ورزش انفرادی آزاد شد!/ رضا یزدانی به روی تشک برمی‌گردد/ کرونا جان یک مربی را گرفت

با بسته خبری اخبار سایر ورزش ها با ما همراه باشید.

ایسکانیوز – هادی شاه مرادی/ حجم اخبار سایر ورزش ها بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار سایر ورزش ها، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

رضا یزدانی به روی تشک برمی‌گردد

با توجه به تاکید فدراسیون کشتی روی اجرای چرخه انتخابی در مسیر المپیک توکیو، حالا در یک سال پیش رو باید شاهد مبارزه های جذابی در مسابقات مختلف باشیم.

بدون شک جذاب‌ترین رقابت را در وزن پرمدعی ۹۷ کیلو شاهد خواهیم بود؛ جایی که علیرضا کریمی، محمدحسین محمدیان، مجتبی گلیج و احتمالا رضا یزدانی برای تصاحب دوبنده تیم ملی در المپیک توکیو رقابت خواهند کرد.

علیرضا کریمی که پای خود را به تیغ جراحان سپرده، با انعطاف فدراسیون احتمالا از مسابقات قهرمانی کشور معاف می‌شود، اما محمدحسین محمدیان، رضا یزدانی و یا هر مدعی دیگری که می خواهد در المپیک دوبنده تیم ملی را برتن کند، باید در این رقابت ها در پاییز ۹۹ حاضر شود.

ساله رقابت در وزن ۹۷ کیلوگرم را جذاب تر از همیشه خواهد کرد؛ البته اگر رضا یزدانی طبق گفته رییس فدراسیون کشتی قصد بازگشت به تشک را داشته باشد.

هر کدام از این کشتی گیران هم که بتواند دوبنده تیم ملی را در المپیک توکیو برتن کند، رقبای بزرگی همچون کایل اسنایدر یا جی دن کاکس از آمریکا و عبدالرشید سعداله یف از روسیه را پیش رو خواهد داشت.

کرونا جان یک مربی را گرفت

ماگومد آلیوماروف سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی زنان روسیه، به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در سن ۶۷ سالگی درگذشت.

میخائیل مامیاشویلی رئیس فدراسیون کشتی روسیه در گفت‌وگو با TASS علت مرگ آلیوماروف را تأیید کرد. وی گفت: بله بیماری این مربی ویروس کرونا بود. این اتفاق باور نکردنی است. او موفق شد همه کشتی گیران زن جوان ما را با هم جمع کند.

آلیوماروف در فوریه ۲۰۱۹ به تیم بانوان روسیه کمک کرد تا در مسابقات جهانی نورسلطان ۲ مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز کسب کند. این تیم در مسابقات قهرمانی اروپا که سال ۲۰۲۰ به میزبانی رم برگزار شد ۴ طلا، یک نقره و ۴ برنز کسب کرد.

تیم جدید سرمربی پیشین تیم ملی مشخص شد

ایگور کولاکوویچ سرمربی مونته‌نگرویی پیشین تیم ملی ایران قراردادی ۲ ساله با باشگاه زاویرچه لهستان بست و از فصل آینده پلاس‌لیگا در این لیگ فعالیت خواهد کرد.

کولاکوویچ از سال ۲۰۱۷ تا چندی پیش هدایت تیم ملی کشورمان را برعهده داشت.

ورزش انفرادی آزاد شد!

