کشتی آزاد در ارومیه و کشتی فرنگی در سنندج / بازگشت رضا یزدانی / وداع سباستین وتل با فراری

ایسکانیوز – ایلیا تاری وردی/ حجم اخبار سایر ورزش ها بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار سایر ورزش ها، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

پلنگ جویبار به تشک کشتی بر میگردد

رضا یزدانی که حالا 35 سالگی اش هم تمام شده، همچنان برای بازگشت به تیم ملی و رفتن روی سکوی المپیک انگیزه دارد. پلنگ جویبار که 2 مدال قهرمانی جهان در کارنامه اش دارد، در دوره های قبلی با اتفاقات عجیب و غریب مثل مصدومیت و ناداوری دستش از مدال المپیک کوتاه ماند، اما برای حضور در المپیک توکیو انگیزه بالایی داشت. این کشتی گیر باتجربه جویباری که از زمان بازگشت غلامرضا محمدی به تیم ملی شانس حضور دوباره در اردوی تیم ملی را پیدا کرد، در حالی که آماده حضور در مسابقات جهانی 2019 می شد، بازهم به خاطر مصدومیت از ترکیب تیم ملی کنار رفت. با اینکه تصور می کردیم یزدانی استارت دوباره ای برای حضور در المپیک توکیو بزند، اما او در جام تختی روی تشک نرفت تا طبق اعلام کادرفنی شانس حضور در المپیک را از دست بدهد. با این حال تعویق المپیک باعث شد تا فدراسیون به فکر تصویب چرخه جدیدی برای انتخابی تیم ملی باشد که این روزها سروصدای زیادی هم به پا کرده. رضا یزدانی که به نظر می رسد دیگر قید حضور روی تشک را زده و رویایش برای رفتن روی سکوی المپیک تعبیر نشده، گویا بازهم سودای حضور در توکیو را دارد. علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی در نشست امروز خود گفت: با رضا یزدانی هفته پیش صحبت کردم گفت تمرین می‌کنم و می‌خواهم کشتی بگیرم. او پسر خوب و قهرمان بزرگی است و امیدوارم موفق باشد. تمام ۹۷ کیلوگرم‌های ما باید بیایند در قهرمانی کشور کشتی بگیرند تا طبق قانون چرخه کشتی بگیرند. این صحبت های علیرضا دبیر و اعلام آمادگی دوباره رضا یزدانی نشان می دهد پلنگ جویبار در نظر دارد به تیم ملی برگردد و بار دیگر برای رسیدن به مدال المپیک آن هم در 36 سالگی تلاش کند.

زمان انتخابات فدراسیون تنیس مشخص شد

فدراسیون تنیس که نزدیک به 2 سال است به خاطر نداشتن رییس بلاتکلیف مانده و با سرپرست اداره می شود، بالاخره روز 11 خرداد رییس جدید خود را خواهد شناخت. از سوی وزارت ورزش و جوانان روز یکشنبه 11 خردادماه سال 99 ساعت 10 صبح به عنوان زمان انتخابات فدراسیون تنیس اعلام شد. عبدالرضا آریان فر، علیرضا پور سلمانی، پیمان جعفری طهرانی، سیدمحمود رضا حسینی، داود عزیزی، سیدکامیار کیمیایی و سیدرضا میر ابوطالبی به عنوان هفت کاندیدای تایید صلاحیت شده برای حضور در این انتخابات معرفی شدند.

