بزرگترین غایب هفته ۲۷ بوندسلیگا،  یک بز / کونته: مربی باید مثل خیاط باشد! / بالوتلی و کیه لینی آشتی کردند

با بسته خبری اخبار فوتبال جهان با ما همراه باشید.

ایسکانیوز – ایلیا تاری وردی/ حجم اخبار فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال خارجی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

با این همه کشته میخواهید بازی کنید!

دولت ایتالیا اخیرا مجوز آغاز تمرینات در شرایطی خاص را برای تیم های ایتالیایی صادر کرده و بازیکنان تیم های سری آ نیز در روزهای اخیر به تناوب در کمپ تیم هایشان حضور یافته اند. اگرچه هنوز زمان دقیق آغاز دوباره سری آ مشخص نیست، اما به نظر می رسد طی هفته های آتی این اتفاق رخ خواهد داد. اما به نظر می رسد حداقل هواداران تورینو تمایلی به رخ دادن این اتقاق ندارند. امروز بنری از سوی هواداران متعصب این باشگاه در یکی از ورودی های استادیوم این باشگاه نصب شده که مضمون آن عدم تمایل آنها به از سرگیری مسابقات سری آ است. در این نوشته آمده است: "هزاران کشته در هر شهر، اما شما به فکر آغاز دوباره سری آ هستند." این در حالیست که چندی قبل اعلام شد توافقی بین تمام تیم های سری آ مبنی بر تمایل آنها به آغاز دوباره فصل صورت گرفته و این تصمیم به دولت ایتالیا ابلاغ شده است.

حمایت فرانک دی بوئر از فرانکی دی یونگ

فرانکی دی یونگ بعد از عملکرد فوق العاده در ترکیب آژاکس و رسیدن با این تیم به جمع چهار تیم برتر رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، تیم‌های بزرگی را خواهان خود می دید اما نهایتا به بارسلونا پیوست. عملکرد فرانکی دی یونگ در ترکیب بارسلونا خارق العاده نبوده اما با این حال او در فصل جاری به عنوان یک بازیکن کاملاً ثابت به کار گرفته شده است. اگرچه بسیاری نسبت به عملکرد هافبک هلندی انتقاد می کنند اما فرانک دی بوئر در حمایت از هم وطن خود گفت: " من فکر می کنم که دی یونگ با بارسلونا کاملاً هماهنگ شده است. شما به دی لیخت در یوونتوس نگاه کنید... تا این حد بازی کردن برای یک بازیکن جوان آن هم در سال اولش خارق العاده است. هواداران می‌گویند که او عملکردش در هلند و آژاکس را تکرار نکرده اما به طور قطع تیم‌های کمی به اندازه بارسلونا قدرتمند هستند و فکر می‌کنم که او خوب کار کرده است. شما نمی توانید از او به عنوان یک هافبک دفاعی انتظار داشته باشید که ۲۰ گل به ثمر برساند. دی یونگ در پست سرخیو بوسکتس بازی می‌کند و فکر می‌کنم که به موقع اش جایگزین خوبی برای وی خواهد بود. ماتیاس دی لیخت اما با مشکلات بیشتری در یوونتوس روبرو بوده است. من فکر می کردم که او خیلی سریع تر و راحت تر با این تیم هماهنگ شود. با این حال اما دی یونگ در فصل اول حضورش در بارسا عملکرد خوبی داشته است."

آشتی کنان بالوتلی و کیه لینی

جورجو کیه لینی، مدافع باتجربه یوونتوس چند روز در کتاب جدیدش به شدت به انتقاد از ماریو بالوتلی پرداخت. مهاجم جنجالی برشا نیز او را بی نصیب نگذاشته و به صحبت های کیه لینی پاسخ داد. حالا ای دو بازیکن ایتالیایی در یک برنامه زنده تلویزیونی حضور یافته و با یکدیگر آشتی کردند. ماریو بالوتلی به شوخی گفت: "این اولین بار بود که تو مرتکب اشتباه شدی و من چنین کاری نکردم." کیه لینی نیز پاسخ داد: "من به تو حسادت می کنم، در زندگی باید اشتباه کنید تا پیشرفت حاصل شود. ماریو بالوتلی در ادامه گفت: "من چنین رفتاری را از جورجو انتظار نداشتم. کسی هستم که همیشه شوخی می کنم." مدافع یوونتوس در ادامه اظهار داشت: "من تصمیم گرفتم که این انتقادات را مطرح کنم، اما پنهان کردن صحبت ها به نظر من دروغ و ریاکارانه است. من مسئولیت کامل حرفهایم را بر عهده می گیرم. اما در مورد بالوتلی، من اشتباه کردم و از آن یاد گرفتم و هر روز از اشتباهاتم یاد می گیرم. اگر بالو در تابستان آینده به عنوان هم تیمی در ترکیب ایتالیا برای حضور در یورو 2020 حضور پیدا کنند، بیشتر خوشحال خواهم شد. این اتفاقی رضایت بخش خواهد بود و من مشکلی ندارم." / ورزش ۳

