سبک زندگی کرونایی محور جشنواره دانشجویی قرار گرفت/ تشریح جزئیات برگزاری جشنواره مجازی «هنر 19»

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی جزئیات برگزاری جشنواره مجازی «هنر 19» را تشریح کرد.

عباس گوهری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جزئیات جشنواره مجازی «هنر 19» اظهار کرد: برای به حرکت وا‌داشتن قوه نوآوری و استعدادهای هنری دانشجویان در ایام قرنطینه و تعطیلی دانشگاه‌ها جشنواره هنر 19 به‌همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد تهران مرکزی برگزار می‌شود.

وی درخصوص شرایط شرکت در جشنواره نیز بیان کرد: کلیه دانشجویان واحدهای دانشگاهی استان تهران در همه رشته‌ها می‌توانند در این جشنواره شرکت کرده و آثار تولیدی خود را به دبیرخانه ارسال کنند. آثار ارسالی باید در ارتباط ویروس کرونا و زندگی انسان در ایام شیوع و گسترش آن باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی افزود: شرکت دانشجویان در بیش از یک بخش بلامانع است و شرکت‌‌کنندگان فقط امکان ارسال یک اثر برای هر بخش را خواهند داشت. جشنواره از سه بخش بازیگری، نمایشنامه‌نویسی و داستان کوتاه طراحی شده است.

گوهری پیرامون شرکت در بخش‌های مختلف جشنواره عنوان کرد: متقاضیان بخش بازیگری باید آثار خود را با درنظرگرفتن شرایط مرتبط با ویروس کرونا و انزوای ناشی از آن تهیه کنند. امکان استفاده از متون نمایشی متنوع و سبک‌های اجرایی گوناگون برای دانشجویان وجود دارد. استفاده حداکثری از امکانات بالقوه فضای مجازی و خلاقیت در شیوه ارائه می‌تواند راه‌گشای کسب امتیاز بالاتر باشد.

وی ادامه داد: آثار این بخش باید در قالب فایل ویدئویی 3 تا 10 دقیقه به دبیرخانه ارسال شود. نفرات برتر در دو بخش بازیگری زن و بازیگری مرد تقدیر خواهند. جوایز این بخش از 25 تا 5 میلیون ریال درنظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی عنوان کرد: شرکت کنندگان بخش‌های داستان کوتاه و نمایشنامه‌نویسی آثار خود را قالب فایل PDF و با فونت B Nazanin با سایز 14 حداکثر در 30 صفحه برای نمایش‌نامه و حداکثر 15 صفحه برای داستان کوتاه، به دبیرخانه ارسال کنند. موضوع نمایش‌نامه‌ها باید مرتبط با ویروس کرونا و سبک زندگی مردم در دوران شیوع این ویروس باشد. به 10 اثر برتر لوح تقدیر و جوایز نقدی از 25 تا 5 میلیون ریال اعطا می‌شود.

گوهری خاطرنشان کرد: کشف و معرفی استعدادهای بالقوه در حوزه هنرهای نمایشی و ادبیات داستانی، ایجاد انگیزه و ترغیب دانشجویان به تولید آثار هنری، جریان‌سازی امکان برگزاری جشنواره‌های هنری مجازی و ترویج و ترغیب فرهنگ فعالیت‌های مجازی خلاقانه از جمله اهداف برگزاری جشنواره مجازی هنر 19 است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی تصریح کرد: مهلت ارسال آثار تا پایان خرداد ماه سال جاری تعیین شده و نتایج داوری آثار نیز در تیرماه ارائه می‌شود.شرکت‌کنندگان مشخصات اصلی و تحصیلی خود را در قالب یک فایل متنی به‌همراه تصویر پرسنلی و تصویر کارت دانشجویی به آدرس ایمیل honare19festival@gmail.com ارسال کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069669

وب گردی

وب گردی