شکیل اونیل خواستار لغو NBA شد

شکیل اونیل اسطوره بسکتبال آمریکا می گوید NBA باید به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا نیمه تمام شود و پایان رقابت ها اعلام شود. اونیل ، ۴۸ ساله ،قهرمان چهار دوره NBA که اکنون به عنوان یک کارشناس تلویزیونی فعالیت می کند ، گفت: "همه به خانه خود بروید ، سالم بمانید، و سال آینده برگردید. سعی کنید دوباره برگردید اگر تیمی واقعاً از فرمول جدید رقابت ها استفاده کرده و به برتری برسد چه کسی قصد دارد به آن احترام بگذارد. به حای تغییر فرمت بازیها بنابراین آن را رها کنید. نگران امنیت طرفداران و مردم باشید. سال آینده برگردید." با بیش از ۸۰،۰۰۰ کشته و تقریباً ۱.۴ میلیون مورد ابتلا به کرونا، ایالات متحده کشوری است که بیشترین آسیب را از بحران کرونا در جهان دیده است. NBA یک طرح "حباب" پیشنهاد کرده است که تیم ها در یک منطقه واحد - مانند باهاما ، دیزنی یا لاس وگاس - جمع شوند و بازیهای خود را انجام دهند. با این حال میشل رابرتز ، مدیر اجرایی انجمن ملی بازیکنان بسکتبال ، می گوید این گزینه احساس می شود "نادرست" است. اونیل که از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ با لس آنجلس لیکرز و همچنین با میامی هیت در سال ۲۰۰۶ عنوان قهرمانی NBA را کسب کرده بود ، به USA Today گفت: "من می دانم که بازیکنان چه احساسی دارند. اما تمام شرایثط را مدنظر قرار داد. هر چقدر طول می کشد مهم نیست. باید با ۱۰۰٪ توان به حالت عادی برگردیم ، من حاضر هستم صبر کنم. اگر یک نفر بیمار شود ، چه می شود؟ بعد دوباره باید از صفر شروع کنیم." / بی بی سی اسپورت

ملی پوش شطرنج به دنبال طلبش از پرسپولیس

آرین غلامی، ملی پوش و یکی از نوابغ شطرنج ایران در سال های اخیر، سال گذشته در ترکیب تیم پرسپولیس در لیگ برتر شطرنج بازی کرد. پرسپولیس که برای اولین بار در لیگ برتر شطرنج حاضر شده بود، نتوانسته بعد از گذشت چند ماه طلب بازیکنان تحت قرارداد خود را پرداخت کند. آرین غلامی، احسان قائم‌مقامی، پرهام مقصودلو و امیررضا پوررمضانعلی از جمله بازیکنانی بودند که در لیگ برتر سال 98 در ترکیب پرسپولیس حضور داشتند، اما به نظر می رسد هیچ بخشی از قراردادشان را دریافت نکردند. غلامی در این باره به ایرنا گفت: در سال 98 با تیم شطرنج باشگاه پرسپولیس قرارداد امضا کردم و مبلغ این قرارداد برای حضور در لیگ برتر 25 میلیون تومان است. اما پس از پایان لیگ و در حالی که عنوان سوم به تیم رسید باشگاه نه تنها پاداشی برای این عنوان در نظر نگرفت بلکه هیچ پرداختی به ما نداشت. چندین مرتبه از طریق نماینده باشگاه خواستار طلبمان شدیم اما متاسفانه هر روز یک تاریخ را مشخص می کنند، کسی هم پاسخگو نیست. ما برگه قرارداد با امضای محمدحسن انصاری‌فرد مدیر عامل سابق را در دست داریم اما نمی‌دانم چرا اراده‌ای برای پرداخت وجود ندارد.

وداع تلخ سباستین وتل با فراری

جدایی وتل از فراری که پیشبینی می‌شود به زودی رسما اعلام شود، آینده‌ی این راننده‌ی 32 ساله‌ی چهار بار قهرمان جهان را در هاله‌ای از تردید فرو خواهد برد. از کارلوس ساینز راننده‌ی اسپانیایی تیم مک‌لارن به عنوان یکی از گزینه‌های جانشینی وتل در فراری نام برده می‌شود. اگر ساینز مک‌لارن را در پایان فصل ترک کند، دنیل ریکاردو راننده‌ی فعلی رنو، از گزینه‌های این تیم بریتانیایی برای نشستن روی صندلی ساینز خواهد بود. این راننده‌ی استرالیایی در سال 2018 که گزینه‌های خروجش از ردبول را سبک و سنگین می‌کرد، مذاکراتی جدی با تیم مک‌لارن داشت اما در پایان تصمیم گرفت که به تیم رنو بپیوندد. اما ریکاردو به وضوح از موقعیت خود در رنو راضی نیست و بارها از عزمش برای خروج از این تیم صحبت کرده است. وتل نیز می‌تواند یکی از گزینه‌های مک‌لارن باشد، البته اگر حس کند که آماده‌‌ی پیوستن به تیمی در حال طی کردن پروسه‌ی بازسازی است. در غیر این صورت دیگر گزینه‌های پیش روی این راننده‌ی 32 ساله برای باقی ماندن در فرمول یک چندان چشم‌انداز روشنی را ترسیم نمی‌کنند. لوییس همیلتون که او نیز در پایان فصل قراردادش به پایان خواهد رسید، اشارات متعددی به تمایلش برای تمدید قرارداد با مرسدس کرده و به نظر می‌رسد که مرسدس حرکتی برای جذب وتل نخواهد کرد. و ردبول، جایی که وتل چهار قهرمانی جهان پیاپی خود را کسب کرد، اعلام کرده که ستاره‌ی جوان خود ورستپن را با یک راننده‌ی تراز اول دیگر هم‌تیم نخواهند کرد، البته وتل هم علاقه‌ای به هم‌تیم شدن با هلندی جوان ردبول ندارد. گزینه‌های دیگر تیم فراری برای پر کردن صندلی وتل، دنیل ریکاردو و آنتونیو جیوناتزی راننده‌ی تیم آلفارومئو هستند. با وجود زمزمه‌های پایان فصل گذشته، پیوستن لوییس همیلتون به فراری چندان محتمل به نظر نمی‌رسید.

