لزوم تغییر سرفصل‌های دروس متناسب با چالش‌‌ها برای تحقق جهش تولید

با توجه به شعار سال، همه سازمان‌‌ها و نهادها و افراد باید در سازندگی جامعه و به‌ویژه در امر تولید نقش مهم و برجسته‌ای ایفا کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از شهرکرد، معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: باتوجه به فرمایش مقام معظم رهبری در ابتدای سال 1399 و اعلام شعار سال با موضوع جهش تولید، انتظار می‌رود همه سازمان‌‌ها و نهادها و افراد در سازندگی جامعه و به‌ویژه در امر تولید نقش مهم و برجسته‌ای ایفا کنند.

محمد قاسمی پیربلوطی افزود: دانشگاه به‌عنوان یک مجموعه سازنده، باتوجه به رسالت اساسی در ابعاد آموزش، پژوهش و فرهنگ‌سازی نسل کنونی و آینده جامعه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی اظهار داشت: در امر آموزش، وظیفه ذاتی دانشگاه، تربیت نیروی‌انسانی ماهر و کارشناسان حقوقی و نیروهای کارآفرین است، چون لازمه انجام ماهرانه و کارشناسی هر کار تولیدی، ورزشی، علم و آگاهی است و بدون دانایی، توانایی، در عمل خود را نشان نخواهد داد.

معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد تصریح کرد: نقش دانشگاه‌‌ها و مراکز علمی در تحقق جهش تولید، تربیت نیروی‌انسانی متخصص در زمینه‌های نرم‌افزاری، نظریه‌پردازی و نوآوری در طراحی تولیدات به‌روز و متناسب با نیاز جامعه خواهد بود.

قاسمی خاطرنشان کرد: به‌روزرسانی دانش استادان و دانشجویان و تغییر سرفصل‌های دروس نیز متناسب با چالش‌‌ها و مسائل انسانی جامعه و کاربردی کردن دروس و آموزش‌‌ها از راهکارهای مهم جهش تولید خواهد بود.

وی بیان کرد: در بعد فرهنگی، توجه به ارزش کار و تلاش، ارزش قالب شدن بر تولیدات داخلی، ایجاد انگیزه پیشرفت درجهت تقویت راه‌حل‌های علمی تولید، اعتماد به دانشگاهیان به‌ویژه دانشجویان و جوانان در حل مسائل کشور، حمایت از ایده‌های خلاق، تشویق کارآفرینان و شناسایی آنها در دانشگاه، گذراندن دوره‌های کارآفرینی و مولد بودن در جامعه، تغییر نگاه مصرف‌گرایانه به مولد بودن و توجه به سهم هرکسی در تولید در جامعه، برگزاری همایش‌‌ها با هدف تغییر نگاه افراد موثر جامعه به تولید و ارزش تکاملی آن، نگاه علت‌ومعلول به تولید علم به‌عنوان زمینه‌ساز تولید صنعتی در جامعه و تولید کتاب و مقاله به هدف تغییر نگرش به تولید از الزامات دیگر دانشگاه خواهد بود.

عضو هیأت علمی گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در ادامه گفت: در بخش پژوهش، استفاده از قابلیت و ظرفیت استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، هدایت پایان‌نامه‌‌ها، مقالات و امکانات آموزشی به‌سمت مسائل جامعه و پژوهش، روحیه جست‌وجوگری و تفحص برای گره‌گشایی از الزامات دانشگاه برای تحقق جهش تولید خواهد بود.

وی افزود: تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم‌وفناوری از بسترهای مهم جهش تولید به‌شمار می‌آید. روزآمد کردن تکنولوژی با بستر علمی، پژوهشی و تحقیق، کاری است که ایده آن از طرف دانشگاه‌‌ها باید طرح شود. تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه و آشنا شدن استادان با مسائل و چالش‌های صنعت و ارائه راه‌حل از تحقیقات دانشگاهی یکی از فعالیت‌های مهم در این حوزه است.

قاسمی در پایان بیان کرد: شناسایی موانع تولید و ارائه راه‌حل‌های علمی، برنامه‌ریزی و نگاه مدیریتی جامعه به موضوع تولید در قالب اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت در سطح خرد و کلان در دانشگاه ‌‌ها نیازمند توجه ویژه مدیران است.

کد خبر: 1069770

وب گردی

وب گردی