تجهیزات نجات در کشور تولید و بومی سازی شد/ ساخت بیمارستان صحرایی برای کرونا در صورت اعلام نیاز

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از طراحی و ساخت تجهیزات نجات برای اولین بار در کشور و خاورمیانه خبر داد و گفت: ما با ساخت این محصول توانسته‌ایم مشکل غرق شدن افراد در سواحل را حل کنیم.

عباس رحمانی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به فعالیت این شرکت دانش‌بنیان در بخش تجهیزات نجات اظهار کرد: این شرکت دانش‌بنیان در راستای توسعه تولید ملی و بومی سازی تکنولوژی‌های روز دنیا در کشور تاسیس و با هدف تجاری سازی اختراعات متعدد ثبت شده توسط هسته اصلی شرکت شروع به کار کرد.

وی، تولید تجهیزات نجات فردی(PFD)، کمربند شنا اتوماتیک، قایق زیر صندلی پران هواپیمای جنگنده، جلیقه مخصوص شنای سریع، جلیقه نجات و جلیقه نجات مخصوص سکوی نفتی، تعلیق، فلوتیشن و نجات بادی و مخازن انعطاف پذیر را از دستاوردهای این شرکت عنوان کرد و افزود: این تمام این تجهیزات را برای اولین بار در ایران و خاورمیانه تولید کرده و به ثبت رسانده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: سیستم‌های نجات و تعلیق طراحی و ساخته شده توسط این شرکت دانش بنیان دارای مزایای زیادی شامل اندازه بسیار کوچک، وزن سبک، استفاده آسان، ماندگاری بی نهایت در آب و با استانداردهای بین المللی برای کاربرد در خلیج فارس، عمان و خزر است.

رحمانی درباره سیستم ناجی اتوماتیک گفت: این سیستم می تواند پس از پرتاب شدن به سمت آب( عمدتا می تواند تا فاصله 50 متری نوار ساحلی پرتاب شود) نوار ساحلی آن منطقه را به صورت خودکار و اتوماتیک پوشش دهد. سنسورهای این سیستم می تواند 100 درصد( نه با خطا) عمل کنند و به اندازه 150 نیوتن( به اندازه وزن یک آدم 150 کیلوگرمی) تعلیق کامل ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: ناجی اتوماتیک برای اولین در کشور تولید شده است. عموما وقتی ناجی بخواهند کسی را از غرق شدن نجات دهند از این محصول استفاده می‌کنند. ناجی اتوماتیک این امکان را می‌دهد که در لحظه چند نفر را از غرق شدن نجات داد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تأکید کرد: ما با ساخت این محصول توانسته‌ایم مشکل غرق شدن افراد در سواحل را حل کنیم.

رحمانی گفت: این شرکت دانش‌بنیان علاوه بر تولید محصولات با کیفیت بالا در دنیا و منطقه فعالیت‌های تحقیقاتی را نیز انجام می‌دهد. ما براساس نیاز بازار محصولات را تولید و روانه بازار می‌کنیم.

وی از ساخت بیمارستان صحرایی برای کرونا خبر داد و گفت: در صورت اعلام نیاز وزارت بهداشت و سایر ارگان‌ها و انعقاد قرارداد، ساخت بیمارستان صحرایی هستیم ما منتظر مشتری هستیم که رسما این کار را شروع کنیم. این بیمارستان کاملا بومی و دانش فنی این شرکت بوده است.

رحمانی از فعالیت حداقل ۶ نفر از متخصصان کشورمان در این شرکت خبر داد و گفت: این شرکت دانش‌بنیان توانست علاوه بر تولید محصولاتی که با صرف هزینه بالا نیز قابل تامین نبود، با یک طراحی تازه به تولید برساند که ضمن توقف خروج ارز، از ظرفیت لازم برای عرضه به بازارهای بین‌المللی هم برخوردار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069291

وب گردی

وب گردی