سازمان نوسازی مدارس کشور، سازمانی برخاسته از مردم، همراه مردم و در خدمت فرزندان مردم است

معاون وزیر آموزش و پرورش در پیامی به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: این سازمان، سازمانی برخاسته از مردم، همراه مردم و در خدمت فرزندان مردم است که بزرگترین و ارزشمند‌ترین سرمایه آن، اعتماد عمومی مردمی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، مهراله رخشانی‌مهر، معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد تاسیس این سازمان، پیامی صادر کرد.

در ابتدای این پیام آمده است: 28 اردیبهشت سال 1354 روزی است که سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به منظور احداث، توسعه، ترمیم و نوسازی ساختمان مدارس، تهیه لوازم و تجهیزات مورد نیاز آنها و نیز تعیین معیارها و استانداردهای مطلوب فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی، تأسیس و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به عنوان بازوی عمرانی وزارت آموزش و پرورش عهده‌دار ساخت و تأمین فضاهای آموزشی و پرورشی در سراسر ایران اسلامی و خارج از کشور، شد. بزرگترین دارایی این سازمان، نیروی انسانی متخصص و متعهد است. روحیه جهادی و خستگی‌ناپذیر کارکنان، معماران و مهندسان این سازمان برای اعتلای میهن، منشاء دستاوردهای درخشان در نوسازی، بازسازی، مقاوم سازی، افزایش ایمنی، استانداردسازی و ارتقای چشمگیر کمّی و کیفی مدارس شده است؛ آنگونه که مدارس، مستحکم‌ترین بناهای شهرها و روستاهای کشور محسوب می شوند و همواره در ارزیابی‌های سالانه دستگاه‌های نظارتی عنوان دستگاه برتر در کیفیت اجرای پروژه‌ها را از آن خود کرده است.

در ادامه این پیام آمده است: گرچه تاسیس این سازمان در اواخر دوران پهلوی بود اما فعالیت موّثر و بنیادی آن پس از پیروزی شکوهمند انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی آغاز شد و به یکی از پرافتخارترین سازمان‌های تخصصی کشور ارتقا یافت. همچنین این سازمان طی سال‌ها تلاش با به دست آوردن دانش تخصصی مقاوم‌سازی کارنامه‌ای درخشان در خصوص ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی ارائه کرده به طوری که موفق به دریافت جایزه بین‌المللی ساساکاوا شده است. این مجموعه هم اکنون با رویکرد تخریب و بازسازی مدارس فرسوده؛ مکانیابی دقیق، علمی و اصولی مدارس مبتنی بر GIS با افق دید بلند مدت؛ ایمن‌سازی مدارس و ترویج و توسعه مدیریت سبز و ایجاد فضاهای بانشاط با هدف فرهنگ‌سازی اهمیت مسائل زیست‌محیطی، فعالیت می‌کند.

رخشانی مهر در این پیام تاکید کرده است: سازمانی برخاسته از مردم، همراهِ مردم و در خدمت مردم است که به لطف خداوند متعال و تلاش مدیران و کارکنانش هم‌اکنون از سرمایه ارزشمند اعتماد عموم مردم، خیرین نیکوکار و دستگاه‌های نظارتی و اثرگذار برخوردار است و به مدد این پشتوانه اجتماعی ارزشمند در نهضت مقدس مدرسه‌سازی با کمک‌های بی دریغ خیرین نیکوکار مدرسه‌ساز (حقیقی و حقوقی) درخشیده است.با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی که نقطه عطف تاریخ سرزمین بزرگ ایران از ابتدا تاکنون است، بنیانگذار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی( ره) با بینش الهی و حکمت ژرف، راهبرد اعتلای ایران اسلامی را بر محور مدرسه ترسیم فرمودند که « ایران را سراسر مدرسه کنیم.»با عنایت خداوند متعال، سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور، رشد مستمر شاخص‌های کمی و کیفی عمرانی را در سال‌های اخیر رقم زده که مرهون مجاهدت صادقانه کارکنان و کارشناسان متخصص و صدیق سازمان است. اکنون مردم سراسر ایران، مدرسه‌ها را حقیقتاً خانه دوم و ایمن خود و عزیزانشان می‌دانند. پایداری مدرسه‌ها در حوادثی چون زلزله و سیل، ثمره وجدان کاری، توانمندی علمی و مهندسی و تعهد راستین مدیران و مهندسان و کارکنان این مجموعه است.

