واکنش سازمان آتش نشانی به ادعای سازمان بهداشت جهانی

 به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران، ما برای ضدعفونی از موادی استفاده می‌کنیم که توسط وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست تایید شده اند و تاکنون موردی مبنی بر مضر بودن این مواد گزارش نشده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، طی روز‌های اخیر، سازمان بهداشت جهانی هشدار داد ضدعفونی معابر شهری، علاوه بر از بین نبردن ویروس کرونا، می‌تواند برای تنفس، پوست و چشم انسان آسیب زا باشد.

در همین راستا سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران که متولی ضدعفونی معابر شهری در پایتخت است در واکنشی به این ادعا گفت: ما برای ضدعفونی از موادی استفاده می‌کنیم که توسط وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست تایید شده اند.

جلال ملکیگفت: ما بر اساس پروتکل ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا اقدام به ضدعفونی معابر شهری می‌کنیم. در این ستاد نمایندگانی از وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست حضور دارند که این پروتکل‌ها را تایید کرده اند.

وی درباره نتایج تحقیقات سازمان بهداشت جهانی افزود: سازمان بهداشت جهانی، این مسئله را به صورت کلی عنوان کرده و از هیچ کشوری نام نبرده است؛ بنابراین ممکن است برخی کشور‌ها برای ضدعفونی از مواد غیرقانونی یا متفرقه استفاده کنند که برای سلامت انسان یا محیط مضر باشد.

ملکی درباره ماده ضدعفونی کننده مورد استفاده در آتش نشانی ادامه داد: مواد ضدعفونی مورد استفاده در آتش نشانی، آب ژاول است و استفاده از یک درصد آن توسط کارشناسان کمیته محیط زیست ستاد ملی مبارزه با کرونا تایید شده است. همچنین به صورت موردی عملکرد ما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: بیش از سه ماه از ضدعفونی معابر شهری توسط آتش نشانان می‌گذرد. تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر ضرر این مواد ضدعفونی برای شهروندان یا محیط زیست مانند درختان و پرندگان گزارش نشده است.

ملکی با اشاره به اینکه میزان فعالیت ضدعفونی این سازمان متغیر است، گفت: در روز‌های نخست شیوع ویروس کرونا، فعالیت ضدعفونی ما نیز زیاد بود، اما در حال حاضر با توجه به روند کاهش انتشار ویروس، ضدعفونی نیز کاهش یافته است.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1069750

وب گردی

وب گردی