حماس و جهاد اسلامی از عدم شرکت خود در نشست رام‌الله خبر دادند

جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس ضمن اعلام اینکه در نشست رام‌الله درباره الحاق اراضی کرانه باختری شرکت نخواهند کرد، تصریح کردند، موضع رسمی تشکیلات خودگردان واقعا ضعیف بوده است و ادامه این روند بی‌فایده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تشکیلات خودگردان دبیرکل‌های گروه‌های فلسطینی را به شرکت در نشستی برای تصمیم‌گیری درباره نحوه پاسخ به قصد رژیم صهیونیستی برای الحاق اراضی کرانه باختری در شنبه آینده دعوت کرد.

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای مختصر از دعوت شدن به این نشست و عذرخواهی برای عدم مشارکت در آن خبر داد.

جهاد اسلامی در ادامه بر اصرار این جنبش برای تحقق دوباره وحدت فلسطینی تأکید و ابراز امیدواری کرد، شرکت‌کنندگان در این نشست تصمیمات جدی برای وحدت و مقابله با الحاق اراضی اتخاذ کنند.

جنبش حماس هم ضمن اعلام عدم مشارکت خود تصریح کرد، واکنش‌های فلسطینی، عربی و بین‌المللی در سطح مقابله با اقدامات انجام شده علیه قدس و معامله قرن نبود و واکنش رسمی فلسطین نیز بسیار ضعیف بوده و همین باعث شده رژیم اشغالگر برای ادامه سیاست‌های خود تشویق شود.

حماس ادامه داد، مقابله با سیاست‌های رژیم صهیونیستی برای نابودی مسأله فلسطین با همان ادوات و ابزار، چیزی جز هدر دادن انرژی ملت فلسطین و تشویق رژیم اشغالگر نیست.

این جنبش فلسطینی تأکید کرد، نشست رام‌الله برای مقابله با طرح الحاق، هدر دادن وقت و تکرار تجربه‌هایی است که شکست آنها اثبات شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069236

وب گردی

وب گردی