حمایت ویژه از فعالیت های علمی و تولیدی واحدهای فناور در راستای کاهش وابستگی به شهریه

در نشست مسئولین واحد کرج و مدیران مجموعه های فناور مستقر در مرکزرشد این دانشگاه البرز، روند شکل‌گیری فعالیت های علمی و تولیدی این مجموعه ها در خصوص کاهش وابستگی به شهریه تشریح شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، در این نشست که با حضور مصطفی مبلغی رئیس دبیرخانه هیأت امنای استان البرز، حامد ثابت سرپرست معاونت پژوهش و فناوری واحد کرج، علیرضا محمدی نژاد گنجی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع و جمعی از مسئولین این واحد دانشگاهی برگزار گردید، ضمن تشریح برخی سیاست های حمایتی دانشگاه از واحدهای فناور، به بررسی راهکارهای مرتبط با سیاست های درآمدزایی و کاهش وابستگی به شهریه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج پرداخته شد.

مبلغی دبیر هیأت امنای استان البرز در ابتدای جلسه نحوه حمایت دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز را از فعالیت مجموعه های فناور عنوان کرده و گفت: براساس برنامه های ابلاغی از طرف سازمان مرکزی دانشگاه توسعه فناوری و نوآوری در دستور کار هیات رئیسه دانشگاه قرار داشته و اینگونه فعالیت ها و مورد حمایت ویژه استان البرز می باشد.

در ادامه ثابت با بررسی تاریخچه تاسیس مرکز رشد واحد ، وضعیت فعالیت های مجموعه های فناور مستقر در مرکزرشد، برخی از مهمترین اهداف تاسیس سرای نوآوری فناوری مواد را تشریح کرد و توضیحاتی پیرامون روند رسیدگی به امور مجموعه های فناور در استان البرز و واحد کرج ارائه نمود.

گنجی معاون توسعه مدیریت و منابع این دانشگاه نیز در ادامه به بیان پاره ای از حمایت های دانشگاه از فعالیت های علمی و تولیدی مجموعه های فناور در راستای کاهش وابستگی به شهریه پرداخت.

سپس مدیران مجموعه های فناورضمن تشکر ازبرگزاری جلسه مواردی مانند: امکان ارایه خدمات حقوقی و مالی ، برگزاری استارت آپ ها و... را بیان نمودند و پس از بحث و بررسی پیرامون مسائل مطرح شد بر لزوم پیگیری در این خصوص از سوی مجموعه های فناور تاکید شد.

لازم به توضیح است که در حال حاضر تعداد 8 هسته فناور ،17 واحد فناور و8 شرکت دانش بنیان در مرکز رشد واحد کرج مستقر می باشند و همچنین طرح تاسیس و راه اندازی سرای نوآوری واحد با موضوع تخصصی فناوری مواد در آخرین جلسه شورای معاونت تحقیقات، فناوری ونوآوری به تصویب رسیده است که مقدمات تاسیس آن در حال انجام است.

کد خبر: 1069784

وب گردی

وب گردی