چاپ شصت و نهم شازده کوچولو  به بازار رسید

چاپ‌ جدید کتاب آنتوان دوسنت اگزوپری با ترجمه محمد قاضی راهی بازار فرهنگ ایران شد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، کتاب «شازده کوچولو» اثر آنتوان دوسنت اگزوپری با ترجمه محمد قاضی که از سال ۱۳۴۷ توسط انتشارات امیرکبیر چاپ می‌شود، امسال چاپ شصت و نهم خود را می‌بیند.

این کتاب نخستین ترجمه محمد قاضی برای رده سنی کودک و نوجوان است که در باور برخی از کارشناسان بهترین ترجمه هم شناخته می‌شود. با این باور، این کتاب در سال۱۹۸۷ توسط شورای کتاب کودک برگزیده شد تا به فهرست افتخار آی.بی.بی.وای معرفی شود.

شازده کوچولو اثری خیال‌انگیز و زیباست که در خلال آن عواطف بشری به ساده‌ترین شکل تجزیه و تحلیل شده است. در این داستان سنت اگزوپری به شیوه‌ای سوررئالیستی به بیان فلسفه خود از دوست داشتن و عشق و هستی می‌پردازد.

این اثر از آثار کلاسیک و ماندگار ادبیات کودکان است که تاکنون به بیش از ۱۰۲ زبان ترجمه شده است و از پر فروش ترین آثار دنیاست. سنت اگزوپری این اثر را در سال هایی که جهان درگیر جنگ جهانی دوم بود، نوشته است.

در چاپ جدید از کاغذ بالک یا سبک‌بال استفاده شده است. این نوع کاغذها به دلیل وزن سبک‌ و رنگ چوبی که دارند مطالعه و جابجایی کتاب را آسان می‌کنند. چاپ شصت‌ونهم شازده کوچولو در 114 صفحه و قیمت 19 هزار تومان روانه بازار نشر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069819

وب گردی

وب گردی