بازگشت بانوی اول شطرنج ایران/ پرونده انتقال امیر غفور به کره بسته شد/ توافق فرمول۱ و سیلوراستون برای برگزاری ۲گرندپری

با بسته خبری منهای فوتبال با ما همراه باشید.

ایسکانیوز – هادی شاه مرادی/ حجم اخبار سایر ورزش ها بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار سایر ورزش ها، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

شرط مهم توکیو برای استارت برنامه‌های المپیک

با وجود تعویق یک ساله المپیک 2020 توکیو، همچنان برخی از ورزشکاران و کارشناسان به برگزاری این رویداد در سال 2021 هم اطمینان ندارند.

خبرگزاری کیودیوی ژاپن اظهارنظری از یوریکو کویکه، فرماندار توکیو منتشر کرده که شرط اصلی استارت دوباره برنامه های المپیک توکیو را نشان می دهد.

فرندار توکیو تاکید کرده داشتن به طور متوسط کمتر از 20 مورد جدید در هر روز به مدت یک هفته از جمله معیارهایی است که باید قبل از رفع محدودیت ها برآورده شود.

اعلام تاریخ جدید مسابقات هندبال نوجوانان آسیا

کنفدراسیون هندبال آسیا تاریخ جدید برگزاری مسابقات هندبال نوجوانان آسیا را که به دلیل ویروس کرونا به تعویق افتاده بود، اعلام کرد.

بر این اساس این مسابقات از دوم تا ۱۲ آبان به میزبانی قزاقستان برگزار خواهد شد.

پیش از این قرار بود این مسابقات از ۲۴ مرداد تا ۴ شهریور برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

کنفدراسیون آسیا همچنین زمان برگزاری مسابقات قهرمانی جوانان آسیا به میزبانی ایران و شهر شیراز را از ۱۴ تا ۲۴ مهرماه اعلام کرد.

گروزر به پیاچنزا در سری A پیوست

گئورگی گروزر، ستاره تیم ملی والیبال آلمان که در دو فصل گذشته عضو تیم زنیت سن‌پترزبورگ روسیه بود، با عقد قراردادی به تیم‌ پیاچنزا در سری A ایتالیا پیوست تا پس از یک دهه دوری، دوباره در این لیگ بازی کند.

ستاره مجاری‌ الاصل تیم ملی آلمان، پیش از این سابقه بازی در لیگ‌های آلمان، روسیه، چین، کره‌جنوبی، لهستان و قطر را دارد.

بازگشت بانوی اول شطرنج ایران

نفر اول رده بندی ریتینگ جهانی بانوان ایران، سارا خادم الشریعه بعد از مدت ها سکون دوباره به دنیای شطرنج برخواهد گشت و در تورنمنتی که به صورت سریع و آنلاین با حضور 10نفر از بهترین های بانوی جهان برگزار خواهد شد شرکت خواهد کرد.

استاد بین المللی ساراخادم الشریعه که سابقه نایب قهرمانی مسابقات بلیتس جهانی سال 2019 را در کارنامه دارد و یکی از شطرنج بازان خوب این سبک در حوزه بانوان می باشد، امشب از ساعت 17:30اولین دیدار خود را که به صورت زمانی سه دقیقه برای کل بازی و 2ثانیه پاداش برای هر حرکت برنامه ریزی شده برابر بانوی چینی لین تینجی برگزار خواهد کرد.

پرونده انتقال امیر غفور به کره بسته شد

بعد از اینکه تیم های کره ای با نام بردن از بازیکنان بزرگ دنیا سروصدای زیادی را در هفته های اخیر به پا کردند، بالاخره مراسم درفت بازیکنان خارجی درلیگ والیبال کره در هتل ریورا سئول برگزار شد.

برخلاف اخبار قبلی خبری از امیر غفور در میان بازیکنانی که جذب این لیگ شدند، نیست. بدین ترتیب از لیست 40+7 نفر این بازیکنان برای بازی در لیگ والیبال کره انتخاب شدند:

اوکوله دائودی اوگاندایی، میشاییل فلیپ لهستانی، کایل راسل آمریکایی، آندرس ویه نا اسپانیایی، الکساندر فریرا پرتغالی، بارتوش کریزک لهستانی و نووری کیه.

سه بازیکن خارجی هم از فصل قبل در تیم های خود باقی ماندند و خبری از ستاره باران شدن لیگ کره و حضور امیرغفور نشد.

پیش ازاین قراربود این مراسم در پراگ جمهوری چک برگزارشود که به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد.

تعویق یک ساله انتخابات کمیسیون ورزشکاران تایید شد

هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک تایید کرد که انتخابات کمیسوین ورزشکاران IOC تا سال ۲۰۲۱ به تعویق می‌افتد.

این انتخابات قرار بود در خلال بازی های المپیک توکیو برگزار شود اما با تعویق یک ساله المپیک، انتخابات این کمیسیون هم به سال آینده موکول شد.

