دهمین نشست مجازی معاونان بین‌الملل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور برگزار می‌شود

دهمین نشست معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، با هدف توسعه همکاری‌های بین‌المللی در پساکرونا، با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دهمین نشست معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، با هدف توسعه همکاری‌های بین‌المللی در پساکرونا، با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، روسای برخی دانشگاه‌ها، سفرای تعدادی از کشورهای خارجی، مسئولان وزارت علوم و معاونان بین‌الملل مراکز آموزش عالی فردا (دوشنبه) به صورت ویدئو-کنفرانس برگزار می‌شود.

حسین سالار آملی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی درباره این نشست اظهار کرد: اگرچه حوزه علم و فناوری نیز مانند دیگر حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و … از شیوع ویروس کرونا متأثر شده است و ما شاهد کاهش سطح تعاملات در سایه این پدیده هستیم؛ اما جامعه علمی از همان ابتدا تلاش کرد با بهره‌مندی از ظرفیت و توانایی‌های خود برای مقابله و کنترل این بیماری گام بردارد که وجوه مختلف این اقدامات در بخش‌های مختلف خبری منعکس شده است.

وی افزود: هرساله در دو ماه انتهایی سال، نشست سراسری معاونان بین‌الملل را با هدف رایزنی با مدیران و تدوین برنامه‌های همکاری آتی برگزار می‌شد؛ اما سال گذشته به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی نتوانستیم این نشست را برگزار کنیم. از سوی دیگر، ضرورت بهره‌مندی از نظرات مدیران بین‌الملل برای توسعه و تحکیم همکاری‌ها و یافتن راه‌های جدید همکاری در سایه تحولات پدید آمده از شیوع کووید-۱۹ نیز به شدت احساس و این احساس از جانب دانشگاه‌ها به ما نیز منعکس می‌شد؛ از این رو مقرر شد تا نشست به صورت مجازی برگزار شود.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل بیان کرد: با عنایت به اینکه نشست به صورت مجازی برگزار می‌شود و همین امر محدودیت‌هایی را به لحاظ کیفی و کمی برگزاری نشست به دنبال دارد، دو موضوع اصلی برای این نشست در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در یکی از پنل‌های نشست و با سخنرانی وزیر علوم، روسای تعدادی از دانشگاه‌ها و برخی از سفرای کشورهای خارجی مقیم تهران، به بررسی نحوه همکاری و تعاملات علمی بین‌المللی در شرایط کنونی و پساکرونا خواهند پرداخت و انتظار می‌رود که برنامه‌های جدیدی برای این بخش از همکاری‌ها تعریف شود.

سالار آملی به نحوه نگهداشت دانشجویان بین‌الملل در شرایط شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های مراکز آموزش عالی در شرایط فعلی و آینده، نحوه تداوم حضور دانشجویان بین‌الملل در کشور و چگونگی جذب و حتی افزایش جذب دانشجو در سال تحصیلی آتی و بهتر بگوییم شرایط پساکرونا است. از این رو در نظر است در نشست پیش رو و با حضور مسئولان وزارت علوم، درباره این مسئله به گفت‌وگو و رایزنی پرداخته شود.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل، تقدیر از منتخبان فعال در حوزه تعاملات علمی را از دیگر برنامه‌های نشست دانست و افزود: در ادامه برنامه و سیاست سال‌های گذشته که با ارزیابی فعالیت‌های علمی بین‌المللی مراکز آموزش عالی، از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های برتر در این حوزه تقدیر می‌شد، امسال نیز از دو دانشگاه، یک پژوهشگاه و یک پارک علم و فناوری به عنوان مراکز برتر تقدیر به عمل می‌آید و با اهدای لوح تقدیر از آنها تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام

کد خبر: 1069588

وب گردی

وب گردی