تاثیرگذاری در جامعه و کمک به توسعه علمی کشور از برکات ۴ دهه فعالیت دانشگاه آزاد است

فرمانده مرکز بسیج کارکنان دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد در وهله نخست در حوزه‌های آموزشی، تربیت نیرو و اکنون در حوزه‌های پژوهش و فناوری خوش درخشیده و کارنامه مطلوبی از خود به جای گذاشته است.

حسین نصیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره روند تحولات دانشگاه آزاد اسلامی در آستانه سی‌وهشتمین سالگرد این دانشگاه اظهار کرد: تأسیس دانشگاه آزاد به برکت مساعدت امام خمینی(ره) صورت گرفت که تحولات عظیمی در نظام آموزش عالی کشور ایجاد کرده است. پس از انقلاب اسلامی شاهد به‌وجود آمدن مجموعه‌های بودیم که در کنار ساختارهای انقلاب پایِ کار پیشرفت کشور شدند.

وی افزود: در حوزه آموزش عالی در شرایطی که مقوله کنکور و ظرفیت‌های پایین دانشگاه‌های دولتی نقطه نگرانی داوطلبان ادامه تحصیل و خانواده‌ها به‌شمار می‌رفت؛ دانشگاه آزاد اسلامی با نظر و کمک بنیانگذار انقلاب شروع به‌کار کرد. رشد و گسترش این مجموعه آموزشی در همه شهرها و استان‌های کشور از برجستگی‌های قابل توجه دانشگاه آزاد شناخته می‌شود.

فرمانده مرکز بسیج کارکنان دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: این دانشگاه پس از چهار دهه فعالیت اکنون به عنوان یکی دانشگاه‌های پیشگام در حوزه‌های فرهنگی، علمی و فناوری در کشور و جهان اسلام شناخته شود که این مهم به برکت خون شهیدان و جهاد علمی دانشگاهیان این مجموعه میسر شد.

نصیرزاده دانشگاه آزاد را عنصری اثرگذار در عرصه‌های مختلف فرهنگی تلقی کرد و گفت: دانشگاه آزاد در وهله نخست در حوزه‌های آموزشی، تربیت نیرو و اکنون در حوزه‌های پژوهش و فناوری خوش درخشیده و کارنامه مطلوبی از خود به جای گذاشته است. پایه‌های تأثیرگذاری فرهنگی در هر کشوری دانشگاه‌ها هستند که دانشگاه آزاد نیز با گستره جغرافیایی خود اثرگذاری کم‌نظیری در این حوزه داشته است.

وی ادامه داد: امروز اگر شاهد ارتقای علمی و دانشگاهی خدمتگذاران نظام هستیم، بدون شک ثمرات دانشگاه آزاد در این عرصه غیرقابل چشم‌پوشی و اغماض است. خدا را شاکر هستیم و سی‌وهشتمین سال فعالیت دانشگاه آزاد را به اساتید و کارکنان این دانشگاه که عمر خود را در مسیر تحقق اهداف نظام صرف کرده‌اند تبریک عرض می‌کنیم. دانشجویان این دانشگاه آینده‌سازان کشور هستند و به برکت این مولود انقلاب، موجبات بالندگی ایران اسلامی را تضمین می‌کنند.

فرمانده مرکز بسیج کارکنان دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: امروز شاهد مدیریت انقلابی این دانشگاه هستیم که با هدف فعال‌سازی و اثرگذاری و جهش علمی در صحنه‌های مختلف کشور برکات و ثمرات تأسیس دانشگاه آزاد را بیش از پیش در راستای نظام اسلامی قرار داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069945

وب گردی

وب گردی