استاد متخلف دانشگاه تهران از تدریس منع شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه تهران گفت: پس از اطمینان از صحت شکایت دانشجویان دانشگاه تهران از فحاشی استاد سر کلاس درس، وی با دستور رئیس دانشگاه از تدریس منع شده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید احمدرضا خضری در پی انتشار فایل صوتی منتسب به یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران در فضای مجازی که ظاهراً در کلاس درس آموزش مجازی خود، برخورد و گفتاری نامتعارف با دانشجویان داشته است، گفت: بلافاصله پس از انتشار این فایل، با دستور رئیس دانشگاه موضوع تحت بررسی قرار گرفت.

مدیر رولبط عمومی دانشگاه تهران ادامه داد: پس از ارجاع این موضوع به پردیس ابوریحان و انجام بررسی‌های اولیه توسط مرکز فناوری‌های دیجیتالی دانشگاه تهران متأسفانه صحت انتساب این فایل به یکی از اعضای هیئت علمی این پردیس مورد تأیید قرار گرفت.

وی افزود: دانشگاه تهران صرفنظر از هر دلیلی که موجب سر زدن این رفتار از یکی از اعضا هیئت علمی‌اش شده است، عمیقاً از رخ دادن این رفتار اظهار تأسف کرده و به سهم خود از عموم دانشجویان عزیز، استادان و جامعه علمی کشور به دلیل رفتار خارج از شأن این عضو هیئت علمی، عذرخواهی می‌‌کند.

خضری ادامه داد: پس از تأیید صحت انتساب این فایل، معاونت آموزشی دانشگاه بلافاصله به دستور رئیس دانشگاه، ادامه تدریس این عضو هیئت علمی را متوقف کرده و موضوع را از طریق اتوماسیون اداری دانشگاه به وی ابلاغ کرده است؛ بنابراین تا رسیدگی به تخلف صورت گرفته و اعلام نتیجه، این فرد اجازه تدریس در دانشگاه را نخواهد داشت.

مشاور رئیس دانشگاه تهران با اشاره به دیگر پیگیری‌های صورت گرفته درباره موضوع، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و بنا به درخواست شورای صنفی دانشجویان و پس از تأیید واحد محل خدمت عضو هیئت علمی یاد شده، بر اساس مقررات دانشگاه و آموزش عالی، تخلف وی با قید فوریت و مقارن ظهر امروز، به هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات انتظامی اعضای هیئت علمی ارجاع و مقرر شده است. این هیئت در اسرع وقت و بر اساس مقررات به این تخلف رسیدگی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور، هیچ‌گونه رفتاری که شئون دانشگاه، دانشجویان و دانشگاهیان را خدشه‌دار کند، نخواهد پذیرفت. از این رو به این عضو هیئت علمی توصیه می‌کنم مراتب عذرخواهی از رفتار و گفتار خارج از عرف خود را رسماً اعلام کند.

خضری در پایان خاطر نشان کرد: همان‌طور که مسئولان پردیس ابوریحان دانشگاه تهران به عنوان محل خدمت این عضو هیئت علمی نیز در ساعات اولیه انتشار این فایل، عذرخواهی رسمی خود را اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069374

وب گردی

وب گردی