کفاشیان: یکی از ضعیف‌ترین بخش‌های ورزش ما امور بین‌الملل است

رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت که یکی از ضعیف‌ترین بخش‌های ورزش ایران مربوط به امور بین‌الملل است.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز. علی کفاشیان درباره بحث حضور نمایندگان ایران در مجامع مهم بین‌المللی اظهار داشت: با توجه به تجربیاتی که در 40 سال حضورم در مدیریت ورزش داشته‌ام و با توجه به قدرت و پتانسیل ورزشی که داریم به جرأت می‌گویم یکی از ضعیف‌ترین بخش‌های ما در ورزش بخش‌های امور بین‌الملل است.

وی که با برنامه تلویزیونی ورزش و مردم صحبت می‌کرد، افزود: کسی که می‌خواهد به پست‌های بین‌المللی ورود کند باید شرایطی داشته باشد، مثل مهارت زبان خارجه و دانش امور بین‌الملل و همچنین توانایی ایجاد امکانات ورزشی. آقای هاشمی‌طبا که در دوره‌ای عضو کمیته بین‌المللی المپیک شد، به این دلیل بود که تمام این توانایی‌ها را داشت و در آن مقطع رئیس سازمان تربیت بدنی نیز بود. علاوه بر همه اینها حمایت دولت‌ها هم لازم است. اکنون کشورهایی مثل قطر حمایت‌های زیادی از سوی دولت‌شان می‌شوند. دولت باید با تمام وجود از نماینده کشورش حمایت کند. خیلی از پست‌ها تشریفاتی است.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره اینکه او و مهدی تاج در دوره‌ای صاحب کرسی‌های آسیایی بودند، اما برخی افراد معتقدند هیچ خروجی از این سمت‌ها وجود نداشته است، گفت: شما نباید فکر کنید در هیئت رئیسه‌ای که 16 نفر هستند همه منتظرند تا ما حرف بزنیم و بقیه بگویند به به! تمام این مسائل بر می‌گردد به تصمیمی که قرار است در جلسه گرفته شود، مثل محرومیت یا هر تصمیمی دیگر. این تصمیمات اول به هیئت رئیسه نمی‌آید، بلکه لابی‌های مختلفی بیرون از جلسه تشکیل می‌شود و در نهایت برای تصمیم‌گیری آن مسئله در هیئت رئیسه مطرح می‌شود.

کفاشیان خاطر نشان کرد: همین هیئت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا 24 نفر عضو دارد که فقط پنج یا شش نفر در آن تأثیرگذار هستند و مابقی نفرات نگاه‌شان به آن افراد است. همان‌طور که گفتم قبل از جلسه لابی می‌شود و در جلسه هر چقدر من یا مهدی تاج فریاد بزنیم، تأثیرگذار نیست. مثلاً در بحث میزبانی کشور ما با تیم‌های عربستانی، بن سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا خودش اعلام کرد، چون ممکن است کشورش و عربستان ذی‌نفع باشند از جلسه بیرون می‌رود و نایب رئیس هندی او جلسه را اداره کرد.

وی در مورد شایعاتی که پیرامون بازی‌ها برای برگزاری مجمع فدراسیون مطرح شده است، گفت: همان‌طور که گفتید اینها فقط شایعه است.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در پایان در مورد پرونده محرومیتش در کمیته استیناف و اینکه گفته است امکان دارد تبرئه شود، یادآور شد: من نگفتم تبرئه شدم. کمیته استیناف هنوز حکم این پرونده را صادر نکرده است، ولی اخیراً رئیس این کمیته اعلام کرده که این پرونده در حال رسیدگی است.

کد خبر: 1069361

وب گردی

وب گردی