بی‌نیازی از واردات پروفیل‌ و ورق آلومینیوم

یک مجتمع آلومینیومی با تولید ورق و پروفیل آلومینیوم با پوشش آنودایز نانو ساختار با مقاومت ویژه در برابر سایش و خوردگی گام بزرگی در مسیر بی‌نیازی کشور از واردات این نوع محصولات برداشته است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، احسان بخشی، مدیر فنی و بازرگانی یک مجتمع آلومینیومی گفت: دو سال قبل به دلیل تحریم‌ها، واردات نوعی ورق آلومینیوم خاص با مقاومت ویژه در برابر سایش و خوردگی به کشور متوقف شد، پروفیل‌ها و ورق هایی که فناوری تولید آنها در اختیار تنها سه کشور از جمله هلند بود که به دلیل تحریم‌ها این نوع ورق و پروفیل به کشور وارد نشد. به سفارش یکی از مشتریان، ما کار روی توسعه فناوری تولید این نوع ورق و پروفیل‌ها با فینیشینگی منحصر به فرد را آغاز کردیم که با پشتوانه دانش فنی و ۳۸ سال تجربه در این صنعت، پس از یک سال تحقیق و توسعه، موفق به کسب فناوری تولید پروفیل آلومینیوم با پوشش آنودایز نانو ساختار برای اولین بار در خاورمیانه با مقاومت ویژه در برابر سایش و خوردگی شدیم.

عضو هیات مدیره این مجتمع تصریح کرد: در حال حاضر ۵ هزار تن در سال از این نوع آلومینیوم تولید و به بازار عرضه می‌کنیم که به دنبال افزایش ظرفیت تولید هستیم که اگر سرمایه‌گذاری‌ها و حمایت‌های مالی صورت گیرد، برنامه داریم ظرفیت تولید سه تا پنج برابر افزایش یابد. با توجه به نیاز بازار داخل و فرصت‌های صادراتی این محصول، توسعه خطوط تولید ضروری است.

بخشی راهبرد این شرکت در فروش‌ این ورق و پروفیل‌های خاص را B۲B معرفی کرد و افزود: مشتریان ما شرکت‌ها و برند های مطرح داخلی و خارجی تولیدکننده در صنایع فناوری‌محور و کیفیت‌محور مختلفی نظیر تجهیزات پزشکی و بیمارستانی، هوافضا، الکترونیک، لوازم خانگی، خودرو و حمل و نقل، دکوراسیون، ساختمانی و … هستند.

وی درباره ساز و کار این فناوری گفت: در این روش ما توسط غوطه‌وری پروفیل و ورق در محلول الکترولیت منحصر به فرد و افزودن مواد خاص و اعمال انواع پارامتر الکتروشیمیایی ویژه، یک لایه سرامیکی خاص روی سطح پروفیل و ورق ایجاد می‌کنیم. این لایه سرامیکی از جنس اکسید آلومینیوم بوده که به صورت نانولوله‌های Al۲O۳ روی سطح آلومینیوم تشکیل می‌شوند. در واقع ما ضمن لایه برداری از روی سطح آلومینیوم یک لایه سرامیکی به روش اتصال کامپوزیتی روی آن ایجاد می‌کنیم که مقاومت بالایی در برابر خوردگی، سایش و دیگر خواص متمایزی دارد.

به اعتقاد مشتریان، این ورق و پروفیل‌ها از نمونه‌های وارداتی کیفیت بالاتری داشته و در حال حاضر محصولاتی که با این پروفیل‌ها توسط مشتریان مجتمع آلومینیوم تولید می‌شوند، پیوسته به کشورهای مختلف از جمله سوئد صادر می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069392

وب گردی

وب گردی