استفاده از سیگنال‌های بی‌سیم برای کنترل سلامتی افراد

دانشمندان راهی برای استفاده بهتر از سیگنالهای بی سیم از برنامه های خانگی جهت درک بهتر سلامتی افراد ایجاد کردند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان آزمایشگاه علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی MIT سیستمی جدید (PDF) ایجاد کرده اند که می تواند تشخیص دهد چه موقع و در کجا از وسایل خانگی مانند سشوار، اجاق گاز، مایکروویو و ماشین لباسشویی استفاده می شود. آنها بر این باورند که این اطلاعات پزشکان مراقبت‌های بهداشتی را در مورد عادات و چالش های درمان افراد آگاه می‌کند.

محققان سیستمی به نام « Sapple» را ابداع کردند که فقط از دو سنسور قرار داده شده در خانه شخص برای تعیین الگوی استفاده از دستگاه ها از جمله اجاق گاز، سشوار و موارد دیگر استفاده می کند.

یک سنسور موقعیت مکانی با استفاده از سیگنال های رادیویی برای تعیین محل قرارگیری عمل می‌کند.

سنسور دوم میزان مصرف انرژی را اندازه گیری و آن داده ها را با اطلاعات مربوط به حرکت برای تطبیق سیگنال های استفاده از انرژی با مکان های فیزیکی متقاضیان خاص، ترکیب می کند تا داده ها را هنگام استفاده شخصی از وسایل اطراف خانه و مدت زمان آن ارائه دهد.

لوازم خانگی تمایل به الگوی مصرف انرژی خاصی دارند و این بدان معنی است که شما فقط بر اساس مصرف می توانید آنها را شناسایی کنید.

این اطلاعات می تواند به متخصصان بهداشت اطلاع دهد که آیا بیمار مراقبت صحیح از بهداشت، تهیه مواد غذایی و مصرف و سایر موارد را دارد یا خیر.

به نظر می رسد این سیستم خطرات رعایت نکردن حریم خصوصی دارند؛ اما استفاده در نظر گرفته شده آن برای موارد خاص است. مانند ارائه مراقبت های نظارت شده از جمعیت سالخوردگان که به آن احتیاج دارند. این سیستم منابع را حفظ کرده و باعث می شود که در شرایط همه گیری کنونی بیماری کنترل بهتری از مراقبت های بهداشتی بیماران ارائه شود.

این روش هوشمند نیازی به دستگاه های اینترنت اشیا ندارد و با استفاده از دو سنسور ساده به هیچ وجه نیاز به تخصص فنی از طرف فرد استفاده کننده نخواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069279

وب گردی

وب گردی