هرگونه مماشات با اهل فساد و رانت نابخشودنی است/ حمایت از قشر کارگر زمینه‌ساز جهش تولید

نماینده دانشگاه آزاد اسلامی قصد داشت در دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب بیان کند: هرگونه مماشات با اهل فساد و رانت در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی، گناهی نابخشودنی است و دانشجویان عاجزانه خواهشمندند دستور فرمایید کما فی السابق در مسیر مبارزه با فساد، سختگیری‌های بیشتری به عمل آید.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مقام معظم رهبری به‌دلیل اهمیتی که برای جوانان و دانشجویان قائل هستند بر اساس سنت هرساله ماه رمضان، دانشجویان را به حضور می‌پذیرند و ساعت‌ها به دل‌نگرانی‌ها، دغدغه‌ها و مطالبات آنها گوش می‌سپارند.

متأسفانه امسال برخلاف سال‌های گذشته به دانشگاه آزاد اسلامی تریبونی برای سخنرانی نماینده دانشجویی این دانشگاه داده نشد، این در حالی است که دانشگاه آزاد اسلامی با یک میلیون و 200 هزار دانشجو تقریباً حدود 40 درصد از دانشجویان کشور را تحت پوشش خدمات آموزش عالی قرار داده است.

امیر داداش‌زاده، دبیرکل اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با ایسکانیوز ضمن ابراز تأسف از اقدام مسئولان ذی‌ربط در عدم اختصاص سهمیه سخنرانی به دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: از مسئولان دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با توجه به تعداد دانشجویان و فعالیت‌ها آنها در تمامی حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و علمی انتظار می‌رود از نقش اجتماعی دانشگاه‌ آزاد اسلامی غافل نشده و دقت نظر بیشتری داشته باشند.

وی که قرار بود سخنران و نماینده این دانشگاه در دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب باشد، گفت: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی هم‌پای سایر دانشجویان و اتحادیه‌های دانشجویی سراسری، فعالیت‌های اثرگذاری دارند؛ اما متأسفانه همواره مورد بی‌مهری مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها قرار می‌گیرند که این امر شایسته بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان نیست.

متن سخنرانی قرائت نشده نماینده دانشگاه آزاد اسلامی

نماینده دانشگاه آزاد اسلامی قصد داشت در دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب بیان کند: ایران اسلامی امروز از گام اول گذر کرده و وارد گام دوم شده است که با رهبری داهیانه مقام عظمای ولایت، سربلند و سرافراز پیش می‌رود. امروز سروش جاودانه انقلاب در عرصه جهان باعث ایجاد فضایی شده که تمامی معادلات جهان استکبار و استعمار را برهم زده است.

در بخش دیگری از این متن آمده است: بنیان‌گذار انقلاب شکوهمند اسلامی می‌فرمایند: «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این مملکت آسیبی نرسد.» و الحق و الانصاف تجربه چهل ساله انقلاب اسلامی مهر تصدیقی بر این فرمایش الهی است. نامگذاری سال ۱۳۹۹ با عنوان جهش تولید از جانب رهبر انقلاب نشان داد که امروز تنها راه و شایسته‌ترین مسیر شکوفایی ایران اسلامی، تکیه بر دانش و تولیدات داخلی است.

دبیرکل اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب تصمیم بر اعلام حمایت از کالای ایرانی داشت: حرکت در مسیر جهش تولید می‌تواند کشور را در رسیدن به آرمان‌های بزرگ و جهانی انقلاب یاری دهد. در این راستا حمایت همه‌جانبه از قشر تأثیرگذار و عزیز کارگر و تأمین معیشت این عزیزان باید در اولویت دولت قرار گیرد.

در بخش دیگری از این متن آمده است: در حالی که بزرگترین اقتصاد دنیا در اثر بیماری کووید-19 و شیوع ویروس کرونا در حال ریزش است، ما شاهد بروز انقلابی عظیم در اقتصاد کشور خود هستیم که این امر را مرهون درایت و آینده‌نگری شما پرچم‌دار امت اسلامی دنیا هستیم. در این راستا انتظار داریم دولت با حمایت از بنگاه‌های زودبازده و اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت اقتصادی، کشور را در نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی و انقلابی یاری کند.

