تهیه و توزیع 3 هزار بسته معیشتی برای نیازمندان توسط بسیج کارکنان دانشگاه آزاد

فرمانده مرکز مقاومت بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی از تهیه و توزیع 3 هزار بسته معیشتی به ارزش 400 هزار تومان در قالب طرح «کمک مومنانه» توسط مرکز مقاومت بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسین نصیرزاده فرمانده مرکز مقاومت بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های این مرکز در سال جدید، گفت: بسیج کارکنان دانشگاه به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور، با تشکیل و فعال‌سازی قرارگاه‌های زیستی، اقدام به ضد عفونی کردن محیط، تولید ماسک، ژل‌های ضدعفونی کننده دست و مواد ضد عفونی سطوح و معابر کرد.

وی ادامه داد: فعالیت‌های این قرارگاه همزمان با شروع سال جدید و در ایام تعطیلات عید نوروز نیز ادامه داشت و علاوه بر واحدهای دانشگاهی، از ظرفیت بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی برای ضدعفونی و پاکسازی معابر اطراف دانشگاه نیز استفاده شد. همچنین در طول این مدت با اعلام نیاز هر واحد دانشگاهی و ادارات سازمان مرکزی برای ضدعفونی کردن محیط، تیم‌های عملیاتی به محل اعزام می‌شد و علاوه بر پاکسازی محیط مواد ضدعفونی کننده و ماسک در اختیار همکاران قرار گرفت.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج کارکنان وزارت علوم، دانشگاه‌ها و دانشگاه آزاد اسلامی اجرای طرح «کمک مومنانه» با مشارکت بسیج کارکنان، اساتید و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی را از دیگر فعالیت‌های این مرکز عنوان کرد و گفت: پیرو بیانات مقام معظم رهبری در نیمه شعبان، بیش از ۳ هزار بسته معیشتی برای نیازمندان در قالب طرح «کمک مومنانه» تهیه شد. این بسته‌ها که شامل خواربار به ارزش ۴۰۰ هزار تومان است با کمک‌های خیرخواهانه کارکنان بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی جمع‌آوری و با مشارکت بسیج وزارتخانه‌ها و ادارات و بنیاد مستضعفان تهیه شد که همزمان در ایام شهادت حضرت علی (ع) و لیالی قدر در اختیار نیازمندان شناسایی شده، قرار گرفت.

نصیرزاده افزود: علاوه بر بسته‌های معیشتی، بر اساس قراردادی که بین سازمان بسیج مستضعفان و فروشگاه رفاه منعقد شد، کارت‌های خرید رفاه به مبلغ ۱۳۰ هزار تومان با ۴ درصد تخفیف در اختیار نیازمندان قرار گرفت تا بتوانند بر اساس نیاز، اقلام مصرفی خود را تهیه کننند.

وی با تأکید بر اینکه تمامی وجوه طرح «کمک مومنانه» توسط مدیران و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی جمع‌آوری شد، خاطرنشان کرد: همه منابع مربوط به فعالیت‌های قرارگاه جهادی، تهیه بسته‌های معیشتی و کارت خرید ار طریق کمک‌های همکاران و واریز به شماره حساب اعلام شده مربوط به سازمان بسیج مستضعفین واریز شد و ریالی از بودجه دانشگاه برای این طرح استفاده نشد. البته در بحث فعالیت‌های قرارگاه‌های زیستی از تمامی امکانات و تجهیزات دانشگاه برای تولید ماسک و ژل‌های ضدعفونی بکارگیری شد و با کمک‌های دانشگاه توانستیم مأموریت‌ها را انجام دهیم و رئیس و مدیران دانشگاهی از هیچ کوششی در این مسیر دریغ نکردند.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی از ذبح 110 رأس گوسفند قربانی تهیه شده از محل کمک‌های خیران دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و اظهار داشت: یکی دیگر از فعالیت‌هایی که این مرکز در اجرای آن مشارکت داشت، مشارکت در خرید 1186 رأس گوسفند بود که برای ذبح تقدیم آستان مسجد مقدس جمکران شد و قرار است 110 رأس گوسفند اهدایی شده توسط بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی پس از ذبح در اختیار فرمانده مرکز مقاومت بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد تا بین نیازمندان توزیع شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069700

وب گردی

وب گردی