حمایت‌های مالی دانشگاه آزاد برای تجاری‌سازی دستاوردهای کرونایی پژوهشگران

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دستگاه پژوهشی دانشگاه سعی دارد حمایت‌های لازم را از نظر تجهیزاتی و مالی از طرح‌های مرتبط با کرونا داشته باشد تا دستاوردهای محققان به عرصه‌های کاربردی و تجاری راه پیدا کند.

بابک نگاهداری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره حمایت و تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی محققان دانشگاه آزاد برای مقابله با شیوع کرونا اظهار کرد: پژوهشگران و فناوران دانشگاه آزاد در این مدت فعالیت‌های متعددی آغاز کردند که یک گزارش مفصل از دستاوردهای علمی و محصولات دانش‌بنیان این دانشگاه در مقابله با کرونا به شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری(عتف) ارسال شده است.

وی افزود: دانشگاه آزاد در ارائه خدمات اجتماعی و دستاوردهای پژوهشی اقدامات ارزنده‌ای اتجام داده است. درخصوص برون‌دادهای تحقیقی و تولیدی نیز نتایجی با درصد موفقیت بالا به‌دست آمده است.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: دستگاه پژوهشی دانشگاه نیز سعی دارد حمایت‌های لازم را از نظر تجهیزاتی و مالی از این طرح‌ها داشته باشد تا دستاوردهای محققان به عرصه‌های کاربردی و تجاری راه پیدا کند. برای تحقق این امر مهم اداره کل کانون‌های دانشگاه، صنعت و جامعه فعالیت‌های وسیعی در این زمینه شروع شده است.

نگاهداری از روند ارتباط‌گیری دانشگاه آزاد با کانون‌های صنعت ابراز امیدواری کرد و گفت: در این مدت ارتباطات وسیعی با اهالی صنعت گرفته شده و چندین تفاهم‌نامه برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های محققان دانشگاه به امضا رسیده است. این تفاهم‌نامه در سطح چندصد میلیاردی با صنایع منعقد شده که از جمله دستاوردهای پژوهشگاه به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با جدیت پیگیری می‌شوند و در آینده‌ای نزدیک منجر به قراردادهای همکاری خواهند شد. سازمان‌ها و صنایع همکار دانشگاه آزاد اسلامی بازار بزرگی برای محصولات و دستاوردهای محققان، به‌ویژه محصولات مقابله با کرونا هستند. ارتباط بین مراکز تحقیقاتی واحدهای دانشگاهی سراسر کشور با صنایع منطقه‌ای نیز درحال تقویت است تا ظرفیت همه پژوهشگران کشور فعال شود.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد با توجه به گستره عظیمی که در اقصی‌نقاط کشور دارد خود می‌تواند به‌عنوان یک بازار وسیع برای فناوران و محققان مطرح شود. یک دستگاه اوزون ساخته محققان دانشگاه آزاد خریداری شده و اکنون در سازمان مرکزی دانشگاه استفاده شده است. دانشگاه آزاد نیز به‌عنوان بازاری برای محصولات خود می‌تواند در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069383

وب گردی

وب گردی