نماد باشگاه کلن نمیتواند در ورزشگاه حضور پیدا کند

قرار است رقابت‌های فوتبال بوندس لیگا پس از توقف بیش از دوماهه از روز شنبه 27 اردیبهشت ماه از سر گرفته شود. بر این اساس تیم‌های حاضر در این مسابقات ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند. در ابتدا اینکه هیچ تماشاگری اجازه حضور در ورزشگاه را نخواهد داشت و خوشحالی پس از گل بازیکنان هم محدود به استفاده از آرنج و پاها خواهد بود. هیچ بازیکنی نباید با یکدیگر و داور دست بدهند و نباید هم آب دهان بر روی زمین انداخته شود. با وجود این تمهیدات، باشگاه کلن یک مورد دیگر را هم باید رعایت کند. نماد باشگاه کلن (بز) است و این تیم در بازی‌های رسمی خود همواره از این نماد که «هنس» نامیده می‌شود؛ استفاده می‌کند و آن را در ورزشگاه می‌آورد. بر این اساس و با دستورالعمل‌های جدید صادر شده، ورود بز در ورزشگاه کلن ممنوع خواهد بود. لازم به ذکر است که 12 سال است باشگاه کلن از حضور «هنس، بز نر» در ورزشگاه‌ خود استفاده کرده است.

بازیکن سابق مادرید قاچاقچی از آب در آمد!

تجارت کوکائین در کلمبیا همیشه فراگیر بوده و در طول تاریخ نیز نام بازیکنان بسیاری از فوتبال این کشور در این ارتباط با این زمنه مطرح شده است. حالا ادوین کنگو نیز مرتکب چنین جنایتی شده و نشریه اسپورت مدعی شد پلیس کلمبیا بازیکنان سابق رئال مادرید را به این دلیل بازداشت کرده است. البته به نظر می رسد ادوین کنگو پس از بازجویی توسط پلیس به طور موقت آزاد شده، اما نتیجه پرونده او در هاله ای از ابهام قرار داد. در این عملیات در مجموع 10 نفر بازداشت شده اند که ادوین کنگو یکی از آنها بوده است. ادوین کنگو که در سال 1999 و از تیم کالدس راهی رئال مادرید شده بود، مجموعا سه فصل در عضویت این باشگاه پرافتخار اسپانیایی بود، اما فرصتی برای عرض اندام در برنابئو پیدا نکرده و به تیم هایی چون وایادولید و تولوز قرض داده شد. ادوین کنگو بعد از خداحافظی از فوتبال در سال 2009، در برنامه های تلویزیونی شبکه ال چیرینگیتو به عنوان کارشناس حضور پیدا می کرد و حالا خبر دستگیری او به علت قاچاق کوکائین موجی از تعجب را در بین هواداران رئال مادرید و فوتبال کلمبیا برانگیخته است.

کونته: لمپارد می تواند یکی از بهترین مربیان جهان شود

لمپارد که سال ها ستاره آبی های لندن بود، در تابستان 2019 جانشین مائوریتزیو ساری روی نیمکت این تیم شد و علی رغم محرومیت از بازار نقل و انتقالات، تیمش در این فصل نمایش های قابل قبولی ارائه داد. کونته که خود با چلسی توانست قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی را جشن بگیرد، معتقد است که لمپارد می تواند به دستاوردهای بزرگی در مربیگری برسد. سرمربی فعلی اینتر به اسکای اسپورتس گفت:" فکر می کنم فرانک واقعا خوب کار کرده است. این دومین تجربه او بعد از دربی کانتی است؛ مربیگری در یک باشگاه بزرگ آسان نیست. فکر می کنم او مهارت و توانایی تبدیل شدن به یکی از بهترین مربیان دنیا را دارد. او باید به همین شیوه ادامه بدهد و من برایش در ادامه مسیر حرفه ای اش بهترین ها را آرزو می کنم." کونته در فصلی که با چلسی قهرمان لیگ برتر شد، بعد از شکست 3-0 تیمش مقابل آرسنال، آرایش تیمش را به 3-4-3 تغییر داد و پس از آن تیمش با 13 برد پیاپی، توانست به مدعی اصلی قهرمانی تبدیل شود و در نهایت قهرمان فصل 17-2016 لیگ برتر شدند. او در مورد این تصمیم گفت:" فکر می کنم آن لحظه تعیین کننده ای برای من و تیمم بود. ما مقابل آرسنال شکست خوردیم و در دیدار پیش از آن هم به لیورپول باختیم. وقتی در یک باشگاه بزرگ کار می کنید و در دو دیدار پیاپی شکست می خورید، لحظه راحتی برای شما و باشگاه نیست. اما این لحظه مهمی برای بود زیرا من تصمیم گرفتم سیستم تیم را تغییر بدهم و با آرایش 3-4-3 یا 1-2-4-3 بازی کنیم، با ادن هازارد، ویلیان یا پدرو، پشت سر دیگو کاستا و سه بازیکن در خط دفاعی. فکر می کنم این لحظه مهمی بود و آنجا بود که ما شانس مان را برای قهرمانی افزایش دادیم. مربی باید مانند یک خیاط باشد و مناسب ترین اندازه را برای تیمش پیدا کند."

