طراحی 3 بسته تحولی در آموزش و پرورش استثنایی/ تحصیل 152 هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از طراحی 3 بسته تحولی شامل ٨ برنامه و ٣۶ فعالیت خبر داد و گفت: ١۵٢ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه تحت پوشش این سازمان هستند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در سی ‌و دومین جلسه شورای سازمان آموزش و پرورش استثنایی که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به اینکه سی سال از عمر سازمان آموزش و پرورش استثنایی می‌گذرد و امروز سی‌ودومین جلسه شورای سازمان در حال برگزاری است، گفت: در سازمان اصول حاکم بر تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه داریم که شامل توسعه انسان مبنا، تفاوت‌های فردی، تطابق سازی آموزش تلفیقی و فراگیر توانمندسازی، توسعه فرصت آفرینی و در نهایت ایجاد عدالت و تعادل است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه این سازمان دستاورد و مولود انقلاب اسلامی است و از سال١٣٧٠ تاسیس شده است، گفت: این سازمان ١۵٢ هزار دانش‌آموز را تحت پوشش دارد که دانش‌آموزان تحت پوشش ١٧ برابر و طرح‌های تلفیقی ۸۲ برابر افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: ١۶٠٠ مدرسه ویژه داریم و سرانه فضای آموزشی مدارس استثنایی١٠ متر است در حالی که سرانه استاندارد ٢٨متر است.

حسینی با اشاره به رویکرد چرخش‌های تحول آفرین در این سازمان گفت: توسعه مشارکت‌ها، اطلاعات سامانه‌ای، کیت‌های آموزشی چند رسانه‌ای، آموزش‌های تک مهارتی و چند مهارتی را در دستور کار قرار دادیم و از ایزوله سازی به سمت تلفیق پیش رفته‌ایم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور افزود: همواره طرح سنجش نوآموزان مورد تحسین جوامع جهانی بوده است و سال گذشته ٩٧،۶ درصد نوآموزان تحت پوشش قرار گرفتند و در سال جاری به دنبال آن هستیم که به ٩٩ درصد پوشش دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه خدمات توانبخشی از دستاوردهای نوین سازمان بوده است و تاکنون در سازمان، هزار عنوان کتاب مناسب سازی یا تألیف شده است، اظهار کرد: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در دستور کار قرار داده‌‌ایم و در حال حاضر١۵٨ رشته توسعه فنی و حرفه‌ای داریم.

حسینی با بیان اینکه سه بسته تحولی شامل ٨ برنامه و ٣۶ فعالیت طراحی کرده‌ایم، گفت: سه بسته شامل مدرسه انطباقی، مداخلات به هنگام طلایی و توسعه مشارکت‌هاست که در مدرسه انطباقی پیگیر مناسب سازی مبتنی بر توانمندسازی معلمان و مدیران، ایجاد شبکه جامع آموزش دیجیتال و مشارکت در مناسب‌سازی مدارس هستیم.

وی با اشاره به بسته تحولی مداخلات به هنگام طلایی، اظهار کرد: تدوین و اجرای برنامه مداخله به هنگام تشخیص آموزشی، توانبخشی و حمایتی با کودکان با نیازهای ویژه در این بسته گنجانده شده است.

وی گفت: برخی از برنامه‌هایی که در سال ۱۳۹۹ پیگیر اجرای آن هستیم شامل مناسب سازی یا تألیف ۱۲۸ عنوان کتاب، افزایش ۸ درصدی پوشش تحصیل پیش دبستان، راه‌اندازی ۱۶ مرکز مشاوره و راهنمایی و‌ افزایش۶ درصد طرح تلفیقی و سایر برنامه‌هاست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069886

وب گردی

وب گردی