تفاوت‌ها و تشابه‌های کرونا و ایدز در ساخت واکسن

عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت به تشریح تفاوت و تشابه‌های کرونا و ایدز در ساخت واکسن پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مینو محرز در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کرونا و ایدز در سختی تولید واکسن باهم شباهت دارند و اساسا آیا می‌توان این دو بیماری را در زمینه پیچیده بودن ویروس آنان را باهم مقایسه کرد، گفت: کلا ویروس‌هایی که به جای DNA از RNA برخوردار هستند، ساخت واکسن برای آنان سخت است و اساسا واکسن‌ها خیلی نمی‌توانند در این بیماری‌ها مفید واقع شوند.

ویروس‌هایی که به جای DNA از RNA برخوردار هستند، ساخت واکسن برای آنان سخت است و اساسا واکسن‌ها خیلی نمی‌توانند در این بیماری‌ها مفید واقع شوند

عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: شباهت کرونا و ایدز در این است که هر دو RNA دارند و البته باید به این مساله هم اشاره کرد که بخشی از ویروس ایدز در هم ویروس کرونا وجود دارد، اما به طور کلی شباهتی به هم ندارند.

وی گفت: کلا در ویروس‌های اینچنینی ساخت واکسن موثز سخت است. این مساله در حالی صورت می‌گیرد که ویروس‌های مبتنی بر DNA احتمال ساخت واکسن موثر بسیار بیشتر است.

محرز گفت: اگر بخواهیم به طور ساده توضیح دهیم باید بگوییم که ما دو نوع ویروس داریم که یکی DNA و دیگری RNA است که ویروس‌هایی که از جنس DNA هستند، ساخت واکسن در آن‌ها به خوبی جواب می‌دهد، اما ویروس‌هایی مانند کرونا و ایدز که از این جنس نیستند و جنسشان RNA است، ساخت واکسن موثر در آنان به سختی حاصل می‌شود.

هرچه مخاط مجرای گوارشی هرچه مرطوب‌تر باشند و کمتر خشک باشد، احتمال ابتلا به بیماری‌های تنفسی و کرونا کمتر است

دهانشویه تاثیر چندانی در کشتن ویروس کرونا ندارد

عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در تشریح اینکه استفاده از دهانشویه تا چه میزان می‌تواند در کاهش ابتلا به ویروس کرونا موثر باشد، تصریح کرد: دهانشویه‌ها خیلی تاثیری در کشتن ویروس کرونا ندارند، اما مساله از این حیث گفته می‌شود که هرچه مخاط مجرای گوارشی هرچه مرطوب‌تر باشند و کمتر خشک باشد، احتمال ابتلا به بیماری‌های تنفسی و کرونا کمتر است و پزشکان در این شرایط کرونا به مردم توصیه می‌کنند که حتما از مایعات استفاده کنند.

وی گفت: اگر مجرای تنفسی خشک باشد، احتمال ابتلا به کرونا بالا می‌رود و در نتیجه همه باید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بپردازیم و از خود مراقبت کنیم.

اگر مجرای تنفسی خشک باشد، احتمال ابتلا به کرونا بالا می‌رود

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1069778

وب گردی

وب گردی