ثبت بیش از ۳۰۰۰ مورد تخلفات کرونایی در سامانه سجام استان تهران

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم و امور فرهنگی و اجتماعی دادگستری کل استان تهران گفت: بیش از ۳۰۰۰ مورد تخلفات صورت گرفته از دستورالعمل‌های اعلامی در نظارت و برخورد با تخلفات حوزه ویروس کرونا از سوی افراد و اصناف در سامانه سجام ثبت شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین تمجیدی گفت: مشارکت و تعامل صورت پذیرفته با مردم و نهاد‌های مردمی با هدف نظارت بر اجرای قوانین و دستورالعمل‌های اعلامی از سوی ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا و همچنین ارسال گزارش تخلفات به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران به کنترل روند ابتلا و کاهش شیوع بیماری در استان تهران و برخورد با متخلفین کمک چشمگیری نمود.

معاون قضایی رییس کل دادگستری استان تهران ضمن تاکید بر لزوم ایجاد بستر‌های مناسب به منظور بهره گیری از ظرفیت مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد در کنترل، نظارت و اداره موثر جامعه و پیشگیری از وقوع آسیب ها، تخلفات و جرائم در حوزه‌های مختلف کشور، اقدامات این معاونت را تشریح کرد.

وی افزایش ارتباط دوسویه و تقویت تعاملات و ایجاد حس مشارکت اجتماعی در آحاد مردم و سازمان‌های مردم نهاد را از برنامه‌های اصلی و اولویت‌های در حال انجام معاونت پیشگیری از وقوع جرم و امور فرهنگی و اجتماعی دادگستری کل استان تهران دانست.


حجت الاسلام و المسلمین تمجیدی گفت: از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون، حضور و همراهی مردم باعث از بین بردن آسیب‌ها و خنثی نمودن تهدیدات از کشور شده و هر کجا نهاد‌ها و دستگاه‌های متولی از این ظرفیت استفاده نموده اند منتج به کسب موفقیت در تحقق اهداف و ایجاد برکات سرشار برای کشور شده است. از همین روی معاونت پیشگیری از وقوع جرم و امور فرهنگی و اجتماعی دادگستری کل استان تهران به جهت استفاده از ظرفیت عظیم آحاد جامعه به منظور تحقق مطلوب اهداف فعالیت‌های در دست اقدام خود و در تعامل با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به راه اندازی و بهره گیری از سامانه جامع ارتباط مردمی با عنوان سجام اقدام کرده است.

وی ضمن اشاره به اثرات مثبت و تاثیرگذار ایجاد این سامانه در بحران بیماری اخیر گفت: از زمان اعلام محدودیت‌ها و ضوابط طرح فاصله گذاری اجتماعی به منظور پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا توسط ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا، معاونت پیشگیری از وقوع جرم و امور فرهنگی و اجتماعی دادگستری کل استان تهران با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای نسبت به معرفی سامانه فوق به هموطنان اقدام نمود که با استقبال مطلوب هموطنان در زمان کوتاه اجرای طرح فوق بیش از ۳۰۰۰ مورد تخلفات صورت گرفته از دستورالعمل‌های اعلامی از سوی افراد و اصناف به این سامانه ارسال شد که پس از استخراج و دسته بندی به مبادی ذی ربط جهت پیگیری، اقدام و در صورت لزوم برخورد فرستاده شد.

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم و امور فرهنگی و اجتماعی دادگستری کل استان تهران با اشاره به لزوم تحقق شعار نظارت مردم بر مردم و مردم برمسئولان به عنوان مهم‌ترین عامل بر طرف شدن زمینه‌های فساد و مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از کشور گفت: مردم از طریق سامانه سجام امکان ارائه نظرات و همچنین ارسال گزارشات خود در تمامی عرصه‌ها را دارا می‌باشند.

گفتنی است، شهروندان می‌توانند به جهت عضویت و یا ارسال گزارشات خود از تخلفات در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... به وبگاه سامانه سجام به نشانی www.sajam.scpd.ir مراجعه کنند.
میزان
انتهای پیام/

کد خبر: 1069394

وب گردی

وب گردی