تست کرونا ماتئوس فرناندز مثبت شد

زمستان گذشته بود که باشگاه بارسلونا ماتئوس فرناندز را از پالمیراس برزیل با رقم 7 میلیون یورو به خدمت گرفت و بلافاصله نیز او را به رئال وایادولید قرض داد. انتقال قرضی فرناندز تا پایان فصل است و او هنوز نتوانسته برای تیمش به میدان برود. از بخت بد، امروز اعلام شد که نمونه تست کرونای او مثبت بوده و باید دو هفته قرنطینه شود. گفته می شود دو بازیکن دیگر وایادولید که یکی از آنها اسکار پلانو است نیز به کرونا مبتلا شده اند. این اتفاق، یک قدم به عقب بزرگ برای فرناندز محسوب می شود که امیدوار بود با شروع تمرینات و در صورت از سرگیری احتمالی لالیگا، بتواند ارزش های خود را در وایادولید به اثبات برساند. فرناندز اخیرا گفته بود که در رویای بازی برای بارسلوناست و با ارائه بازی های خوب در وایادولید، به این هدف نزدیک خواهد شد. بارسا قصد دارد تابستان پیش رو نیز این بازیکن 21 ساله را به باشگاهی دیگر به صورت قرضی انتقال دهد. / موندودپورتیو

فوتبال برای من مثل بوکس است

یورگن کلوپ سرمربی لیورپول پس از شکست 3 بر 2 تیم تحت‌هدایتش مقابل اتلتیکومادرید در جدالی 120 دقیقه‌ای که منجر به حذف قرمزها در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا شد، از نحوه فوتبال دفاعی اتلتیکو انتقاد کرده بود. این سرمربی آلمانی گفته بود: «بازی مقابل تیمی همچون اتلتیکومادرید خیلی دشوار است. دنبال کلمات درست برای رساندن منظورم هستم. با توجه به کیفیتی که اتلتیکو دارد، نوع فوتبالی که آنها از خود ارائه می‌دهند را درک نمی‌کنم. آنها می‌توانند فوتبال خوبی را ارائه دهند، اما در لاک دفاعی فرو می‌روند و در فکر ترتیب ضدحملات هستند». دیه‌‌گو سیمئونه که در آن زمان در پاسخ به کلوپ گفته بود با سلاح‌هایی که در اختیار دارد، برای پیروزی بازی می‌کند، در گفت‌وگو با سایت رسمی اتحادیه فوتبال آرژانتین گفت:« فوتبال همانند بوکس است چون باید بدانید که چه زمانی وقت حمله کردن است. در اتلتیکو هم ما به خوبی به ویژگی‌های تیمی خود آگاه هستیم. نمونه‌اش دیداری که مقابل تیم فوق‌العاده لیورپول داشتیم، ما می‌دانستیم که آنها می‌توانند به ما ضربه بزنند. وقتی آنها درباره خوش‌شانسی ما صحبت کردند، من به تیمی فکر می‌کردم که بازی 2 بر صفر باخته را با برد 3 بر 2 عوض کرد. این شانس نیست و بازی‌ها باید به طور کلی ارزش‌گذاری شوند.» ال چولو در یادآوری آن بازی معروف گفت:« در بازی برگشت مقابل لیورپول می‌دانستیم که موراتا مصدوم است و آسیب‌دیدگی‌اش هم شدت پیدا کرده بود. ما یک بر صفر عقب بودیم و تنش بالا گرفته بود. با خودم می‌گفتم که چطور می‌توانم آلوارو را به زمین بفرستم و دوباره او مصدوم شود؟ در نهایت تصمیم گرفتم حرکتی انتحاری بکنم و موراتا را به زمین فرستادم، حرکتی که جواب داد و با وجود اینکه او مصدوم هم شد اما توانست گلزنی کند.»

کد خبر: 1069122

وب گردی

وب گردی