در ادامه این پیام آمده است: دستاوردهای سازمان در سال‌های اخیر، به راستی ستودنی است. کسب جایزه جهانی معتبر ساساکاوا در مقاوم‌سازی فضاهای آموزشی و نیز جوایز متعدد بین المللی در ایمنی و معماری ساختمان مدارس، گوشه‌ای از سطح کیفی سازمان تخصصی نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور را نمایان ساخت.افزایش 16 برابری اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای سازمان که در سال 98 رقم خورد، سوخت موتور محرکه سازمان برای سال جهش تولید را تامین و تضمین نمود. اکنون میدان فراخی برای جهادگران سازمان فراهم است تا با توشه‌ای وزین از تخصص و تعهد، رکوردهای کمی و کیفی مدرسه‌سازی را ارتقاء دهند. حذف مدارس خشتی و گلی از سراسر کشور، اقدام بزرگ و برجسته‌ای بود که با همت و همدلی مدیران و مهندسان و کارکنان پرتلاش سازمان در سال 98 رقم خورد. استانداردسازی سیستم گرمایشی 50 هزار کلاس درس و جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از مدارس دارای علمک گاز، برگ زرین دیگری در کارنامه سال 98 سازمان نوسازی مدارس بود. تدوین و گردآوری شاخص‌‌های مکان‌یابی دقیق و اصولی مدارس، تحول در هویت‌بخشی به معماری مدارس، مبتنی بر معماری ایرانی اسلامی و ترویج مدیریت سبز در مدارس، موفقیت‌های بزرگی بود که در سال گذشته احراز شد تا سازمانی آماده و چابک برای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشیم.

در بخش پایانی این پیام آمده است: امسال که با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی، سال «جهش تولید» نامگذاری گردید، فرصت بزرگی برای سازمان است که مرزهای توانمندی، کارآمدی و بهره‌وری را درنوردد و الگوی سرآمدی سازمانی را با تکیه بر نیروی انسانی زبده و وفادار و سخت‌کوش ارائه نماید و رکوردهای والاتری را در عرصه ساخت، بهسازی، تجهیز و ارتقای مدارس کشور به ثبت برساند. جهش در مدرسه‌سازی با عزم و اراده نیروی انسانی و مشارکت فزاینده خیرین مدرسه‌ساز سازمان تحقق خواهد یافت. جهش، حد اعلای حرکت و پویایی، به بالا بردن معیارهای کارایی و بهره وری سازمانی و تعهد مستحکم یکایک مدیران و کارشناسان و کارکنان سازمان متکی است.مشارکت فعال و فزاینده خیرین مدرسه‌ساز امروز که امروز به الگویی الهام‌بخش برای فعالیت‌ها و رویکردهای مبتنی بر مردم برای عمران و آبادانی کشور تبدیل شده است و این مهم نه فقط در گستره میهن عزیز، بلکه در برون مرزها نیز زبانزد و به عنوان نمونه‌ای موفق معرفی شده است، به مدد عملکرد خوب و موفق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بوده است و این موفقیت ارزشمند می‌طلبد که با پاسداشت سالگرد تأسیس این مجموعه، وجود ارزشمند آن و فعالیت کارکنانش را ارج نهاده و برای معرفی هر چه بیشتر و تبیین عملکردش همواره تلاش کنیم و کلام آخر اینکه؛ چهل و پنجمین سالگشت تأسیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور را به یکایک کارکنان صدیق و کوشای این سازمان تبریک می‌گویم و آرزومندم به همت کارکنان، که ارزشمندترین سرمایه‌های این سازمان هستند، هر روز بیشتر از دیروز شاهد رشد و شکوفایی فعالیت‌های عرصه مدرسه‌سازی باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069587

وب گردی

وب گردی