LG تولید نانولوله‌های کربنی را سه برابر افزایش می‌دهد

یک شرکت تولیدی در حوزه مواد شیمیایی قصد دارد تولید نانولوله‌های کربنی خود را سه برابر افزایش دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، الجی‌کم (LG CHEM) با سرمایه‌گذاری ۵۳ میلیون دلاری در کارخانه یوسو در کره‌جنوبی، میزان تولید نانولوله‌کربنی خود را سه برابر می‌کند. این نانولوله‌ها برای استفاده در بازار وسایل نقلیه برقی تولید می‌شود.

این شرکت تولیدکننده مواد شیمیایی ادعا می‌کند که بزرگترین راکتور بستر سیال جهان را برای تولید ۵۰۰ تن نانولوله‌کربنی در سال استفاده می‌کند. این سرمایه‌گذاری ۶۵ میلیارد وونی در سه ماهه اول سال آینده انجام خواهد شد تا میزان تولید به ۱۷۰۰ تن برسد. پیش‌بینی می‌شود که تقاضا برای نانولوله‌کربنی در جهان از ۳ هزار تن در سال ۲۰۱۹ به ۱۳ هزار تن در سال ۲۰۲۴ برسد.

این شرکت اعلام کرد که این محصول را برای بازار وسایل نقلیه الکتریکی و به‌عنوان یک افزودنی رسانا برای باتری‌های یون لیتیم ارائه خواهد کرد.

نانولوله‌های کربنی یکی از مواد پرکاربرد است که در حال حاضر میزان استفاده از آن در صنایع مختلف در حال افزایش است. این نانومواد در طیف وسیعی از محصولات، از باتری‌های قابل شارژ گرفته تا مواد ساختاری با عملکرد بالا قابل استفاده هستند.

شرکت الجی‌کم اعلام کرده است که نانولوله‌های کربنی نسبت به کربن سیاه که در حال حاضر در آندها استفاده می‌شود از هدایت الکتریکی بالاتری برخوردار هستند؛ بنابراین، مواد کمتری از آن مورد نیاز است و فضای خالی بیشتری را در اختیار تولیدکننده باتری قرار می‌دهد که از آن می‌توان برای افزایش ظرفیت باتری استفاده کرد. الجی‌کم قصد دارد این فناوری را در باتری‌های وسایل نقلیه الکتریکی که در حال حاضر تولیدکنندگان خودرو از آن استفاده می‌کنند، به کار گیرد.

همچنین این شرکت در نظر دارد تا نانولوله‌های کربنی را برای مصارف جدید از جمله لایه‌های نیمه‌رسانا درون غلاف کابل‌های ولتاژ بالا و بتن‌های مقاومت بالا عرضه کند.

شرکت الجی‌کم در سال ۲۰۱۳ اولین خط تولید پایلوت خود را با ظرفیت ۲۰ تن در سال راه‌اندازی کرد. کمی بعدتر، این شرکت موفق شد اولین ترکیبات نانولوله کربنی تجاری خود را برای ساخت الکترود باتری، تولید کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069333

وب گردی

وب گردی