آمادگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد برای برگزاری کارگاه‌های تبیین عفاف و حجاب

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن تبیین برخی از محورهای ده‌گانه رهبر معظم انقلاب در دیدار با تشکل‌های دانشجویی، از آمادگی این نهاد برای برگزاری کارگاه‌های معرفتی درجهت عفاف و حجاب خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به برگزاری جلسه نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با رهبر معظم انقلاب، گفت: طبق معمول سنوات گذشته، ماه مبارک رمضان امسال هم مانند هر ساله شاهد برگزاری نشست صمیمانه، ارزشمند و پربار مقام معظم رهبری با جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاهی بودیم، برای ما جای بسی افتخار است که رهبر معظم انقلاب به دانشگاهیان و فضای دانشگاهی عنایت ویژه دارند و هر ساله پربارترین محفل صمیمی خود را در جمع دانشگاهیان قرار می‌دهند. امسال با توجه به شرایط ویژه کشور، بازهم پر رونق‌ترین جلسه رهبر معظم انقلاب، جلسه ایشان با دانشجویان بود.

وی ادامه داد: به نظر بنده مقام معظم رهبری در جلسه امسال خود با دانشجویان که به صورت ارتباط تصویری برگزار شد، روش‌مندتر از سال‌های گذشته محورهای ده‌گانه بسیار ارزشمندی را از قبیل احیای پرچم آرمان‌خواهی، مطالبه‌گری، روش‌مندکردن مطالبه‌گری، گفتمان‌سازی در مسائل کشور، مسأله معنویت، حجاب، بحث امید که امروزه یکی از ضروری ترین نیازهای کشور است و از همه مهمتر موضوع جوانان و عنایت ویژه و تاکید بر به کارگیری جوانان در عرصه‌‌های مختلف کشور را مطرح کردند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: پرداختن به ابعاد مختلف دیدگاه‌های مقام معظم رهبری فرصت گسترده‌ای می‌خواهد، آنچه که با اشاره رهبر معظم انقلاب اسلامی مربوط به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها می‌شود، برنامه‌ریزی و ارائه راهکار است. به نظر بنده یکی از مهم ترین نکاتی که ایشان بر آن تاکید داشتند، تقویت مبانی اعتقادی جوانان است، از این رو نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی این آمادگی را دارد که به حسب مسئولیت ذاتی خود که برگرفته از قرآن کریم است، به موضوع تقویت مبانی اعتقادی و معرفتی دانشجویان بپردازد.

شریفانی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام همواره چهار برنامه را در رأس برنامه‌های خود مورد تاکید داشتند، اظهار داشت: در این بین دو برنامه به تقویت مبانی معرفتی مرتبط می‌شود. تلاوت و تعلیم قرآن، به عنوان مقدمه تزکیه و حکمت‌پروری در دستور کار پیامبر اسلام قرار داشت، چرا که تا زمانی که ما فهم دقیق از قرآن کریم نداشته باشیم و مبانی فکری و اعتقادی خود را تقویت نکنیم، نوبت به امر و نهی نمی‌رسد.

وی افزود: دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی دارد که در حوزه‌های عدالت‌خواهی و تمدن‌سازی، کارگاه‌هایی را به منظور تعریف مسأله عدالت و راهکارهایی که ما را به این مسیر هدایت می‌کند و آسیب های احتمالی آن، برگزار کند. هر چند این موضوع همواره در کشور مطرح بوده، اما هنوز به دلیل پیچیدگی و اهمیت مسائل مربوط به عدالت و تمدن، تعریف شفافی از آن نشده و همچنان جای بحث دارد تا بتوانیم راهکارهای این مسأله که از مسائل معرفتی است و به دلیل اهمیت آن آسیب‌هایی در پی دارد را بررسی و تبیین کنیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب در خصوص مسئله‌ حجاب و حیای اسلامی در دانشگاه‌ها، گفت: مقام معظم رهبری در موضوع حجاب بسیار لطیف و صمیمانه، توصیه پدرانه به دانشجویان داشتند تا به این مسأله دینی اهمیت ویژه قائل باشند. از دانشجویان عزیز انتظار می‌رود که به‌صورت ویژه این توصیه رهبر معظم انقلاب را مورد عنایت قرار دهند.

شریفانی خاطرنشان کرد: از آنجایی دانشگاه عرصه علم، دانش و فرهیختگی است، لازم است که قبل از هر دستورالعمل اجرایی، ما به مبانی فکری و اعتقادی موضوعات بپردازیم. به همین دلیل دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اعلام آمادگی می‌کند که جلسات هم‌اندیشی با حضور اساتید و دانشجویان برگزار کند. علاوه بر این نهاد آمادگی برگزاری کارگاه‌های معرفتی برای تبیین فلسفه عفاف و حجاب و آسیب‌هایی که در این زمینه وجود دارد، آثار و فواید حجاب در عرصه خانواده و سبک زندگی، پاسخگویی به سوالات و شبهات را دارد.

وی تصریح کرد: همانطور که می‌دانیم امروزه موضوعاتی که سبقه دینی دارد، مورد هجمه دشمنان قرار گرفته و شبهات فراوان این ارزش‌ها را مورد نقد قرار می‌دهد، با توجه به این موضوع دفتر نهاد آمادگی دارد که به شبهات مطرح شده در این حوزه پاسخ دهد.

شریفانی ادامه داد: توصیه دیگری که دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برای آن برنامه‌ریزی می‌کند، موضوع معنویت است؛ معنویت یک بعد بیرونی دارد که در مسجد و هیأت و مراسم‌های مذهبی تجلی و ظهور می‌کند و بعد درونی معنویت هم پرداختن به مسائل اخلاقی و ارزش‌هاست. شاید بحث وحدت حوزه و دانشگاه که یکی از توصیه‌های امام(ره) و مقام معظم رهبری بوده؛ به این دلیل است که همواره در حوزه‌های علمیه مسائل اخلاقی و معنوی به صورت شاخص مورد توجه قرار داشت، به‌طوری که در حوزه‌های علمیه افرادی همچون شیخ انصاری در اصول استاد آیت‌الله شوشتری بودند و در اخلاق شاگرد ایشان بودند و پنجشنبه حوزه‌ها تعطیل بود تا طلاب به مسائل اخلاقی و معنوی بپردازند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: با توجه به اهمیت این موضوع از همه ائمه جماعات واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی درخواست می‌کنم که در کنار مسائل عبادی و اقامه نماز، توصیه‌های اخلاقی، معنوی و برنامه‌های منسجم معنوی و سفارشات ده‌گانه مقام معظم رهبری به ویژه در حوزه حجاب و معنویت را مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069855

وب گردی

وب گردی