به نوشته Insidethegames، عضویت پنج نفر از اعضای کمیسیون ورزشکاران نیز به پایان رسیده است که توماس باخ اعلام کرد عضویت این پنج نفر هم تمدید می‌شود چون هیات اجرایی معتقد است در این برهه زمانی حساس ما نیاز به حضور کامل نمایندگان ورزشکاران داریم.

انتخابات کمیسیون ورزشکاران سال ۲۰۲۱ برگزار می شود و سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال نماینده ایران در این انتخابات است. نماینده ایران اکنون یک سال دیگر برای رایزنی فرصت دارد تا بتواند در انتخابات کمیسیون ورزشکاران IOC صاحب کرسی شود.

ارسال پیشنهاد فدراسیون کشتی ایران به اتحادیه جهانی

با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعلیق فعالیت های ورزشی، فدراسیون کشتی، دستورالعمل برگزاری تمرینات و مسابقات را در شرایط ایمنی و بهداشتی برای حفظ کشتی گیران از این ویروس خطرناک تهیه و بعنوان پیشنهاد به منظور بازگشایی مجدد کشتی، به اتحادیه جهانی کشتی ارسال کرد.

در این دستورالعمل مواردی همچون شرایط و شیوه برگزاری تمرینات، شرایط حضور کشتی گیران، کادر فنی و سایر عوامل دخیل در برگزاری اردوها و مسابقات، حضور ناظرین بهداشتی و نحوه انجام تست های ویژه پزشکی، طول مدت تمرینات و میزان آن در هفته و همچنین شرایط محل برگزاری تمرین یا مسابقه از نظر حفظ موارد ایمنی و بهداشتی، نحوه استفاده از وسایل ورزشی و بدنسازی، نحوه تغذیه، اسکان و ترانسفر، رفتارهای اجتماعی حین تمرینات و مسابقات و برخی موارد دیگر به صورت تفکیک شده عنوان داده شده است.

رسمی:توافق فرمول۱ و سیلوراستون برای برگزاری ۲گرندپری

مسئولین سیلوراستون و فرمول یک برای برگزاری دو مسابقه در این فصل در پیست سیلوراستون بریتانیا به توافق رسیدند، اما هنوز سوالاتی در مورد چگونگی برگزاری مسابقات در قرنطینه، مطرح است. هر چند مالکین پیست سیلوراستون و مقامات فرمول یک در برآورد هزینه‌ها برای برگزاری دو گرند پری در این پیست با هم اختلاف نظرهای اساسی داشتند، اما پس از مذاکرات هفته‌ی گذشته بالاخره به توافق دست یافتند. البته برگزاری مسابقات در سیلوراستون همچنان نیازمند تایید و اجازه‌ی مقامات دولت بریتانیاست.

اکنون اما برگزاری مسابقات با تهدید جدیدی مواجه شده است؛ دولت بریتانیا قصد دارد قانونی را به مرحله‌ی اجرا در آورد که به موجب آن همه‌ی مسافرانی که وارد خاک بریتانیا می‌شوند باید ۱۴ روز به قرنطینه بروند. این قانون هنوز اجرایی نشده و گفته شده که به زودی به مرحله‌ی اجرا در خواهد آمد.

مقامات فرمول یک‌ به دنبال توافقی با دولت بریتانیا هستند که کارکنان تیم‌ها و دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات فرمول یک از این قانون مستثنا شوند.

فرمول یک امید دارد تا فصل 2020 مسابقات را با برگزاری دو گرندپری پشت سر هم در پیست ردبول رینگ اتریش در تاریخ 15 و 22 تیر استارت زده و پس از آن برای برگزاری دو گرندپری بعدی به بریتانیا برود، البته اگر بتواند راهی برای دور زدن این محدودیت قرنطینه پیدا کند.

انتظار برای انتخاب معروف تا تابستان 1400

از مدت‌ها قبل طبق اعلام IOC قرار بود در حاشیه مسابقات المپیک 2020 توکیو انتخابات کمیسیون ورزشکاران هم برای تصاحب 5 کرسی برگزار شود.

ایران هم که یکی از 30 کشوری بود که نماینده خود را برای حضور در این انتخابات معرفی کرد. سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال از بین گزینه‌های موجود کمیته ملی المپیک با توجه به تسلط به زبان انگلیسی و شهرتی که در سطح والیبال جهان دارد، به عنوان نماینده ایران به IOC معرفی شد.
معروف قرار بود در حاشیه المپیک 2020 با 29 ورزشکار از کشورهای دیگر برای تصاحب 5 کرسی کمیسیون ورزشکاران رقابت کند.
حالا با اعلام IOC این انتخابات هم مثل المپیک توکیو یک سال به تعویق افتاده و عضویت نفرات قبلی برای یک سال دیگر تمدید شده است.
باید دید تا تابستان 1400 سعید معروف چه برنامه‌هایی برای رایزنی با رای دهندگان در این انتخابات خواهد داشت.

کد خبر: 1069373

وب گردی

وب گردی