حضور معلمان در مدارس از 27 اردیبهشت الزامی است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: دانش آموزانی که سوال و یا مشکلی با آموزش مجازی و یا تلویزیونی ندارند، ملزم به حضور در مدرسه‌ها نیستند، ولی حضور معلمان در مدارس الزامی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محسن حاجی میرزایی با اشاره به بازگشایی مدارس اظهار کرد: ضدعفونی مدارس تا روز شنبه انجام می‌شود. دانش آموزانی که سوال و یا مشکلی با آموزش مجازی و یا تلویزیونی ندارند، ملزم به حضور در مدرسه‌ها نیستند، ولی حضور معلمان در مدارس الزامی است.

حاجی میرزایی تاکید کرد: دانش آموزان پیش دبستانی و استثنایی به دلیل آسیب پذیر بودن در برابر ویروس کرونا اجازه حضور در مدارس را ندارند.

وی همچنین به برگزاری امتحانات دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه اشاره کرد و گفت: امتحانات پایه نهم به علت انتخاب رشته دانش‌آموزان به صورت حضوری برگزار می‌شود، ولی درباره مجازی و غیرحضوری بودن امتحانات سایر پایه‌های تحصیلی هنوز تصمیم نگرفته ایم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: درباره بازگشایی آموزشگاه‌های کنکور و زبان از هفته آینده نیز همچنان تصمیم قطعی گرفته نشده است. دانش آموزان و خانواده‌ها برای استفاده مجدد از سرویس مدارس باید با مدیران مدارس هماهنگ کنند.

وی در پاسخ به این سوال که اینترنت شبکه آموزش «شاد» همچنان رایگان نشده است، گفت: درحال پیگیری هستیم که اینترنت این شبکه آموزشی رایگان شود.

الزام مدیران مدارس به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای بازگشایی مدارس


وزیر آموزش و پرورش گفت: مدیران مدارس ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای بازگشایی مدارس هستند.

حاجی میرزایی افزود: دستورالعمل‌های (پروتکل های) بهداشتی وزارت بهداشت برای بازگشایی به همه مدارس ابلاغ شده و رعایت آن‌ها الزامی است، نظرسنجی‌های وزارت بهداشت نشان می‌دهد میزان آشنایی جامعه ایران با دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از ۸۲ درصد است و این امر حاکی از آن است که خانواده‌های ما به نکات بهداشتی آشنا هستند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما موظف هستیم محیط مدرسه را برای انجام دادن این کار ایمن کنیم و شورای آموزشی مدرسه این اختیار را دارد تا متناسب با حضور دانش آموزان درخصوص تشکیل جلسات و ادامه آن تصمیم گیری کند.

حاجی میرزایی افزود: تصمیم گرفتیم از ۲۷ اردیبهشت همه مدارس بازگشایی شوند و تمام کارکنان مدرسه حضور پیدا کنند تا چنانچه دانش آموزان ابهامات و اشکالاتی درخصوص دروس خود داشتند بتوانند برطرف کنند.

وی گفت: از هفته اول اسفند که تعطیلات سراسری آغاز شد تقریبا حدود ۷۰ درصد کُتب ما آموزش داده شده بود و ما وظیفه داشتیم برای ۳۰ درصد باقیمانده اقدام کنیم تا سال تحصیلی را به اتمام برسانیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تلویزیون به عنوان یکی از ابزار‌های مهم با پوشش گسترده به کمک ما آمد و همه دروس باقیمانده در تلویزیون آموزش داده شد و از طرفی شبکه دانش آموزی «شاد» نیز فعال شد که بیش از ۱۲ میلیون نفر از دانش آموزان ما در این شبکه، آموزش را دنبال کردند.

حاجی میرزایی اضافه کرد: در مناطقی که دسترسی به اینترنت نبود و یا شرایط برای آموزش از راه دور فراهم نبود از بسته‌های آموزشی و روش‌های مکتوب استفاده کردیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069067

وب گردی

وب گردی