سران قوا برای احیای عدالت در حوزه سلامت تلاش کنند

اتحادیه‌ تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد و اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان در نامه‌ای به سران قوا نکاتی را درباره پیگیری مطالبات پرستاران مطرح کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اتحادیه تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی و اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان (سادا) در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه نکاتی را درباره مطالبات پرستاران بیان کردند.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: پرستاری به عنوان یک حرفه و نه فقط یک شغل و پرستاران، پرچمداران خط مقدم درمان کشور نماد مسئولیت‌پذیری و اهتمام در انجام وظیفه و جلوه‌گاه ایثارگری، دلسوزی توامان با عشق برای خدمت به مردم‌اند که تزیین نام پرستاران با تمثیل جایگاه والای حضرت زینب (س) به این حرفه، شان و مرتبه‌ای بلند بدان بخشیده است.

در نامه اتحادیه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی آمده است: همواره شاهد خدمات ارزنده این قشر پرجمعیت به بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بوده‌ایم. از زمانی که این جانبازان از خودگذشته در بیمارستان‌های شهری و صحرایی پشت خطوط مقدم از جانبازان ۸ سال دفاع مقدس پرستاری کردند تا امروز که جان عزیز خویش را شجاعانه در خط مقدم مبارزه با بیماری‌هایی که چندان دور از انتظار نیست حاصل جنگ بیولوژیک و بی‌رحمانه‌ی مستکبرین جهان باشد، فدای هموطنان خود می‌کنند.

در بخش دیگری از این نامه بیان شده است: اما در کمال تاسف و با ابراز همدلی و همزبانی با این قشر فداکار و زحمت‌کش مدت‌ها است شاهد توزیع ناعادلانه منابع ثروت و قدرت در نظام سلامت هستیم که البته این بی‌عدالتی چنان ریشه دوانده است که نه تنها پرستاران بلکه اقشار گوناگون کادر بهداشت و درمان کشور را تحت تاثیرات منفی خود قرار داده است. پرواضح است که بروز بی‌عدالتی در نظام سلامت می‌تواند منجر به نارضایتی و کاستن از انگیزه همه‌کارکنان و گروه‌های تحصیلی و شاغل در کادر درمان برای خدمت خالصانه به خلق شده و نتایج مخرب آن سلامت جامعه اسلامی را متاثر از خود کند بدین شکل در سطح و میزان رفاه اجتماعی که سلامت یکی از مصادیق آن می‌باشد منجر به نقصان شود.

دانشجویان در نامه به روسای سه قوه عنوان کردند: قشر پرستاری نیز به عنوان پرجمعیت‌ترین گروه حوزه سلامت بیشترین اثرپذیری را داشته و تبعا بیشترین اثرگذاری را نیز در ارائه کیفیت خدمات درمانی به مردم برجای خواهد گذاشت. قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری یعنی اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به طور کامل و احسن که بیش از ۱۳ سال از تصویب آن می‌گذرد به شکلی عادلانه، تبدیل وضعیت پرستاران به معنای امنیت بخشی به حرفه پرستاری با تبدیل وضعیت استخدام‌های کارکنان شاغل در این گروه و همچنین ایجاد هماهنگی بین وزارتین بهداشت و رفاه و تامین امنیت شغلی پرستاران با پیگیری و جلوگیری از اخراج بدون دلیل پرستاران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خصوصی لازم است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: جذب منطقی دانشجوی پرستاری و اتخاذ تدبیر مناسب در ورودی رشته پرستاری متناسب با میزان استخدام پرستاران به منظور جلوگیری از تربیت پرستار بدون فراهم آوری فضای اشتغال مناسب، بازنشستگی پرستاران با توجه به سخت و زیان‌آور بودن رشته پرستاری و بازنشستگی پرستاران در موعد مقرر که متاسفانه در موارد متعدد به دلیل مهندسی استخدام نیروی تازه‌کار اجرایی نمی‌شود.

در بخش پایانی این نامه آمده است: اهمیت این مسئله در رابطه تنگاتنگ آن با فعلیت بخشیدن به اصل عدالت و عملیاتی شدن مولفه‌های موثر در رفع تبعیض و اقامه مساوات بین اقشار مختلف آن‌گونه که استحقاق آن را دارند در نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌باشد که امیدواریم پیگیری نتیجه‌بخش مطالبات پرستاران گامی در راستای تحقق عدالت در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بوده و همه‌ی گروه‌های پرستاری، پیراپزشکی، پزشکی، بهداشت طعم شیرین عدالت را بچشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069922

وب گردی

وب گردی