باید با همراهی مردم  از بحران سخت کرو‌نا عبور کنیم

کارشناس اقتصادی گفت: این روزها کشور با بحران بسیار جدی روبروست و امیدوارم با تدبیر مسئولان ذی‌ربط، همت و همراهی مردم، از این شرایط سخت با کمترین خسارت عبور کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مهندس فرشاد قهرمانی، کارشناس اقتصادی با اشاره به اقتصاد ایران در دوران شیوع بیماری کرو‌نا گفت: شیوع کرو‌نا، تأثیرات اقتصادی فراگیری داشته است. برخی از کسب‌وکارها تعطیل شده‌اند و تعطیلی این کسب‌وکارها، ضرر بسیاری برای صاحبان آن‌ها به همراه داشته است و اگر بحران کرونا طولانی شود، خسارت‌های ناشی از آن نیز به‌صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت، حتی برخی از کسب‌وکارهای خُرد را به تعطیلی خواهد کشاند.
وی افزود: این روزها کشور با بحران بسیار جدی روبروست و امیدوارم با تدبیر مسئولان ذی‌ربط و همت و همراهی مردم، از این شرایط سخت با کمترین خسارت عبور کنیم.
قهرمانی گفت: بحران کرونا بعد از گذر از دوران شیوع، آسیب‌هایش به بدنه اقتصادی نمایان می‌ شود، اقتصادی که بعد از خروج ایالات متحده آمریکا از برجام و تحریم‌های نفتی، با فشارهای بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند و حالا باید با رکود ناشی از کرونا هم مقابله کند.
کارشناس اقتصادی تصریح کرد: با این شرایط، اتخاذ سیاست‌های حمایتی از سوی دستگاه‌های حاکمیتی را ضروری می‌کند تا با تدوین بسته‌های قانونی و مالی، از زمین‌گیر شدن بنگاه‌های اقتصادی جلوگیری شود.
وی افزود: اینکه کرونا با خود، بحران‌های بسیاری را چه در ایران و چه در جهان به همراه آورده، بر کسی پوشیده نیست؛ اما هنر مدیریت آن است که بتوانیم با برنامه‌ریزی کارشناسی، تصمیم‌گیری صحیح، سریع و اقدام فوری، از خسارت‌ها بکاهیم و فرصت‌های جدیدی برای حل بحران‌ها به وجود آوریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069087

وب گردی

وب گردی