دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای جزو 20 دانشگاه فعال در زمینه آموزش مجازی است/ دروس عملی را با 2 روش ارائه می‌دهیم

معاون آموزشی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: بیش از 15 هزار عنوان درس-جلسه در فضاهای مختلف ارائه کردیم که باعث شد دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جمع 20 دانشگاه فعال کشور قرار بگیرد.

غلامرضا کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نحوه و کیفیت ارائه آموزش الکترونیکی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: بیش از 15 هزار عنوان درس-جلسه در فضاهای مختلف ارائه کردیم که باعث شد دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جمع 20 دانشگاه فعال کشور قرار بگیرد. اقدامات متعددی انجام دادیم؛ از جمله تشکیل کارگروه آموزش مجازی در دانشکده‌ها و آموزشکده‌ها تا بر فرایند آموزش‌های مجازی نظارت کنیم.

وی ادامه داد: همچنین تقویم آموزشی نیم‌سال دوم را تغییر دادیم و بازه زمانی نیم‌سال را به تناسب شرایط استان‌ها به‌مدت 30 تا 45 روز تمدید کردیم. کلاس‌های آموزشی، هشتم مردادماه سال جاری به پایان می‌رسد و امتحانات از تاریخ 11 تا 23 مرداد برگزار خواهد شد. البته اگر شرایط به حالت عادی برگردد، امتحانات را به‌صورت حضوری برگزار می‌کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی و اجرای آموزش مجازی به‌گونه‌ای انجام شد تا حدود 20 تا 30 درصد از زمان کل آموزش هر درس به آموزش آنلاین و تعاملی اختصاص پیدا کند. همچنین تلاش کردیم میزان ساعت آموزش‌های مجازی هر واحد درسی مطابق با ساعت کلاس‌های حضوری بوده و تمام سرفصل‌های درسی را پوشش دهد.

شرایط عادی شود، کلاس‌ها را حضوری برگزار می‌کنیم

کیانی با اشاره به چگونگی تطبیق دروس عملی با آموزش‌های مجازی بیان کرد: برای دروس عملی کارگاهی و آزمایشگاهی و همچنین درس‌های نظری-عملی که از طریق آموزش مجازی با روش فیلم‌برداری یا نرم‌افزارهای شبیه‌سازی قابل ارائه هستند، کار را شروع کرده‌ایم؛ اما برای دروسی که با این روش‌ها قابل ارائه نیستند، دو روش را در نظر گرفته‌ایم. در روش اول، بعد از عادی شدن شرایط و اجازه ستاد ملی مقابله با کرونا، کلاس‌ها به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی افزود: اگر بحران کرونا ادامه پیدا کند و امکان برگزاری کلاس‌های حضوری به‌شکل عادی ممکن نباشد، نمره دروس ترم جاری را در سیستم آموزشی، ناتمام اعلام می‌کنیم و بعد از پایان بحران، کلاس‌های حضوری فشرده‌ای را در فصل تابستان، برگزار خواهیم کرد.

معاون آموزشی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای درباره کارآموزی و پروژه‌های ترم جاری دانشجویان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: مهلت ثبت نمرات دروس کارآموزی و پروژه را برای ترم جاری تا 22 مردادماه سال 99 تمدید کردیم و برای ترم بعد نیز با توجه به شرایط، تصمیم خواهیم گرفت.

کیانی با اشاره به ضرورت توانمندسازی آموزشگران برای ارائه آموزش‌های مجازی باکیفیت تأکید کرد: آموزشگران در تمام مراحل فرایند آموزش مجازی از جمله تهیه محتوا، اتخاذ روش مناسب، اجرای آموزش، پاسخگویی به سؤالات و ارزشیابی دانشجویان، مشارکت فعالی دارند. از طرفی عملکرد آموزشگران به‌طور دقیق بررسی شده و از آموزشگران برتر، تقدیر می‌شود. پرداخت حق‌التدریس و سایر حقوق و مزایا نیز طبق مقررات صورت می‌گیرد.

وی در پایان گفت: بازه زمانی حذف و اضافه را برای دانشجویان تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری تعریف کردیم. دانشجو می‌تواند واحدهای عملی و نظری-علمی خود را که امکان ارائه آنها از طریق آموزش مجازی وجود ندارد، حذف کرده و واحدهای درسی جدیدی را انتخاب کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069178

وب گردی

وب گردی