شکایت دانشجویان به رئیس دانشگاه تهران در پی فحاشی یک عضو هئیت‌علمی

شورای صنفی دانشگاه تهران طی نامه‌ای به محمود نیلی‌آبادی رئیس دانشگاه تهران در پی بی‌احترامی و فحاشی یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران به دانشجویان اعتراض کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شورای صنفی دانشگاه تهران طی نامه‌ای به محمود نیلی‌آبادی رئیس دانشگاه تهران در پی بی‌احترامی و فحاشی یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران به دانشجویان اعتراض کرد.

شورای صنفی دانشگاه تهران اعلام کرده که این مسئله در سطح وزارت علوم طی شکایت نامه‌ای با امضای دانشجویان پیگیری خواهد شد.

در ابتدای این نامه آمده است:‌ امروز، روزها از زمان آغاز ماجرایی که بیمِ سرانجام آن در تمام ابعاد، از همان ابتدا دغدغه همه‏‌ی اذهان و تمنای توجه در آن لقلقه‏‌ی هر زبان بود می‏گذرد. حادثه‏ای که برای یکایک ما تبدیل به آزمونی بزرگ شد و تا به امروز، سربلندی یا سرافکندگی هریک از ما در این آزمون برای همگان روشن است. در تمام این دورانِ سخت، نمایندگان شورای صفنی و دانشجویان دغدغه‏‌مند بارها و بارها به طرق مختلف و در تمامی سطوحی که شاید بسیاری از مسئولین و اعضای هیئت‌علمی حتی یک بار نیز برای حل مشکلی از مشکلات، خود را در آن درگیر نکرده‌‏اند، سعی بر این داشتند تا حلقه‏‌ی وصل بین دانشجویان و تصمیم‏گیران آموزش عالی شده و برای خسرانِ کمتر ذی‏‌نفعان از این بحران، چاره‌‏اندیشی و چاره جویی کنند.

در این نامه تاکید شده است: از ده‏‌ها نامه و جلسه و صدها تماس و تلاش برای تماس گرفته تا در نهایت اعلام تحریم، تلاشی بود برای بازپس‌گیری حقّی که عده‏‌ای قاعده‏‌ی چرخش ایّام را فراموش کرده و سوار بر مرکبِ روزگار، با بی‏‌رحمی هرچه تمام‏‌‌تر بر آن می‏تازند. بد روزگار و کم ظرفیتی افرادی که اعتبار کاذب، آنان را اسیر نفس کرده، کار را به جایی رسانده که چند روز پیش یکی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه تهران در کلاس مجازی، بعد از تهمت جدی به شورای صنفی، توهین‏‌ها و تهمت‏‌هایی به دانشجویان می‏زند که ما به جز در جایی که لازم است، از شرح تمام آن شرم داریم و به انتقال غیر مستقیم آن اکتفا می‏کنیم.اما بی‏‌شک این وقاحت از جایی ممکن شد، که مجموعه‏‌ی مدیریت دانشگاه عرصه را بر دانشجویان تنگ دیده و آن همه تلاش و دغدغه‏‌ی پنجاه هزار دانشجوی دانشگاه مادر کشور و نمایندگان آنان را که توقعی جز احقاق حقوق طبیعی خود نداشتند کان‏‌لم‏‌یکن انگاشت. اگر اینطور نبود امروز هیچ فردی، به خود اجازه نمی‏داد حرمت دانشجویان دانشگاه تهران را که هرچه نام نشان از دیرباز برای این دانشگاه و علم و دانش این مرز و بوم مانده از آنان است، در جمع، حیوان و کثافت خطاب کرده، خود را به واسطه‏‌ی سن و سال برتر دانسته و در نهایت اعتقادات دینی آنان را مورد شبهه قرار دهد و از ضبط شدن صدای خود نیز نهراسد و به خود نیز افتخار کند که از همه محکم‌تر با دانشجو برخورد می‌‏کند!شخصی که سخنان سراسر تهمت و توهین و فحاشی خود را به نام قرآن و با آیه‏‌ی وَهُمْ یَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ یُحْسِنُونَ صُنْعًا آغاز می‌کند و در نهایت ثابت می‏کند که خود مصداق آیه‏ی قالُوا إِنَّما نَحْنُ مُصْلِحُونَ أَلا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَ لکِنْ لا یَشْعُرُونَ است! که البته قطعاً اگر ایشان از قرآن بهره‏‌ای به جز حفظ چند آیه برده بودند، به نام قرآن، دین و اعتقاد جماعتی را مورد تهمت قرار نمی‏‌دادند.

در این نامه خطاب به رئیس دانشگاه تهران آمده است: جناب آقای دکتر نیلی، هرکس نداند، شما و تمامی مسئولین دانشگاه تهران قطعاً می‏دانید که در دانشگاه تهران، به واسطه‏‌ی عضویت و فعالیّت در شورای صنفی ذره‏‌ای سود مادی عاید اعضا نشده و نخواهد شد. نه از بابت آن مزدی دریافت می‏‌کنند و نه در امتداد آن جایگاهی متصور است. و قطع به یقین ‏می‏دانید که در همین دانشگاهی که عضو هیئت علمی آن از بی پایه و بدون پشتوانه بودن شورای صنفی صحبت می‏کنند بود که برای اولین بار، تشکیل این شورا منوط به رای حداقل یک چهارم دانشجویان شد.

شورای صنفی دانشگاه تهران در این نامه تاکید کرد: شورای صنفی دانشگاه تهران تنها و تنها همان دانشجویانی هستند که روزی احساس کردند روزنه ای برای احقاق حق وجود دارد و خود را مکلف به حضور برای آن دانستند. توهین به شورای صنفی، توهین و تهمت به حداقل ۲۵ درصد دانشجویان این دانشگاه است که اتفاقا در کلام این به اصطلاح استاد نیز توهین به شورا منجر به توهین به دانشجو شد. ما به عنوان شورای صنفی دانشگاه تهران، گرچه در اینجا قانوناً و رسما حق اعاده‏‌ی حیثیت را برای خود محفوط داریم، امّا از شخصی که یا به شأن جایگاه خود و مخاطبینش آگاه نیست و یا از ابتدا از آموزه‏‌های اجتماعی و اخلاقی مبرا بوده و به غلط در این جایگاه نشانده شده، توقع عذرخواهی نسبت به این شورا را نداریم و زین پس ایشان را به رسمیت نخواهیم شناخته و نجاتش را به قرآن واگذارخواهیم کرد. اما به عنوان دانشجو و نماینده‏‌ی دانشجویان، این چنین توهین هایی به دانشجویان را رفتاری زشت، وقیحانه و زننده و بدعتی اسف بار و خطرناک دانسته که به شأن و منزلت و حرمت تمام مجموعه‏‌ی دانشگاه آسیب وارد خواهد کرد. امروز سربلندی یا سرافکندگی هریک از ما در این آزمون برای همگان روشن و البته راه جبران نیز باز است. از شما به عنوان رئیس و نگهبان اصلی منزلت این دانشگاه و دانشجویان آن این توقع را داریم که تنها نظاره‌گر این بی‏‌حرمتی‏‌ها نباشید و بدانید و یادآور شوید که قاعده‏‌ی چرخه‏‌ی ایّام همچنان برقرار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069285

وب گردی

وب گردی