ستاد مبارزه با کرونا در جدیدترین اطلاعیه، انجام ورزش‌های انفرادی را بلامانع دانست. در این اطلاعیه آمده است:

پیرو ابلاغیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فعالیت باشگاه های ورزشی رشته‌های انفرادی و غیرگروهی که ارتباط فردی زیادی در آن ورزش‌ها وجود ندارد، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سراسر کشور مجاز است. تنیس، تنیس روی میز، وزنه برداری، بدمینتون، قایقرانی انفرادی، دوومیدانی، اسکیت، بولینگ، تیراندازی، تیراندازی با کمان، سوارکاری، اتومبیلرانی و موتورسواری، دوچرخه‌سواری، کوهنوردی، گلف، جهت‌یابی، اسکی، پیاده‌روی، بازی‌های فکری، طناب‌زنی، ورزش‌های طبیعی، ماهیگیری ورزشی، فریزبی، یوگا، ورزش تفریحی مهارت فردی، ورزش آمادگی جسمانی فدراسیون ورزش‌های همگانی، غواصی، دارت، پتانگ و شطرنج، رشته هایی هستند که فعالیت آنها مجاز است. تمام باشگاه ها موظف هستند پیش از آغاز فعالیت، در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت‌نام کنند. با توجه به اهمیت رعایت نکات بهداشتی تمام باشگاه‌ها به طور دقیق نظارت خواهند شد.

ستاد مقابله با کرونا در ورزش یادآور شده است که هرگونه تصمیم بعدی منوط به بررسی شرایط روز در نقاط مختلف کشور و ابلاغ وزارت بهداشت است.

اتحادیه جهانی بوکس هند را تهدید به تعلیق کرد

اتحادیه جهانی بوکس بعد از گرفتن میزبانی، هند را جریمه کرده است. آیبا اعلام کرده‌اند حتما باید این بدهی را پرداخت کند. براساس اعلام آیبا، هند ۳۶۰ هزار دلار به خاطر میزبانی مسابقات زنان در سال ۲۰۱۸ بدهکار است.

اتحادیه جهانی بوکس (AIBA) به فدراسیون بوکس هند (BFI) یادآوری کرده آنها در صورت عدم پرداخت بدهی‌های خود ممکن است به حالت تعلیق درآیند.

این مشکل از ماه گذشته آغاز شده زمانی که آیبا میزبانی مسابقات جهانی بوکس مردان در سال ۲۰۲۱ را از دهلی نو در هند گرفت و به پایتخت صربستان منتقل کرد. این موضوع مطرح شده که هند مبلغ میزبانی مورد نیاز را به عنوان بخشی از توافقنامه میزبان این رویداد پرداخت نکرده است.

فدراسیون بوکس هند اقدام رئیس هیات مدیره آیبا را در خصوص گرفتن میزبانی شتابزده اعلام کرد.
اتحادیه جهانی در نامه‌ای به هند تهدید کرد این کشور در صورت عدم پرداخت بدهی‌های خود آنها را تعلیق خواهد کرد.

ضرر ۸۰۰ میلیون دلاری IOC به خاطر تعویق المپیک

کمیته بین المللی المپیک (IOC) انتظار دارد که تعویق بازی های المپیک توکیو برای این سازمان 800 میلیون دلار هزینه داشته باشد. این رقم توسط توماس باخ رئیس IOC به دنبال کنفرانس ویدئویی هیات اجرایی اعلام شد.

این اولین بار است که IOC میزان هزینه های اضافی مورد انتظار خود را برای برنامه ریزی مجدد المپیک اعلام می کند.
کمیته بین المللی المپیک مبلغ 150 میلیون دلار برای فدراسیون های بین المللی (IFS) و کمیته های ملی (NOC) اختصاص داده اما مشخص نیست چگونه می توانند این بودجه را درخواست کنند. به دلیل شیوع ویروس کرونا فدراسیون های بین المللی با چالش مالی مواجه شده اند.
توماس باخ تأیید کرد که IOC بازپرداختهای مربوط به فدراسیون های بین المللی را در نظر خواهد گرفت.
وی گفت: بحث و گفت وگو با برخی فدراسیون ها در مورد پشتیبانی مالی در مرحله خوبی پیش رفته است.
فدراسیون هایی که در سوئیس واقع شده اند، از وام های دولت فدرال و IOC استفاده خواهند کرد.