همچنین در این متن ذکر شده است: مبارزه با فساد و رانت‌خواری و همچنین مدیریت انقلابی در حوزه اقتصاد خواست همه مردم است. از قوه قضاییه استدعا دارم با فاسدان در هر مقامی، برخوردی جهادی و انقلابی داشته باشد. هرگونه مماشات با اهل فساد و رانت در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی، گناهی نابخشودنی است. دانشجویان عاجزانه از حضرتعالی خواهشمندند دستور فرمایید کما فی السابق در مسیر مبارزه با فساد، سختگیری‌های بیشتری به عمل آید.

در بخش دیگری از متن نماینده دانشگاه آزاد اسلامی آمده است: صداوسیما آینه تمام‌نمای اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، وظیفه خطیری در بیان مشکلات جامعه امروزی دارد و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در تمامی حوزه‌ها، خواست همه اقشار ایران اسلامی است. امروز جنگ نرم فراتر و فراخ‌تر از هر میدانی بوده و امید است صداوسیما در صف اول این مبارزه قرار گیرد. فضای مجازی مسموم امروزی حاصل برنامه‌ها و هزینه‌های گزاف دشمنان اسلام و نظام اسلامی است که سعی دارند شکست پی در پی خود را در این حوزه جبران کنند. انتظار می‌رود اصحاب رسانه، آگاهانه و انقلابی در سایه حمایت‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در سطح جهانی و بین‌المللی، بنیان‌گذار اهداف و آرمان‌های انقلاب مردم بزرگ ایران اسلامی باشند.

نماینده دانشگاه آزاد اسلامی قصد داشت گفته‌های خود خاطرنشان کند: امروز موفقیت نظام پزشکی و پرستاری در مبارزه با این ویروس منحوس و توفیقات دانشمند ایرانی در این مسیر زبانزد عام و خاص است. حمایت از بنیاد‌های دانش‌بنیان، مراکز علمی و دانشگاهی و تکیه بر اندیشه ناب علمی، وظیفه همگان است و در این مسیر، دولت وظیفه بزرگی دارد. باید از وابستگی‌ها بکاهیم و بر خویش تکیه کنیم. دانشجویان و دانشمندان جوان ایران اسلامی به‌عنوان قشر فرهیخته که همیشه دنبال علوم جدید و بی‌وقفه در حال پژوهش و تحقیق هستند باید مد نظر قرار گیرند و این موضوع، حمایت همه‌جانبه رهبر عزیزمان را می‌طلبد. در پایان از یاد نمی‌بریم که شکوه و عظمت امروزمان ثمره خون شهیدان است و امید است که ما سربازان ولایت، با عشق به ایران و رهبری، راه این عزیزان را ادامه دهیم.

مسئولان توضیح دهند چرا به دانشگاه آزاد اسلامی سهمیه اختصاص نیافت

لازم به ذکر است که دانشگاه آزاد اسلامی، سه اتحادیه دانشجویی، بیش از 250 تشکل دانشجویی فعال و 50 تشکل دانشجویی در حال اخذ پروانه فعالیت (بیش از 300 تشکل دانشجویی واقعی و فعال) دارد که دو برابر مجموع تشکل‌های دانشجویی اتحادیه‌های سراسری است و به همین دلیل نیز فعالان دانشجویی این دانشگاه معتقدند مسئولان نمی‌توانند منکر فعالیت‌های دانشجویان واحدهای مختلف این دانشگاه در کشور شوند.

نمایندگان‌تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی عقیده دارند که اتحادیه‌های اول، دوم و سوم دانشگاه در مسائل مختلف اجتماعی و فرهنگی و بحران‌های ناشی از بلایای طبیعی یاری‌دهنده مردم و مسئولان بوده‌اند، پس طبیعی است که همانند سایر دانشجویان دانشگاه‌های دولتی دغدغه‌مند بوده و از مسئولان و دولتمردان، مطالباتی در راستای حل مشکلات و معضلات جامعه داشته باشند.

براساس گلایه‌های فعالان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مسئولان دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با ندادن تریبون به نماینده این دانشگاه در واقع باعث کاهش انگیزه‌های آنها در ادامه فعالیت و مطالبه‌گری شدند که امیدواریم ضمن ارائه دلایل خود برای رقم زدن این اتفاق، بیش از پیش به نقش‌‌آفرینی اتحادیه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی دقت نظر داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069546

وب گردی

وب گردی