آغاز پخش مستند‌های اقتصاد بدون نفت از سیما/ ارزآوری ۵ هزار میلیارد تومانی با الگوی مرکز اقتصاد مقاومتی

مدیر عامل مرکز اقتصاد مقاومتی حامی گفت: ۶ مستند از عرصه‌های اقتصاد مقاومتی با نگاهی به رونق و جهش تولید از شبکه مستند سیما هر روز از ساعت ۱۷ عصر در حال پخش است. بازپخش این مستند‌ها فردای همان روز ساعت ۳:۲۰ صبح است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، مدیرعامل مرکز اقتصاد مقاومتی حامی با تاکید بر این که طرح‌های مرکز اقتصاد مقاومتی مردمی و اشتغال‌زاست بیان داشت: «طرح الگویی تولید و پرورش ماهی تیلاپیا (بافق یزد)»، «طرح الگویی اصلاح نژاد، پرورش و تکثیر گاو دومنظوره سیمنتال (شیری – گوشتی)»، «طرح اصلاح الگوی کشت، بذر و نهال (مجتمع تحقیقاتی کشت و صنعت مغان)»، «طرح الگویی اصلاح نژاد دام سبک (تلاقی گوسفند افشاری با نژاد رومانوف روسی)» اجرا شده است.

خضراله حیدرزاده رییس مرکز اقتصاد مقاومتی حامی با اشاره به اهمیت این طرح الگویی گفت: راه اندازی طرح مردمی تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا توسط مرکز اقتصاد مقاومتی حامی باهدف ایجاد اشتغال مولد و پایدار با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه خصوصاً برای مردم مناطق مرکزی و کویری کشور، بُن بست شکنی در تولید انبوه و مقابله با رانت و واردات انحصاری این محصول، تأمین پروتئین سفید و افزایش سرانه مصرف آبزیان در کشور عملیاتی و اجرایی شد که می‌تواند، ضمن دستیابی به اهداف خودکفایی در بخش کشاورزی، نسبت به تأمین مواد پروتئینی و غذایی در سطح منطقه‌ای و ملی افق روشنی را بگشاید.

وجود ۳۵۰۰ کیلومتر مرز آبی و ده‌ها هزار هکتار اراضی حاشیه آن در کشور از امکانات بالقوه ایست که در حال حاضر به دلیل شورزار بودن عملا هیچ گونه استفاده مطلوبی از آن‌ها صورت نمی‌گیرد این امکانات بالقوه می‌تواند جهت توسعه پرورش ماهی تیلاپیا در سطح کشور مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069120

وب گردی

وب گردی