روابط عمومی ‌شناسنامه و هویت وجودی هر سازمان است

روابط عمومی کاری است که با چاشنی عشق به جلو می رود هر چه عشق و شوق بیشتر باشد کار روابط عمومی زیباتر و تاثیر گذار تر است.

گروه دانشگاه ایسکانیوز، روابط عمومی به عنوان یک گرایش حرفه ای و تخصصی در زیرمجموعه علوم ارتباطات قرار دارد؛ چرا که موضوع ارتباط مقوله ای نیست که به عصر خاصی تعلق داشته باشد. از بدو پیدایش آفرینش، انسان همواره نیاز به برقراری ارتباط با همنوع خود و جهان اطراف داشته است.یک روابط عمومی پویا یا سازمان خود را تغییر می دهد، یا آن را بقا می‌بخشد تا به هدف خود برسد. شناخت درست یک مدیر روابط عمومی از مسائل روز سازمان متبوع خود و ارائه پیشنهاد و راهکارهای مناسب برای حل مساله آن سازمان تنها از توان یک مدیر روابط عمومی کارآمد بر می آید.

روابط عمومی از آن جهت که اطلاع رسانی، اقناع و تاثیرگذاری سازمان خود را بر عهده دارد، می تواند به عنوان یک رسانه پل ارتباطی بین سازمان و جامعه مخاطب سازمان خود باشد.

روابط عمومی کاری است که با چاشنی عشق به جلو می رود هر چه عشق و شوق بیشتر باشد کار روابط عمومی زیباتر و تاثیر گذار تر است.از طرفی روابط عمومی میدانی است که به حل مسائل همه می پردازد و عده ای نیز برای او مسئله ایجاد می کنند یا به قولی، عرصه ای است که سنگ همه را به سینه می زند و عده ای نیز به او سنگ می زنند!

روابط عمومی یک شغل نیست بلکه هنری است که عشق و اخلاق گرایی در راس آن قرار دارد. در همین راستا مرحوم دکتر نطقی، بنیانگذار علم روابط عمومی ایران گفته اند:«روابط عمومی یک شغل اداری نیست بلکه یک شوق اداری است. چرا که تمامی فعالان عرصه روابط عمومی با عشق، شور و نشاط همراه با هنر ، خلاقیت وایده پردازی گام به گام در رروزمره گی های اداری به پیش می روند».

روابط عمومی یک ابزار نیست که در کنش های اداری، همواره در پایین ترین جایگاه حقوقی و حقیقی قرار بگیرد . روابط عمومی هویت و نبض تپنده هر سازمان است که باید مورد توجه و حمایت مدیر سازمان قرار گیرد.بی توجهی مدیریت هر سازمان به روابط عمومی منجر به ناکارآمدی روابط عمومی می شود؛ اگر روابط عمومی هر سازمانی پویایی خود را از دست دهد و ناکارآمد شود، مدیریت آن سازمان نیز ناکارآمد خواهد شد.

روابط عمومی ها همواره چه در ساعات اداری و چه ساعات غیر اداری و در بحران ها همواره در کنار نگرانی ها و دغدغه های مخاطبان سازمان حضور دارند. اهالی روابط عمومی ساعت کار ندارند بلکه همواره در خدمت رسانی حاضرند و در خط مقدم سازمان خود آماده باش هستند.

امروز که حدود 21 سال از فعالیتم در حوزه روابط عمومی ،رسانه و خبر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی می‌گذرد، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن بیست وهفتم اردیبهشت ماه « روز ارتباطات و روابط عمومی» به همه پیش کسوتان، استادان ارزشمند، فعالان عرصه روابط عمومی به ویژه همکارانم در دانشگاه آزاد اسلامی یادآور میشوم روابط عمومی هویت و پیشانی هر سازمان است که نقش فرهنگ سازی را در ابعاد گسترده بر عهده دارد و نه صرفاً انجام خدمات و عبور از روزمرگی های اداری.

ما اهالی روابط عمومی و ارتباطات اجتماعی که دغدغه مند مسایل سازمان خود هستیم باید به معنای واقعی همدلی و گفتگو را درک کنیم و با درک درست از ماهیت روابط عمومی که همان عشق ،خلاقیت و هنر است به حل مسایل سازمان خود پرداخته و اعتماد جامعه مخاطب را نیز به دست آوریم.

رئیس اداره خبر و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی

انتهای پیام/

کد خبر: 1069480

وب گردی

وب گردی