تدوین برنامه راهبردی ۵ ساله دانشگاه آزاد اسلامی در بخش فناوری و نوآوری

برنامه راهبردی ۵ ساله دانشگاه آزاد اسلامی در بخش فناوری و نوآوری در دست تدوین است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، پیرو جلسه دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در محل معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری در خصوص ابعاد و مدل برنامه ریزی دانشگاه برای تحقق سند اسلامی شدن دانشگاهها طی 5 سال آتی، تدوین برنامه دانشگاه در بخش فناوری و نوآوری آغاز شده است.
برنامه راهبردی 5 ساله دانشگاه در واقع سندی کامل از سیاست های کلان تا پروژه های عملیاتی خواهد بود.

این برنامه شامل تعریف برنامه ها و پروژه هایی است که تحقق سند اسلامی شدن دانشگاه ها، ماحصل آن خواهد بود.

سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، مصوب شورای‌عالی انقلاب فرهنگی است که در آن اهداف و چشم انداز دانشگاه تراز انقلاب اسلامی، به خوبی ترسیم شده است. در فصل هفتم این سند، ابعاد نظام پژوهش و فناوری در قالب راهبردها و اقداماتی تبیین شده که در این قسمت یکی از شئون دانشگاه اسلامی، کارآفرینی، دانشگاه کارآفرین و نوآور معرفی شده است.

معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری در حال تهیه برنامه دانشگاه در این بخش است.

کارآفرینی و دانشگاه کارآفرین، ضرورت امروز حیات دانشگاه‌هاست. تحقق دانشگاه کارآفرین، یکی از اصلی‌ترین راهبردهای دانشگاه در تقویت برند و اقتصاد دانشگاه است. برای تحقق دانشگاه کارآفرین و نوآور، الزامات رویکردی و برنامه ای از قبیل پرهیز از بخشی نگری و نگاه جزیرهای در دانشگاه و برآورنده زیست بوم کامل نوآوری، پرهیز از دولتیسازی در برنامه ریزی و سیاست گذاری، جوان‌گرایی، وجود سازوکارها، مدل های اقتصادی پویا، منعطف و برآورنده منافع دانشگاه و کشور، ایجاد بستر و فضای نوآوری مسئولیت پذیر در دانشگاه و زیرساختهای فناوری و نوآوری مد نظر است که معاونت فناوری و نوآوری به دنبال برنامه ریزی و پیاده سازی آنهاست.
اداره کل سیاست گذاری و نظارت راهبردی معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری از کلیه دلسوزان و صاحبنظران دانشگاه جهت مشارکت و همکاری در تدوین این برنامه، دعوت به همکاری می‌کند. علاقه مندان برای همکاری می‌توانند به آدرس mtfn@iau.ac.ir ایمیل بزنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1069134

وب گردی

وب گردی