صنعتِ کشاورزی به سرمایه‌گذاری تخصصی و مهندسی شده نیاز دارد

ایوب سلطانی دانشجوی دکترای علوم باغبانی گرایش میوه کاری رتبه نخست جایزه ملی ایثار بر لزوم سرمایه گذاری در بخش کشاورزی به صورت تخصصی و کاملا مهندسی شده تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، ایوب سلطانی متولد 1367 در شهرستان بهار استان همدان است که مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی کشاورزی – علوم باغبانی در دانشگاه بوعلی‌سینا همدان اخذ کرده و در سال 95 در مقطع دکترای علوم باغبانی با گرایش میوه کاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج پذیرفته شد.

رتبه نخست جشنواره ملی ایثار کشور با بیان این که با پیشرفت علوم مرتبط با کشاورزی در سراسر دنیا، تحولات شگرفی در این زمینه در حال وقوع است تصریح کرد: کشور ما نیز با بهره گیری از علوم روز جهان و در سایه تحقیقات و دستاوردهای علمی متخصصین کشاورزی، در حال گذر از مرحله کشاورزی سنتی به کشاورزی پیشرفته و صنعتی است.

سلطانی با اشاره به وضعیت آبی منطقه و ایران و لزوم مدیریت منابع و ذخایز آبی کشور گفت: با توجه به وضعیت اقلیمی و منابع محدود آبی کشورمان ایران، لزوم سرمایه گذاری در بخش کشاورزی به صورت تخصصی و کاملا مهندسی شده به شدت احساس می شود.

برنده جایزه ملی ایثار سال 98 با اشاره به راهکارهایی همچون تغییر ارقام با عملکرد بهتر و کیفیت بالا و همچنین کشت محصولات مقاوم به کم آبی، کشت متناسب با اقلیم و مناطق مستعد کشاورزی برای گونه های خاص با توجه به مطالعات و تحقیقات دقیق افزود: این دست از تحقیقات در کنار به کار گیری استراتژی های خاص مهندسی شده، علاوه بر بهره برداری هرچه بهتر و حفظ و حراست از منابع طبیعی، سبب کسب بهره وری بیشتر اقتصادی نیز خواهد بود.

وی همچنین به لزوم توسعه‌ی صنایع تبدیلی کشاورزی اشاره نمود و افزود فرآوری محصولات کشاورزی باعث افزایش ارزش افزوده محصولات شده و موجب سهولت در امر جابجایی بخصوص در حوزه صادرات می گردد.

سلطانی در پایان با اشاره به بیکاری تعداد زیادی از فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی خاطر نشان کرد که دولت بایستی با برنامه‌ریزی های مناسب و پیوند بین کشاورزان و صاحبان صنایع کشاورزی با متخصصان این امر زمینه اشتغال تخصصی این افراد را فراهم آورد تا بیش از پیش شاهد رشد بخش کشاورزی باشیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1069190

وب گردی

وب گردی