از تندیس سیامند رحمان رونمایی شد

مراسم رونمایی از تندیس زنده یاد سیامند رحمان، قهرمان فقید پارالمپیک، ظهر امروز در زادگاهش برگزار شد. این مراسم با حضور خانواده رحمان، فرماندار و جمعی از مسئولین شورای شهر اشنویه برگزار و از تندیس زنده یاد سیامند رحمان رونمایی شد. این تندیس در ورودی شهر اشنویه، زادگاه قهرمان ارزنده کشورمان ساخته شده و در پایه آن توضیحاتی در خصوص قهرمانی ها و مدال آوری های این ورزشکار نام آور درج شده است. سیامند رحمان که سابقه قهرمانی در دو دوره پارالمپیک را داشت و با مهار 310 کیلوگرم دنیا یک رکورد تاریخی به نام خود ثبت کرد، در اسفندماه سال 98 به دلیل ایست قلبی جان خود را از دست داد و ورزش ایران را دچار شوک کرد.

لغو مسابقات قهرمانی گلف آسیا

مسابقات قهرمانی آسیایی گلف آماتور تحت عنوان WATC که فوریه سال گذشته بدلیل ناآرامی‌های سیاسی در هنگ کنگ به سنگاپور منتقل شده بود، با تصمیم فدراسیون بین المللی گلف امسال برگزار نخواهد شد. این مسابقات مقرر به برگزاری در جزیره زیبای سنتوزا در کشور سنگاپور و در دو بخش مردان و زنان بود. آنتونی اسکنلون، مدیر اجرایی فدراسیون بین المللی گلف با تاکید بر آمادگی مطلوب و همه جانبه سنگاپور برای برگزاری رویداد، حفظ سلامت و ایمنی ورزشکاران، مهمانان و داوطلبین حاضر در این رویداد را مهمتر دانست. وی از انتقال مسابقات جهانی به سال آینده نیز خبرداد اما این تصمیم را نشدنی و لذا لغو مسابقات جهانی را تصمیم نهایی فدراسیون بین المللی گلف اعلام کرد. / روابط عمومی فدراسیون گلف

ارومیه میزبان کشتی آزاد جام باشگاه های جهان شد

بعد از سفر مسئولان سازمان لیگ کشتی به شهر ارومیه و رایزنی با مسئولان استان آذربایجان غربی و همچنین اعلام آمادگی اداره کل ورزش و جوانان آستان آذربایجان غربی برای میزبانی این استان از هفتمین دوره رقابت های کشتی آزاد جام باشگاه های جهان، فدراسیون کشتی طی نامه ای به مسئولان این استان، موافقت خود را با برگزاری این مسابقات به میزبانی شهر ارومیه اعلام کرد. با توجه به گزارشات رییس سازمان لیگ کشتی بعد از بازدید از امکانات استان آذربایجان غربی، رییس فدراسیون کشتی در نامه ای به استاندار آذریجان غربی موافقت خود را با میزبانی این استان در هفتمین دوره جام باشگاه‌های کشتی آزاد جهان اعلام نمود. همچنین مقرر شد به زودی تفاهم نامه میزبانی این مسابقات با هماهنگی سازمان لیگ کشتی به زودی به امضا برسد. بر این اساس مقرر است این رقابت ها طی روزهای 28 تا 30 آبان ماه سال جاری برگزار شود. پیش از این هم میزبانی هفتمین دوره مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان به سنندج واگذار شده بود.

کد خبر: 1069130

وب گردی

وب گردی