تور یک میلیون دلاری شطرنج آنلاین

پس از استقبال از مسابقه 250 هزار دلاری دعوت "مگنوس کارلسن" که با قهرمان کارلسن همراه بود، 4 مسابقه دیگر با مجموع جوایز 750 هزار دلار برگزار خواهد شد.

ابتدا از 30 اردیبهشت لغایت 14 خرداد، مسابقه 150 هزار دلاری با عنوان Lindores Abbey Rapid Challenge برگزار می شود. پس از آن مسابقه 150 هزار دلاری دیگری با عنوان Online Chess Master از 31 خرداد تا 15 تیر برگزار خواهد شد. Legends of Chess عنوان مسابقه دیگر با 150 هزار دلار جایزه خواهد بود که از 31 تیرماه شروع خواهد شد و تا 15 مرداد ادامه خواهد داشت و در نهایت در مسابقه Grand Final با جایزه 300 هزار دلاری از 19لغایت 30 مرداد شطرنجبازان به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.
بیماری کرونا هرچند کلیه مسابقات ورزشی را تحت تاثیر قرارداد ولی موجب رونق مسابقات اینترنتی شطرنج با حضور بهترین های جهان شد.
در مسابقات 250هزاردلاری که با پوشش کامل خبری ورزش سه همراه بود و هشت نفر از بهترین های جهان در آن شرکت داشتند، علیرضا فیروزجا نابغه ایرانی یکی از شرکت کنندگان بود که در نهایت رتبه ششم را کسب و 20هزار دلار جایزه دریافت نمود.

اولین صید پیمان اکبری در شهرداری ارومیه

تیم والیبال شهرداری ارومیه که فصل گذشته با وجود جذب چند بازیکن مطرح و سرمربیگری مصطفی کارخانه نتوانست در نیم فصل اول نتایج خوبی کسب کند، در اواسط فصل پیمان اکبری را به عنوان سرمربی به خدمت گرفت.

این باشگاه برای فصل جدید امروز قرارداد پیمان اکبری را تمدید کرد تا کار خود را در نقل و انتقالات آغاز کرده باشد. اولین صید شهرداری ارومیه برای لیگ برتر سال 99 میثم صالحی، دریافت کننده کاله آمل بود.
این بازیکن که سابقه بازی برای تیم ملی در دوره کولاکوویچ را دارد، امروز قرارداد خود را با شهرداری ارومیه امضا کرد.
باید دید ارومیه ای ها می توانند بازیکنان نامدار فصل گذشته خود همچون شهرام محمودی، علی شفیعی و فرهاد قائمی را برای فصل جدید حفظ کنند یا خیر.

سرپرست معاونت قهرمانی فدراسیون معرفی شد

در راستای بررسی شرایط انجمن های ورزشی جانبازان و معلولین این جلسه امروز، چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه، با حضور ریاست، دبیر، نایب رئیس بانوان، مشاور اقتصادی و خزانه دار، معاون قهرمانی، معاون همگانی و مدیر روابط عمومی فدراسیون، بهمن رضایی و الهه شیعه، رئیس و نایب رئیس انجمن پارا دو و میدانی تشکیل شد.

در این جلسه مسوولین انجمن به ارائه گزارشات سال گذشته، افتخارات کسب شده، وضعیت رکورد ملی پوشان، مساله کرونا و بیان دغدغه های خود پرداختند.

همچنین اسبقیان، با اطلاع از رکوردهای ملی پوشان و موضوعات مطرح شده، از مسوولین انجمن تشکر و برای ادامه مسیر ورزشکاران آرزوی موفقیت کرد.

در پایان جلسه، رییس فدراسیون با اهدا حکمی، محمدرضا گلشنی را با حفظ سمت معاون ورزش همگانی، به عنوان سرپرست معاونت قهرمانی معرفی کرد.

گفتنی است اسبقیان از زحمات محمدرضا دستیار، معاون پیشین فدراسیون نیز تقدیر و تشکر به عمل آورد.

کد خبر: 1069377

وب گردی

وب گردی