بیماری کاوازاکی ربطی به کرونا ندارد

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بیماری کاوازاکی جدید نیست و ربطی به کرونا ندارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مسعود مردانی گفت: کاوازاکی یک بیماری است که تقریبا در کودکان زیر۵سال رخ می دهد و یکی از دلایل بیماری‌های قلبی بوده و رگ ها و شریان های قلب را درگیر می کند که با کرونا اشتباه گرفته شده است.

وی گفت: این بیماری از ۵۰ سال گذشته وجود داشته و مردم نگران نباشند؛ کاوازاکی ربطی به کرونا ندارد و فقط علایم آن‌ها مانند تب و گلو درد شبیه هم است، اما اگر در ابتدا و مراحل اولیه تشخیص داده شوند، پزشکان می توانند آن را درمان کنند و کودکان بدون هیچ مشکلی بهبود یابند.

مردانی تصریح کرد: متاسفانه در برخی شبکه های اجتماعی شایعه ای در مورد رابطه کرونا و کاوازاکی شکل گرفته و نگرانی های بسیاری را در مردم ایجاد کرده، از این رو از مردم می خواهیم که به این شایعات توجه نکنند و فقط از منابع رسمی اخبار موثق را دریافت کنند.

وی ادامه داد: بیماری کاوازاکی، علت اصلی بیماری قلبی اکتسابی در ایالات‌ متحده است و عوارض جدی آن می‌تواند شامل گشاد شدن عروق کرونری شود و درمان استاندارد این بیماری آسپیرین بوده و می‌تواند جلوی ایجاد اختلالات عروق کرونری را به میزان قابل توجهی بگیرد.
به گزارش علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت نیز پیشتر درباره شایعات مربوط به شیوع نوعی عفونت مشابه کرونا در کودکان با عنوان کرونا کاوازاکی در اروپا و آمریکا طی چند روز اخیر گفت: کرونا و کاوازاکی از هم جدا هستند و هیچ ربطی به هم ندارند.

وی افزود: از آنجا که در بیماری کرونا معمولا لایه پوششی داخلی عروق درگیر می‌شوند و می‌تواند علائمی شبیه کاوازاکی نشان دهد، دو بیماری را با هم اشتباه گرفته‌اند و کاوازاکی بیش از ۵۰ سال است که شناخته شده و بیشتر افراد زیر 5 سال را درگیر می‌کند و درگیری ما در کرونا برای زیر پنج سال بسیار نادر است. بنابراین این دو بیماری از هم جدا هستند.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1069307

وب گردی

وب گردی