ارزشیابی  درس تربیت‌بدنی غیرحضوری است/ والدین از ارسال فیلم خودداری کنند

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش جزئیات ارزشیابی غیرحضوری درس تربیت‌بدنی در 12 مقطع تحصیلی را اعلام کرد.

محمد جعفری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به برگزاری ارزشیابی درس تربیت بدنی به صورت مجازی اظهار کرد: ارزشیابی تربیت بدنی در نوبت دوم به دلیل شیوع ویروس کرونا در تمامی پایه‌های تحصیلی به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ‌در صورتی که می‌خواستیم آزمون برقرار کنیم دانش‌آموزان با وسایل ورزشی تماس پیدا می‌کردند. از آنجایی که این تماس به هنگام برگزاری آزمون تربیت‌بدنی اجتناب ناپذیر بود، می‌توانست عاملی برای انتشار ویروس محسوب شود. همچنین به دلیل شرایط قرنطینه خانگی و کاهش فعالیت‌‌های بدنی دانش‌آموزان، فعالیت‌های حرکتی می‌توانست منجر به افزایش آسیب‌های ورزشی شود.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که آزمون درس تربیت بدنی به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود. این آزمون بر اساس عملکرد دانش‌آموزان در نوبت اول و در زمان برگزاری کلاس درس تربیت بدنی در نوبت دوم ارزیابی خواهد شد.

وی افزود: عملکرد کلاسی تربیت‌بدنی در نوبت دوم برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در دی و بهمن ماه و برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول و دوم در بهمن ماه ارزیابی خواهد شد.

جعفری بیان کرد:‌ فعالیت‌های دانش‌آموزان در زمان قرنطینه و بازخوردهایی که معلم از اقدامات تربیت بدنی دانش‌آموزان در شبکه شاد گرفته بودند، ملاک نمره‌دهی معلم در بخش مهارتی، ‌نگرشی و‌ دانشی بوده که در بخشنامه ابلاغی از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش به طور کامل درباره آن توضیح داده شده است.

وی اضافه کرد: آمادگی جسمانی در تمامی پایه‌های تحصیلی یکی از ملاک‌های ارزیابی آزمون تربیت بدنی است، در این راستا دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی فیلم‌هایی را از پایه اول تا دوازدهم به صورت پیشنهادی به استان‌ها، ‌مناطق و شهرستان‌ها ارسال کرده است تا در اختبار معلمان قرار گیرد، این فیلم‌ها در شبکه شاد نیز بارگذاری شده است.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان باید با نظارت والدین اقدامات فوق را انجام دهند، زمان ثبت‌شده به هنگام انجام هر فعالیت ورزشی باید توسط والدین ثبت و عکس آن برای معلم مربوطه ارسال شود.

وی با ذکر مثالی یادآور شد: والدین باید اعلام کنند که فرزند من در مدت زمان 2 دقیقه موفق به انجام تعداد مشخصی دراز نشست شده است، اگر معیار ارزیابی فعالیت ورزشی زمان باشد، والدین باید زمان مربوطه را ثبت و اگر تعداد دفعات تکرار به عنوان معیار سنجش لحاظ شود، والدین باید گزارش حرکات را برای معلم مربوطه ارسال کنند.

جعفری با بیان اینکه دانش‌آموزان و والدین از ارسال فیلم حرکات ورزشی خودداری کنند، گفت: در تمامی اطلاعیه‌های دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی این نکته مورد تاکید قرار گرفته است. شرایط درس تربیت بدنی و فعالیت در منزل توسط دانش‌آموزان با دروس دیگر متفاوت است. با توجه به اینکه تربیت‌بدنی از جمله دروس عملی به‌شمار می‌رود، در راستای رعایت ملاحظات اجتماعی و فرهنگی در تمامی اطلاعیه‌ها تاکید شده است که دانش‌آموزان از ارسال فیلم خودداری کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ممکن است این فیلم به طور ناخودآگاه در شبکه‌های مجازی پخش شود و تبعات زیادی را در پی داشته باشد، به همین دلیل پیشنهاد دادیم والدین گزارش حرکات ورزشی را به معلمان ارسال کنند، البته معلمان تربیت بدنی از خلاقیت‌های خاصی برخوردار هستند و ممکن است ایده‌های مختلفی در این زمینه داشته باشند و آن را عملی کنند. اما ما به صورت پیشنهادی ایده فوق را در بخش آمادگی جسمانی به معلمان ارائه دادیم. همچنین از معلمان خواستیم بخشی از نمره دروس را به فعالیت‌های دانش‌آموزان در دوران قرنطینه اختصاص دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069393

وب گردی

وب گردی