تولید 15 نانو مواد توسط یک شرکت‌ دانش‌بنیان/ استفاده از نانو ذرات طلا برای تولید کیت تشخیص پزشکی

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از عرضه 15 نانو ماده به بازار خبر داد و گفت: برای تمامی این محصولات به منظور گرفتن گواهی‌ نانومقیاس اقدام شده و چندی پیش گواهی‌ نانومقیاس برای نانوذرات طلا را دریافت کردیم؛ امیدوارم به زودی برای باقی محصولات نیز این گواهی‌نامه صادر شود.

ابراهیم اکبرزاده، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، با اشاره به فعالیت این شرکت اظهار کرد: این شرکت در حوزه تولید مواد نانوساختار پیشرفته فعالیت می‌کند تا جایی‌که بیش از 15 نوع نانو ساختار را تولید و در قالب صنعت به عنوان محصول میانی مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین چند محصول نهایی را با همکاری شرکت‌های دیگر انجام دادیم به عنوان مثال در حوزه فیلتر‌های آنتی‌باکتریال آب و سیمان‌های نسوز است.

اکبرزاده تاکید کرد: در حال حاضر 15 نانوماده را در لیست محصولات عرضه شده به بازار داریم که برای تمامی این محصولات به منظور گرفتن گواهی‌نانومقیاس اقدام شده و چندی پیش گواهی‌نانومقیاس برای نانوذرات طلا دریافت شد. امیدوارم به زودی برای باقی محصولات نیز این گواهی‌نامه صادر شود. هرچند ما تجاری‌سازی این نانومواد را آغاز کرده و در حال حاضر فروش آن‌ها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: ما قبل از اینکه محصولات را تولید کنیم در حوزه بازاریابی و تجاری‌سازی بررسی و ارزیابی می‌کنیم و بعد از این مرحله اقدام به تولید محصول می‌کنیم.

اکبرزاده، تولید نانوذرات نقره و اکسید روی، نانودرات مس و نانو ذرات طلا را از جمله محصولات کلیدی این شرکت عنوان کرد و گفت: شرکت‌هایی که در حوزه تجهیزات پزشکی از این محصولات برای تولید زخم‌بندها و محلول ضدعفونی‌کننده استفاده می‌کنند. همچنین در بحث نانوذرات طلا علاوه براینکه گواهی دانش نانو مقیاس را اخذ کردیم در بحث کیت های تشخیصی نه در کرونا بلکه در حوزه تروموگرافی و نانو ذرات مگنتیت وارد شدیم.

وی با بیان اینکه آماری از تولید محصولات نانویی نداریم، افزود: در حوزه تولید پودر نانو ذرات، نانو ذرات نقره و اکسید روی تنها تولید کننده در کشور هستیم که روزانه یک کیلو گرم اکسید روی پودر نانو ذرات تولید‌ می‌کنیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: در حال حاضر صادرات نداریم بیشتر هدف ما تامین نیاز بازار داخلی است؛ ولی طبق مذاکرات صورت گرفته در آینده نزدیک به کشورهای عمان و عراق صادرات خواهیم داشت. برنامه امسال بیشتر توسعه محصولات نهایی و انجام یکسری اقدامات در بحث جوهرهای رسانا و سیمان‌های نسوز است که از سال گذشته نسخه اولیه آن را انجام دادیم و قرار است این محصول را تجاری سازی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این شرکت دانش‌بنیان نانومواد مختلفی را در لیست محصولات خود دارد و هم‌اکنون تمرکز جدی روی تولید و عرضه نانومواد به بازار دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درباره بازار نانوذرات طلا گفت: نانوذرات طلا به دلیل ویژگی‌های خاص در طیف وسیعی از صنایع کاربرد دارد. پزشکی و سلامتی یکی از مهم‌ترین این کاربردها است. خواص آنتی‌باکتریال و ضدقارچ این نانوذرات موجب شده تا بتوان از آن‌ها در بخش‌های مختلف حوزه سلامت استفاده کرد. کیت‌های تشخیص پزشکی یکی از کاربردهای این نانوذرات است که ما مشتریانی از این بخش برای نانوذرات طلا داریم و در حال حاضر از نانوذرات طلا در ساخت این کیت‌ها استفاده می‌شود. البته بخش پژوهشی و دانشگاهی نیز از نانوذرات طلای ما استفاده می‌کند و مقالات متعددی با استفاده از این نانوذرات به چاپ رسیده است.

اکبرزاده درباره شعار سال گفت: جهش تولید نیاز به پیش‌نیازهایی دارد و برای هر نوع جهشی اگر بخواهیم اقدام کنیم باید دورخیزی از قبل داشته باشیم؛ با توجه به شرایط کنونی در داخل کشور به‌ویژه در حوزه حمایت‌های دولتی به طور یقین جهش تولید محقق نخواهد شد. متاسفانه در حد شعار باقی خواهند ماند. خیلی از نهادهای دولتی که وظیفه‌شان حمایت است نه حمایت مادی در حوزه صادرات هیچ‌گونه اقداماتی انجام نمی دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069783

وب گردی

وب گردی