استقبال مخاطبان از اکران «سینما ماشین» فیلم «جهان با من برقص»

با شیوع گسترده ویروس کرونا و اعمال محدودیت هایی به جهت جلوگیری از انتقال این ویروس مرگبار، بسیاری از کسب و کارهای فعال در حوزه های فرهنگی و هنری به حالت تعلیق درآمد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، صنعت سینما به واسطه اتکا به مخاطب و رابطه علت و معلولی میان تولید فیلم و نمایش آن جزو مشاغلی به شمار می رود که به دلیل ماهیت جذب مخاطب و گستردگی حضور مردم در تجمع های هنری و تماشای فیلم بیشترین همسویی را با گسترش ویروس کرونا داشت و از این رو کلیه فعالیت های جمعی این صنعت از جمله تولید و پخش آن در سالن سینما به حالت تعلیق درآمد.

سینمای ایران در روزهای شیوع ویروس کووید19 آسیب های جدی را در حوزه اقتصادی متحمل شد و از این رو می بایست جایگزین های امنی برای بازگشت سرمایه تا زمان عادی شدن شرایط در نظر می گرفت.

اجرای طرح اکران آنلاین فیلم های مطرح سینمایی بر بستر سامانه های بر خط VOD و اجرای طرح اکران سینما ماشین راهکارهای دست اندرکاران سینما از جمله پخش کننده ها و صاحبان آثار برای برون رفت از این بحران بود.

اکران آنلاین فیلم های سینمایی که با پخش دو فیلم «خروج» و «طلا» برای نخستین بار در کشور اجرا شد به دلیل ضعف های فنی و نبود نظارت کافی به جهت جلوگیری از پخش نسخه غیرقانونی آن، نتوانست توقع سینماگران را برای حفظ حقوق مادی آثار به نمایش درآمده برآورده کند.

از این رو اکران سینما ماشین که پیشینه ای قدیمی در سینمای ایران دارد و سابقه آن به پیش از انقلاب باز می گردد تنها گزینه پیش روی سینماگران برای احیای سینمای ایران بود.

فیلم سینمایی «خروج» آخرین ساخته ابراهیم حاتمی کیا پیشران این حرکت فرهنگی بود که توانست پیشنهاد تازه ای به مخاطبان و سینماگران برای نمایش آثارشان بدهد.

موفقیت اکران سینما ماشین فیلم «خروج» در پارکینگ رو باز برج میلاد باعث شد این روند با نمایش نخستین ساخته سروش صحت یعنی فیلم سینمایی «جهان با من برقص» ادامه پیدا کند.

شب گذشته 29 اردیبهشت برج میلاد تهران میزبان دومین فیلم طرح اکران سینما ماشین بود. در این طرح موسسه پخش نمایش گستران با همراهی سامانه ایران تیک پخش فیلم «جهان با من برقص» را در 2 سانس بر عهده داشتند.

ساعت 20 و یک ساعت تا شروع نمایش فیلم درهای ورودی پارکینگ شماره 3 برج میلاد به روی مخاطبان باز شد و خانواده های ایرانی همراه با ماشین های خود به سمت تماشای فیلم راهنمایی شدند.

حضور ماموران بهداشت عمومی با تجهیزات خود در محوطه پارکینگ که آماده ضد عفونی کردن ماشین ها بودند توجه ها را جلب می کرد.

چند نفری با دستگاه سم پاش محلول ضد عفونی کننده را به دستگیره و درها و شیشه جلو ماشین ها می زدند و در مرحله بعد عده ای شیشه جلوی ماشین ها را تمیز می کردند تا تماشای فیلم با شفافیت بیشتری همراه باشد!

پس از پایان مرحله ضد عفونی کردن ماشین ها برچسب هایی به جهت تایید پاکیزه شدن ماشین ها و غربالگری آنها به شیشه پشت اتومبیل ها چسبانده می شد.

سپس بسته های بهداشتی با حمایت یکی از شرکت های تولید محصولات خودرو در اختیار ماشین ها قرار می گرفت و بعد از آن ماموران کنترل بلیت با اسکن رسید خرید بلیت و توضیح توصیه هایی در هنگام تماشای فیلم، مخاطبان را به جایگاه های مخصوص به خود راهنمایی می کردند. پیش از مستقر شدن ماشین ها ماموران موج رادیویی مخصوص صدای فیلم را به صاحبان ماشین ها اعلام می کردند.

نمایش فیلم پس از نزدیک به 90 دقیقه تشریفات قانونی و سر و سامان دادن به اوضاع با پخش چند آگهی بازرگانی آغاز شد. جایگاه های حضور ماشین ها در محوطه پارکینگ برج میلاد تقریبا پر شده بود و نشان می داد استقبال خوبی از فروش بلیت های این فیلم شده است.

هنگام نمایش فیلم تمام نورافکن های محوطه خاموش شد و به غیر از نور پرده نمایش تمام محوطه در تاریکی بسر می برد.

در طول نمایش فیلم گاهی صدای خنده از داخل ماشین ها به گوش می رسید و مخاطبان با کمدی سروش صحت ارتباط برقرار می کردند. مخاطبان با داشتن برگه راهنمایی از خدمات مجموعه می توانستند جهت سفارش تنقلات و خوراکی، این اقلام را با پیک های خدماتی تحویل بگیرند.

امنیت مجموعه با حضور نیروهای انتظامی، یگان های محافظ شهرداری تهران و تیم اورژانس و آتش نشانی به خوبی تامین شده بود.

در طول نمایش فیلم هیچ ماشینی مجموعه را ترک نکرد و مخاطبان تا پایان فیلم به تماشای آن نشستند.

پس از پایان فیلم اتومبیل ها با رعایت نظم و راهنمایی پرسنل مجموعه برج میلاد مجموعه را ترک کردند.

سپس ماموران و نیروهای خدمات، خود را برای سانس بعد آماده کردند.

حضور ماهور الوند بازیگر سینما برای تماشای فیلم سروش صحت از نکات جالب توجه نخستین شب اکران فیلم بود.

قرار است فیلم «جهان با من برقص» به مدت یک هفته و در دو سانس 21:15 و 23:15 برای مخاطبان به نمایش درآید و علاقمندان جهت خرید بلیت باید به سامانه فروش بلیت ایران تیک به نشانی www.irantic.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069864

وب گردی

وب گردی