلب بیمار را برای مدت 24 تا 72 ساعت می‌تواند ضبط کند. بدین ترتیب اگر در این مدت هر گونه بی‌نظمی در تپش قلب فرد به وقوع بپیوندد، ثبت و ضبط می‌شود و سپس پزشک متخصص قلب می‌تواند آنها را ببیند. همچنین دستگاه الکتروشوک زمانی کاربرد داد که اگر مریضی در مکان‌های ورزشی، یا ادارات و فرودگاه مشکل قلبی پیدا کرد از آن استفاده می‌کنند.

باغبانی‌جاوید، با اشاره به اینکه میزان تقاضا بستگی به حمایت‌های دولت دارد، گفت: میزان عرضه هرسال متفاوت است ما در حین شروع کار حدود 30 درصد بازار را تامین می کردیم؛ اما اکنون توانایی پوشش 100درصد بازار را داریم. همچنین قیمت محصولات تولیدی از نظر قیمت تقریبا یک چهارم دستگاه ژاپنی، اروپایی و آمریکایی حتی پایین تر از شرکت‌های چینی است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر بالای 10 هزار دستگاه نصب در سراسر کشور نصب شده است. خوشبختانه دستگاهایی که برای تعمیرات مرجوع می‌شوند خیلی کم اتفاق می‌افتد و مشکلات حادی ندارند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: هم‌اکنون محصولات تولیدی این شرکت به 15 کشور(عراق، سوریه، افغانستان، لبنان، ترکیه، امارات، کشورهای شرق آسیا اندونزی، تایلند، صربستان ویتنام به صورت مستقیم وغیر مستقیم صادر می‌شود. تمام دستگاه‌های تولید از مرحله طراحی تا سخت‌افزار و نرم‌افزار بومی بوده است.

وی درباره شعار سال گفت: رهبر انقلاب به خوبی از همه اتفاقات و مسائل آگاهی کامل دارند و هر سال یک موضوعی را به عنوان شعار سال انتخاب می‌کنند. متاسفانه مسئولان اجرایی کشور این شعار را در حد نصب پلاگارد و بیلبورد در جلوی وزارتخانه پیش می‌برند و در عمل کاری خاصی را انجام ‌نمی‌دهند. واقعا اگر به دنبال جهش تولید و تحول در اقتصاد کشور هستیم باید مسئولان موانع تولید را بردارند. متاسفانه در حین ارائه مجوزها و تسهیلات بانکی مدام پاس‌کاری می‌کنند باید این موضوعات برطرف شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069065

وب گردی

وب گردی