اقتدار ایران بومی، درون زا و غیر وارداتی است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع گفت: اقتدار ایران یک اقتدار بومی، مولد، درون زا و غیر وارداتی است که با تدابیر فرمانده معظم کل قوا و همت نیروهای مسلح به دست آمده است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، نشست مشترک وزارت دفاع با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر دفاع، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی، معاونین وزیر و اعضاء کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ستاد وزارت دفاع برگزار شد.

حجت الاسلام سید ضیاء الدین آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در این نشست با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنان با اخلاص در ماه مبارک رمضان و همچنین تسلیت ایام سوگواری شهادت امیرالمونین (ع) با اشاره به آخرین وصیت حضرت امیر (ع) در واپسین روزهای حیاتشان به فرزندان بزرگوارشان حسنین (علیهما سلام) اظهار داشت: حضرت علی (ع) در واپسین لحظات حیات باعزت و عظمت خویش، وصیت گهربار و سرشار از نکات آموزنده داشتند که می‌تواند چراغ راهی برای همگان در مسیر سعادت باشد.

وی با اشاره به تقوای الهی به عنوان اولین سفارش امیرالمؤمنین در تشریح اهمیت این موضوع گفت: تقوا به معنای خداترسی درونی و پرهیز از هرگونه گناه و احساس مسئولیّت در پیشگاه پروردگار است که سدّ محکمی در میان انسان و گناهان ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام آقاجانپور با بیان اینکه اگر کسی تقوای صحیح پیشه کند سایر کارهای او نیز اصلاح خواهد شد افزود: تقوا یعنی خدا را در همه حال و همه ی شرایط ناظر بررفتار و اعمال دیدن.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در تشریح نکته‌ی دیگری از وصیت مولی الموحدین حضرت علی ابن ابی طالب (ع) در خصوص فریبندگی دنیا گفت: امام راحل و عظیم الشأن همواره مسئولان را نسبت به فریبندگی دنیا آگاه می‌کردند و در آن زمان نیز در نصیحتی به رئیس جمهور و به همه دست اندرکاران جمهوری اسلامی از لشکری و کشوری فرمودند: «آنچه که به سر انسان می‌آید از خیر و شر، از خود آدم است. آنچه که انسان را به مراتب عالی انسانیت می‌رساند، کوشش خود انسان است و آنچه که انسان را به تباهی در دنیا و آخرت می‌کشد، خود انسان و اعمال خود انسان است»

وی در تبیین موضوع دفاع از حق و حق گویی به عنوان یکی از دیگر از نکات ارزشمند وصیت نامه‌ی حضرت امیر خاطرنشان ساخت: مجموعه بینش هاو دستورالعمل‌هایی که تمام مسیر حق را تشکیل می‌دهد «اسلام» نام دارد و خداوند آن را مقرر کرده و معیار حق قرار داده و پیروی کامل از آن نشانه حرکت و ره سپردن در مسیر حق است.

حجت الاسلام آقاجانپور حرف حق و دفاع از حق را مقدم بر منافع حزبی برشمرد و در این باره تصریح کرد: برخی افراد همه جا خود را طرفدار اکثریت نشان می‌دهند؛ در حالی که انسان‌های حق شناس و آزاده هر جا وارد شوند تنها حق را در نظر دارند و از آن حمایت می‌کنند و هرگز به کثرت تعداد اهل باطل، فریفته نمی‌شوند.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس گفت: برخی از افراد با ایجاد شبهه و از سر نااگاهی و جهل ضرورت روز قدس را انکار می‌کنند؛ اما بدانند حمایت از مظلومان جزو ارکان دین اسلام است.

وی در همین زمینه افزود: بر اساس آموزه‌های قرآنی حمایت از مظلوم و مستضعف در برابر ظالم یک اصل اساسی در سیاست خارجی نظام اسلامی است و مسلمانان در هر جای عالم باید نسبت به مظلوم و مستضعف واکنش مثبت نشان داده و به حمایت از آنان بپردازند؛ بنابراین دین و مذهب، رنگ و نژاد و جغرافیا و جنست و مانند آنها موجب نمی‌شود تا ترک حمایتی از سوی مسلمانان و نظام اسلامی انجام گیرد و از همین رو امیرمومنان علی (ع) در آخرین وصیت خویش به فرزندانش در هنگام شهادت می‌فرماید: وَ کُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً؛ دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید.

حجت الاسلام آقاجانپور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توطئه‌ها و دسیسه‌های نظام سلطه و دنیای استکبار علیه نظام اسلامی راه حمایت از مظلومان عالم، استقلال و قطع وابستگی را قدرت در تمام زمینه‌ها به ویژه زمینه دفاعی و نظامی عنوان کرد و گفت: برای ایستادگی در برابر سلطه گران باید همواره قوی و مقتدر بود.

وی با اشاره به قدرت و توانمندی جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: اقتدار ایرانِ امروز یک اقتدار بومی، مولد، درون زا و غیر وارداتی است که با تدابیر فرمانده معظم کل قوا، همت نیروهای مسلح، نخبگان صنعت دفاعی و در نهایت خون هزاران شهید گلگون کفن این مرز و بوم به دست آمده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع با قدردانی از اعضاء مجلس شورای اسلامی بویژه اعضاء کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: حمایت و پشتیبانی‌های مجلس قطعاً نقشی فزاینده در اعتلای قدرت نیروهای مسلح، صنعت دفاعی و در نهایت جمهوری اسلامی ایران داشته است.

کد خبر: 1069811

وب گردی

وب گردی