آمار جهانی شیوع کرونا /4.5 میلیون  نفرمبتلا/۳۰۰ هزار نفرقربانی

آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید ۱۹ در سراسر جهان به رقم ۲۹۲ هزار و ۹۱۳ نفر رسیده و تاکنون 4 میلیون و ۳۴۳ هزار و ۲۵۱ مبتلا به این بیماری شناسایی شده‌اند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بنابر تازه‌ترین آمار بیش از یک میلیون و ۶۰۴ هزار و ۵۶۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ درمان شده‌اند.

آمریکا بیشترین آمار مربوط به قربانیان و مبتلایان به کووید ۱۹ را در میان کشورهای جهان به خود اختصاص داده است. همچنین انگلیس، ایتالیا و اسپانیا از کانون‌های اصلی شیوع کروناویروس در اروپا به حساب می‌آیند.

از سوی دیگر گزارش‌ها حاکیست که شمار مبتلایان در روسیه همچنان سیر صعودی دارد به طوری که این کشور به لحاظ تعداد بیماران کووید ۱۹ اکنون ایتالیا و انگلیس را پشت سرگذاشته است.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. ایالات متحده یک میلیون و ۴۰۸ هزار و ۶۳۶ مبتلا، ۸۳ هزار و ۴۲۵ قربانی

۲. اسپانیا ۲۶۹ هزار و ۵۲۰ مبتلا، ۲۶ هزار و ۹۲۰ قربانی

۳. روسیه ۲۳۲ هزار و ۲۴۳ مبتلا، ۲۱۱۶ قربانی

۴. انگلیس ۲۲۶ هزار و ۴۶۳ مبتلا، ۳۲ هزار و ۶۹۲ قربانی

۵. ایتالیا ۲۲۱ هزار و ۲۱۶ مبتلا، ۳۰ هزار و ۹۱۱ قربانی

۶. فرانسه ۱۷۸ هزار و ۲۲۵ مبتلا، ۲۶ هزار و ۹۹۱ قربانی

۷. برزیل ۱۷۸ هزار و ۲۱۴ مبتلا، ۱۲ هزار و ۴۶۱ قربانی

۸. آلمان ۱۷۳ هزار و ۱۷۱ مبتلا، ۷۷۳۸ قربانی

۹. ترکیه ۱۴۱ هزار و ۴۷۵ مبتلا، ۳۸۹۴ قربانی

۱۰. ایران ۱۱۰ هزار و ۷۶۷ مبتلا، ۶۷۳۳ قربانی

بنابر این گزارش کشورهای چین با ۸۲ هزار و ۹۲۶ مبتلا، هند با ۷۴ و ۴۸۰ مبتلا، پرو با ۷۲ هزار و ۵۹ مبتلا، کانادا با ۷۱ هزار و ۱۵۷ مبتلا و بلژیک با ۵۳ هزار و ۷۷۹ مبتلا، بالای ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.

همچنین سایر کشورهایی که شمار مبتلایان به این بیماری در آن‌ها از ۲۰ هزار نفر فراتر رفته شامل هلند، عربستان سعودی، مکزیک، پاکستان، شیلی، اکوادور، سوئیس، پرتغال، سوئد، قطر، بلاروس، سنگاپور و ایرلند هستند.

ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1069203

وب گردی

وب گردی