ثبت نام 1400 نفر از دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد شهرکرد در سامانه پایش

تاکنون 1410 نفر از دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در سامانه پایش ثبت نام کرده‌اند و بیش از 950 پروپوزال در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد در این سامانه بارگذاری شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در خصوص استقبال دانشجویان و استادان از سامانه پایش آزاد، گفت: طرح پژوهش اثرگذار یکپارچه شبکه‌ای (پایش) دانشگاه آزاد اسلامی که از ششم آذرماه 97 به‌ صورت رسمی رونمایی شده، درصدد عملیاتی کردن چشم‌انداز و راهبردهای سند دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاه پیشرو است.

ابراهیم رحیمی افزود: یکی از فصل‌های این سند که در دانشگاه آزاد اسلامی به مرحله اجرا درآمده، ساماندهی نظام موضوعات، پژوهش ‌ها، پایان‌ نامه‌ ها، رساله‌ها و فرآیند راهنمایی کارآمد جهت رفع نیازهای مادی و معنوی جامعه اسلامی با تأکید بر پیوستگی آموزش و پژوهش است.

وی اظهار داشت: طرح پایش، در راستای ساماندهی نظام جامع پژوهش و فناوری با تأکید بر گسترش مرزهای دانش مبتنی بر آموزه‌ های اسلامی و بومی، با توجه به نیازها و اقتضائات جامعه اسلامی و در راستای راهبرد 5 فصل هفتم سند دانشگاه اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد اجرایی شده است.

رحیمی اضافه کرد: در این راهبرد، ضمن طراحی ساز‌وکار ضابطه‌مند، تصویب موضوعات پایان‌ نامه‌ها در چارچوب نظام موضوعات پژوهشی کشور، بانک جامع اطلاعات پژوهش‌ها، پایان‌ نامه‌ها و رساله ‌ها به صورت فرابخشی جهت ارتقای مالکیت فکری و ارتقای نوآوری طراحی می شود.

وی هدایت پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی به پروژه‌های مسأله ‌محور و مورد نیاز جامعه را ضروری دانست که مبتنی بر ارزش ‌های اسلامی در بخش‌های صنعتی، اقتصادی، کشاورزی، خدماتی، اجتماعی و رفاهی و نیز بهره‌گیری از یافته ‌های پژوهشی و پایان ‌نامه ‌ها و رساله ‌ها در فرایند آموزش را از دیگر مزایای اجرای طرح پایش عنوان کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در پایان بیان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، تمامی دانشجویانی که پروپوزال‌شان در سال 1398 تصویب شده در این سامانه بارگذاری می شوند. همچنین به منظور آشنایی اعضای هیئت علمی و دانشجویان با چگونگی فعالیت این سامانه، تاکنون چندین کارگاه آموزشی از سوی حوزه تحصیلات تکمیلی واحد شهرکرد برگزار شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1069165

وب گردی

وب گردی